Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

zelf ontworpen FH-tower: tips nodig

Pagina: 1
Acties:

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11 18:48
FH-tower: Friggin' Huge tower ;)

k heb zelf nu n case ontworpen, omdat eik geen van de cases echt aan mijn eisen voldeed...
de kast die ik nu ga maken is voor genoeg hdd's, 2 voedingen, en mammaplaat gemonteerd als BTX, waardoor ik het system aan de rechterkant heb (links is mijn muur)

pics:
Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/5895/pc1mq4.th.jpg
link

Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/973/pc2ck6.th.jpg
link

Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/5420/pc3mj6.th.jpg
link

uitleg pics:
zwart: HDD
rose: mammaplaat
geel: evt waterkoeling voor later.
rood: PSU's (500W die ik nu heb en een 300W cheapo PSU dedicated voor de hdd's)
blauw: PCI en PCI-e kaarten (mijn sli-opstelling)
groen: 5.25" bays... branders, floppys, dat soort meuk.
aqua: fans, behalve bij de voeding zijn dit allemaal 12cm fans (stilte!!!)

hdd ruimte:
  • bovenin een hele rij hdd's, in de kast passen er 3 rijen van 5 evt... ruimte die ook anders ingedeeld zou kunnen worden, maar op deze manier kun je er het meeste kwijt. de 3 rijen zag ik voor me als "slides": je schuift n hele rij hdd's er in of er uit, makkelijk monteren, en allemaal makkelijk te dempen.
  • als koeling van de HDD's wil ik aan de voorkant 2 12cm fans naast mekaar en aan de achterkant2 12cm fans doen, tunneleffect qua airflow, deze fans zullen ultra stil zijn aangezien 5 of 7V genoeg zal zijn voor koeling schat ik.
  • als demping van de hdd's wil ik de schijven gaan inklemmen aan de zijkanten van de hdd (boven en onder dus in de kast) met u-profielen die aan de binnenkant zijn beplakt met foam of rubber oid. dit dus ipv vastschroeven om elke vorm van trilling te isoleren. ook wil ik de hele bovenkamer gaan beplakken met foam of rubber als geluidsdemping.
  • per hdd heb ik 4.5cm hoogte gerekend, zo heb je onder en boven de hdd's 1.5cm ruimte voor airflow. (horizontaal gezien)
V2:
Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/3363/pc4fe0.th.jpg
link

