[JSF] Nut van JavaServer Faces? *

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:10

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik ben de weg kwijt! :)
Ben bezig met een nieuw hobby-projectje, laten we zeggen een programmaatje wat bijhoudt welke dvd's ik heb, met CRUD-functionaliteit, via een web-interface te benaderen. Ik ben al zover dat ik dit wil gebruiken (met name omdat ik al min of meer bekend ben hiermee en dus een lagere learningcurve heeft):

- Tomcat als webserver
- MySQL als database
- Eclipse als IDE (uitgebreid met MyEclipse)
- Java 5 voor de business logica
- Hibernate voor de ORM
- HTML/JSP/Dojo voor de voorkant

Nu heb ik alles draaiend, maaaaaar, ik had in m'n hoofd dat ik als "nieuwigheidje" Java Server Faces wil gebruiken. Had MyFaces al gedownload en wat samples bekeken. Maar in de hierboven opgesomde regels, is er nog plaats voor JSF? Waarom moet ik dat wel (of juist niet?) meer gebruiken? Ik heb 't idee dat JSF in plaats van eh... ja, wat eigenlijk komt? Help! :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

JSF is voor de voorkant ... het gebruikt JSP :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:06

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

JSF komt in de plaats van je laatste punt

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:10

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Janoz schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:52:
JSF komt in de plaats van je laatste punt
Hmm... oh ja, dat was 't. Maar dan heb ik dus die lekkere Dojo toolkit ook niet meer nodig? Vond dat juist wel lekker werken.

Nog goede argumenten voor JSF boven Dojo/JSP/HTML/zelf code hakken?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Modbreak:Hoewel de topictitel wellicht wat onduidelijk is was staat dit topic toch duidelijk in DTE en niet in de HK. Laat die onzinnige replies dan ook achterwege a.u.b. en doe gewoon een TR.

Het is hier nog steeds geen HK :|

Ik heb gewoon 5 reacties over een titel moeten trashen |:(

Titlefix: [JSF] eh, waarom ook alweer? -> [JSF] Nut van JavaServer Faces?

@TS: Voorkom dit soort flauwekul zélf met hulp van Cilit Bang Development Tools & Environments Beleid! :Y)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

spaceboy schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:10:
[...]

Hmm... oh ja, dat was 't. Maar dan heb ik dus die lekkere Dojo toolkit ook niet meer nodig? Vond dat juist wel lekker werken.

Nog goede argumenten voor JSF boven Dojo/JSP/HTML/zelf code hakken?
Ik denk dat je niet echt weet wat JSF is. Ik zou zeggen, lees jezelf een beetje in in het framework.

JSF doet namelijk alles wat DOJO/JSP/HTML al voor je doen.
Als je AJAX wilt, pleur je een JSF AJAX component in je pagina i.p.v. zelf JS/DOJO schrijven.
JSP en JSF werken samen met elkaar, want je definieert je JSF views met JSP pagina's, hoewel ik de voorkeur geef aan Facelets. Dat is veruit superieur aan JSP.
Je HTML wordt voor een deel gerenderd door je componenten, je hoeft alleen nog je paginalayout vast te leggen.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Pagina: 1