Hallo allemaal,
Ik heb de laatste daily build van Edgy geinstalleerd. XP stond er al op. Normaal zou dat geen problemen moeten geven, maar ik had een bijzondere situatie, qua partities. Tijdens de XP installatie had ik de volgende partities aangemaakt:
4 Gb C: (leeg)
32 Gb E: (leeg)
32 Gb F: (XP)
de rest 2 FAT32 partities (data), 2x ca. 115 Gb
Ik heb / op E: gezet natuurlijk en de swap op C: (ik hou maar even de windows terminologie aan). Heb een beetje zitten rommelen met de partities, maar ben van XP en de FAT partities afgebleven. Geen problemen tijdens de installatie van de live-CD.
Grub gaf toen tot mijn verbazing geen XP aan. Ik googlen. Blijkt dat je menu.lst in /boot/grub kan editen. Ik vond al snel het probleem op Ubuntuforums en de oplossing leek me redelijk. Om een lang verhaal kort te maken: het lukt niet.
Mijn device.map:
(hd0) /dev/sda
(hd1) /dev/sdb
Mijn verkorte df output (met toelichting):
Filesystem
/dev/sda8 <--- Linux
varrun
varlock
procbususb
udev
devshm
lrm
/dev/sda5 <---- XP, alle data staat er nog op
/dev/sda6 <---- data
/dev/sda7 <---- data
/dev/sdb1 <---- externe HD
De instructies van ubuntuforums extrapolerend, dacht ik dat ik hetvolgende moest toevoegen aan menu.lst:
Title Windows XP
root (hd0,4)
rootnoverify (hd0,4)
makeactive
chainloader +1
Als ik Windows XP nu in het bootmenu selecteer, geeft hij error 12: invalid device (ofzoiets).
Iemand een idee?
Ik heb de laatste daily build van Edgy geinstalleerd. XP stond er al op. Normaal zou dat geen problemen moeten geven, maar ik had een bijzondere situatie, qua partities. Tijdens de XP installatie had ik de volgende partities aangemaakt:
4 Gb C: (leeg)
32 Gb E: (leeg)
32 Gb F: (XP)
de rest 2 FAT32 partities (data), 2x ca. 115 Gb
Ik heb / op E: gezet natuurlijk en de swap op C: (ik hou maar even de windows terminologie aan). Heb een beetje zitten rommelen met de partities, maar ben van XP en de FAT partities afgebleven. Geen problemen tijdens de installatie van de live-CD.
Grub gaf toen tot mijn verbazing geen XP aan. Ik googlen. Blijkt dat je menu.lst in /boot/grub kan editen. Ik vond al snel het probleem op Ubuntuforums en de oplossing leek me redelijk. Om een lang verhaal kort te maken: het lukt niet.
Mijn device.map:
(hd0) /dev/sda
(hd1) /dev/sdb
Mijn verkorte df output (met toelichting):
Filesystem
/dev/sda8 <--- Linux
varrun
varlock
procbususb
udev
devshm
lrm
/dev/sda5 <---- XP, alle data staat er nog op
/dev/sda6 <---- data
/dev/sda7 <---- data
/dev/sdb1 <---- externe HD
De instructies van ubuntuforums extrapolerend, dacht ik dat ik hetvolgende moest toevoegen aan menu.lst:
Title Windows XP
root (hd0,4)
rootnoverify (hd0,4)
makeactive
chainloader +1
Als ik Windows XP nu in het bootmenu selecteer, geeft hij error 12: invalid device (ofzoiets).
Iemand een idee?
Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.