Help! laptop kiezen!

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Hallo,

Ik mag een laptop gaan gebruiken voor school vanwege mijn vreselijke handschrift. Daarom ben ik gaan zoeken naar een redelijk kleine vista compatible laptop. Helaas is die combinatie niet te vinden of ze zijn heel duur of ze hebben een grote monitor. Kan iemand mij helpen?

Ik wil persoonlijk zo min mogelijk uitgeven. Ik hoef geen uber 3d kaard ik wil gewoon vista goed kunnen draaien. Ik kopier de vista premium specs direct van de site.(ik ga ervan uit dat jullie engels kunnen)

1 GHz 32-bit (x86) or 64-bit (x64) processor1.
1 GB of system memory.
Support for DirectX 9 graphics with a WDDM driver, 128 MB of graphics memory (minimum)2, Pixel Shader 2.0 and 32 bits per pixel.
40 GB of hard drive capacity with 15 GB free space.
DVD-ROM Drive3.
Audio output capability.
Internet access capability.

Dat wil ik dus minimaal voor mijn laptop en de monitor wil ik rond de 11-13 inch hebben.

Alvast bedankt!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-02 19:05
Als je kijkt naar de prijzen dan worden deze juist hoger als je een kleiner scherm neemt, een normaal formaat scherm voldoet niet?

[ Voor 88% gewijzigd door harry64 op 11-10-2006 22:18 ]

Verwijderd

Wat is je buget?

Ikzelf heb deze besteld:
http://www.laptops4u.nl/info/a8jn-4p010m-a-1140.html

Dual-Core 64bit CPU, 1GB geheugen (een slot vrij, dus upgradebaar),
en een geforce 7300 GPU met 128MB geheugen (geen onboard spul)

Lijkt me voldoende snel voor Vista. En zodra Vista uitkomt krijg je een gratis update :)
(Er zit een update-coupon bij)

Is wel een 14" maar ik denk niet dat je veel kleiner wilt hebben, en 14" is draagbaar genoeg lijkt me

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2006 22:25 ]

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Welke had je in gedachten? En waar had je al overal naar gekeken?
En wat is je budget?
Kijk ook eens naar de mac book, kost niet super veel en kan ook nog windows op.
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/2041/1129/store.apple.com/Catalog/US/Images/mb_step1_hero_060509.jpg

[ Voor 73% gewijzigd door -DG- op 11-10-2006 22:27 ]

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
mischien een rare vraag maar waarom wil je zo graag goed vista kunnen draaien op die PC ?
als je hem alleen maar voor school gaat gebruiken zou je in theorie al genoeg hebben aan windows 98 SE

ik bedoel te zeggen wat is er met met windows XP voor wat huiswerk het is niet dat daar geen word op draait ?

Verwijderd

HADES2001 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:17:
mischien een rare vraag maar waarom wil je zo graag goed vista kunnen draaien op die PC ?
als je hem alleen maar voor school gaat gebruiken zou je in theorie al genoeg hebben aan windows 98 SE

ik bedoel te zeggen wat is er met met windows XP voor wat huiswerk het is niet dat daar geen word op draait ?
Misschien omdat Vista minimaal voor de aankomende 5 jaar de standaard gaat worden? Als je dus nu een laptop koopt die Vista een beetje soepel kan draaien zit je dus nog minimaal 5 jaar 'goed'

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:20:
[...]

Misschien omdat Vista minimaal voor de aankomende 5 jaar de standaard gaat worden? Als je dus nu een laptop koopt die Vista een beetje soepel kan draaien zit je dus nog minimaal 5 jaar 'goed'
Juist

Budget weet ik nog niet. Omdat ik het nodig zal hebben voor school zullen zij gedeeltelijk mee betalen. Hoeveel dat word weet ik nog niet maar ik schat dat zij tot 500 euro zullen betalen. Ik ga uit van een budget van 1000-1500 euro. Dom dat ik dit ben vergeten te melden.

Ik wil een kleinere beeldscherm omdat het dan makkelijker word om mee te nemen. Als het niet anders kan dan wil ik best wel een beeldscherm dat wat groter is maar ik wil in iedergeval geen 15 inch scherm dat is echt te groot.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Zepto Znote 6214W / 6314W

14" / helemaal zelf samen te stellen / mooi design/ Vistra-ready :)

Toch denk ik dat je zelf eerst meer research moet gaan doen!
Wij kunnen namelijk geen laptop voor je gaan uitzoeken aan de hand van 'n paar specs die je wil...

[ Voor 33% gewijzigd door CLB op 12-10-2006 15:45 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-01 12:37
kzou zeggen een msi megabook s262, maar die heeft enkel een geintegreerde grafische kaart(heb je enkel nodig voor de grafische poespas trouwens)

dus als je 'nen echten' bent laat je die grafische snufjes gewoon uit en koop je een s262 ;)

willy

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:43

Thandor

SilverStreak

CSL FAQ - Voordat je een topic opent en Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?.
Dit topic voldoet niet aan de criteria die gesteld worden in voorgenoemde stickies en zal derhalve op slot gaan.

Wat nu?
Een nieuw topic openen? Dat is zeker een mogelijkheid. Zorg er dan wel even voor dat de reeds vermeldde stickies doorgenomen worden. In zowel de FAQ als de 'Wat moet ik nemen?'-sticky staat aangegeven dat een duidelijke topictitel gewenst is. Omtrent dat laatste: Ik kan duidelijk zien dat die stickies niet doorgenomen zijn ;)

Naast het kiezen van de juiste topictitel zien we op GoT graag ook wat vooronderzoek. Ga dus zoeken naar notebooks en reviews. Er zal vast wel iets bij zitten dat in aanmerking komt. Mocht je een aantal modellen tegenkomen waarover je twijfelt; vermeld deze ook én vermeld waarom je twijfelt.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.