Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Firefox opgeslagen wachtwoorden veilig?

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik gebruik al een hele tijd Firefox. Aldoor als ik een melding krijg of mijn wachtwoord opgeslagen moet worden, klik ik op nee, omdat ik bang ben dat het opslaan van wachtwoorden op je computer onveilig is. Nu heb ik Firefox (heel windows trouwens) opnieuw geinstalleerd, en krijg ik dus weer alle meldingen. Nu vroeg ik mij af of het echt wel zo onveilig is om je wachtwoorden op te laten slaan, zonder een hoofdwachtwoord in te stellen. Met een programma, MozBackup dacht ik, kun je je wachtwoorde 'backuppen', maar als MozBackup dit kan, kan een virus dit dan ook niet??

Alvast bedankt, SAplayer

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 15:05
volgens mij is dat allemaal plaintext opgeslagen
maar er bestaan plugins geloof ik omdat te encrypten
maar weet dit niet 100% zeker

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

En bekijk het eens van de andere kant: iemand die door malware controle over jouw pc krijgt, heeft die files niet nodig. Hij start firefox, surft naar de site, en alles gaat vanzelf :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Gezien de wachtwoorden op zijn best met reversible encryptie worden opgeslagen lijkt me dit niet veilig. Ik zet het onthouden van wachtwoorden altijd uit.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Extra info: vergeet ook niet dat iemand die toevallig even achter jouw PC kan de passwords zo kan inzien. Zie deze link voor meer info: http://digg.com/security/..._passwords_for_all_to_see

Afbeeldingslocatie: http://photos1.blogger.com/blogger/7301/2422/320/passwords.jpg

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:24

bonzz.netninja

Niente baffi

Daarom heb ik er nog een master wachtwoord op zitten.Daar vraagt hij naar zodra de password lijst wordt geraadpleegt. Bijv. bij het automatisch invullen bij logins e.d

[ Voor 51% gewijzigd door bonzz.netninja op 12-10-2006 09:51 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Verwijderd

Topicstarter
best onveilig dus! Ik vindt eigenlijk dat firefox hier wat aan zou moeten doen, want het hoofdwachtwoord aanzetten heeft dus geen zin in geval van een virus. Het lijkt me niet moeilijk om Firefox zo te programmeren dat de wachtwoorden/usernames encrypted opgeslagen worden...

In elk geval voor mij een rede om het nog steeds niet te gaan gebruiken. Ik kon ook geen extensie vinden die dit deed, enkel een extensie om de wachtwoorden encrypted te backuppen...

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 15:05
het helpt niks om het te encrypte want dat moet zoiezo reversable zijn.
dus is ie altijd terug te rekenen dus zal men altijd je pw terug kunnen regelen
anders kan ff het zelf ook niet :P

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

lordgandalf schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:12:
het helpt niks om het te encrypte want dat moet zoiezo reversable zijn.
dus is ie altijd terug te rekenen dus zal men altijd je pw terug kunnen regelen
anders kan ff het zelf ook niet :P
Als hij voor dat encrypten je master password als key gebruikt dan kan een virus daar echt niet zomaar mee aan de haal hoor :)

Hoe dat op dit moment binnen Firefox precies gebeurt weet ik eigenlijk niet.
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:51:
Hallo,

Ik gebruik al een hele tijd Firefox. Aldoor als ik een melding krijg of mijn wachtwoord opgeslagen moet worden, klik ik op nee, omdat ik bang ben dat het opslaan van wachtwoorden op je computer onveilig is. Nu heb ik Firefox (heel windows trouwens) opnieuw geinstalleerd, en krijg ik dus weer alle meldingen. Nu vroeg ik mij af of het echt wel zo onveilig is om je wachtwoorden op te laten slaan, zonder een hoofdwachtwoord in te stellen. Met een programma, MozBackup dacht ik, kun je je wachtwoorde 'backuppen', maar als MozBackup dit kan, kan een virus dit dan ook niet??

Alvast bedankt, SAplayer
Mozbackup doet niets meer dan een kopie maken van een aantal bestanden in je profile map. Het bestand waar het hier om gaat is key3.db waar alle wachtwoorden in opgeslagen zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door Orion84 op 12-10-2006 14:25 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Beetje omslachtiger maar veel veiliger: gebruik KeePass om je wachtwoorden op te slaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb KeePass even geinstalleerd, maar het is inderdaad best omslachtig, vergeleken met firefox. Die vult het meteen in.Zijn er ook (betaalde) programma's die het ook meteen invullen? Dat zou een stuk handiger zijn....

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

KeePass kun je een sneltoets toewijzen en aan de hand van de titel van het window kan ie dan je gebruikersnaam/wachtwoord invullen, dat werkt best handig.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dankjewel, ga ik dat even opzoeken, was hierover trouwens nog niets tegegekomen in het programma...

edit:
hier heb ik naar gekeken. en heb KeyForm gedownload, een plugin voor KeePass, maar als hij het wachtwoord invult, wordt het toch geregistreerd door een eventuele keylogger? of gebruikt hij CTRL+C en CTRL+V??

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 00:13 ]

Pagina: 1