Afbeeldingslocatie: http://img275.imageshack.us/img275/192/pc5lq4.th.jpg
link

onderkamer:
  • de 2 PSU's staan n kwartslag gedraaid, zoals bij de thermaltake armor, maar nu 2 naast elkaar, 1 voor de hdd's, 1 voor de rest.
  • het grote gele ding aan de voorkant is een 360mm radiator, voor extreme koeling, in V2 van dit model is deze vervangen door 2 horizontale dual rads om de hoogte in te korten, wel wordt de breedte hierdoor meer, zo'n 30cm, dit zorgt ook weer voor meer ruimte voor de hdd's (evt 6 naast mekaar kan nu, doe ik niet ivm betere airflow, en 15 hdd's is echt wel genoeg ;) )
  • ik zit nu nog te kijken of ik het systeem de lucht van voor naar achter laat blazen, of van achter naar voor, om een onderdruk te creeren met de 4 fans voorin op de rad's(achterin zit maar 1 fan, lucht naar achteren geeft overdruk, schijnt niet goed te zijn)
  • waarschijnlijk heb ik om de 2 dual rad's en de rest van t systeem door te pompen 2 pompjes nodig, deze worden gewoon naast elkaar gezet op de bodemplaat, 1 voor de rad's geschakeld, 1 erna.
materiaal:
  • stalen of alu profielen op de randen, de platen ertegenaan wil ik of popnagelen, of gaten in de profielen tappen en ze daar dan tegenaan schroeven. maar omdat alu zo zacht is zul je de schroeven dan makkelijk dol draaien... vandaar staal (pak m beet 4x zo sterk als alu)
  • platen: RVS, geen alu vanwege makkelijk krijgen van krassen ed dacht ik. wel maak ik me zorgen over de bewerkbaarheid van RVS (tijd/geduld is geen kwestie, got loads of that ;) )
  • 5.25"bays en mammaplaat-bevestigingsplaat wilde ik gewoon slopen uit n ouwe pc van mn maat die meehelpt
  • wil de kast zo strak mogelijk hebben, dus front gewoon 1 plaat met daar in gaten voor wat er uit moet, zijkant komt een window (duh) om mn waterkoeling te bewonderen, leds ed komt later allemaal wel.
problemen of dingen voor debate:
  • de radiatoren maken de kast nu extreem breed (30-32cm) kan iemand een betere plaatsing verzinnen? heb zitten denken om er 1 vertikaal tegen de voorkant en 1 vertikaal ernaast tegen de zijkant te plaatsen, maar dit is volgens mij niet bevorderlijk voor de airflow. dual rad is me te weinig (SLI+CPU+NB koeling) dus wil op zn minst triple rad koeling, en triple rad is te lang om vertikaal onder de 5.25"bays te plaatsen, waardoor mn kast niet meer onder mn buro zou passen.
  • graag commentaar over het bedachte ophangingsysteem van de hdd's (deze zullen de meeste herrie van heel de kast produceren, de rest is alleen maar 12cm nexus fans) of een alternatief
  • de hdd's zou ik ook onderin kunne plaatsen... zorgt voor wat minder topzwaarte, dit zou betekenen dat de psu's onder t mobo komen.
  • materiaal... tips/opmerkingen?
  • algemene opmerkingen of tips zijn natuurlijk altijd welkom
commentaar is meer dan welkom!!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Tekentechnisch
Wat ik zie in je tekening waar je echt (als je niet oplet) mee voor gaas gaat is dat je alles als massieve platen hebt getekent, zonder dus rekening te houden met een profiel + plaatdikte en eventueel dempingmateriaal en bevestigingsmateriaal. Teken als je iets maakt in bijvoorbeeld Solidworks of Inventor en máák die profielen écht. Zo kun je ook elk onderdeel plannen en exact maken.

Verder moet je bij dat tekenwerk wel rekening houden met materiaal marges. Niets is exact, en jij zaagt misschien ook niet helemaal perfect. Boren al helemaal, om dat keurig te krijgen is echt een takkeklus.

Wat ik ook zag is dat je naast de 5.25 bays erg weinig ruimte laat. Ze moeten nog wel ergens aan vast komen hoor! En je front moet toch ook tegen hoekprofielen.

Constructie/Ontwerp
Met al die harddisks bovenin wordt je kast wel 'topzwaar' denk ik. Zowiezo vind ik het een risicovolle onderneming zo knus op elkaar maar ach. Demping/montageplan vind ik wel goed. Desnoods geen U profielen maar strips die in een bay glijden. Of L profiel. Scheelt beiden flink in de ruimte.

Schroeven in alu kan wel maar ik zou persoonlijk er een moertje tegenaan plakken of puntlassen.

Staal profiel tov alu is lastiger te bewerken, niet zo heel veel beter voor je doel en een stuk zwaarder.

5.25"bays overslopen? Tis zo gemaakt. Moederbord bevestiging is wat lastiger, die kun je het beste uit een GOEDE donorkast halen.

Waarom maak je je kast niet op basis van 2 bestaande kasten die je naast elkaar zet. 1 kast 'normaal', de andere strip je leeg en maak je je HDD rack in. Zo heb je meteen ruimte voor je watercooler later, heb je een prettige basis om mee te beginnen die er ook nog es leuk uitziet (mits je een goede set donorkasten scoort.

Watercooling met 3 radiatoren? Waarom niet één grote? Meer radiatoren belemmert de flow (denk ik maar ik ben geen vloeistofdeskundige)

[ Voor 4% gewijzigd door sebastius op 11-10-2006 22:14 ]

• Mr Alfabet
sebastius schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:13:
Tekentechnisch
Wat ik zie in je tekening waar je echt (als je niet oplet) mee voor gaas gaat is dat je alles als massieve platen hebt getekent, zonder dus rekening te houden met een profiel + plaatdikte en eventueel dempingmateriaal en bevestigingsmateriaal. Teken als je iets maakt in bijvoorbeeld Solidworks of Inventor en máák die profielen écht. Zo kun je ook elk onderdeel plannen en exact maken.

Verder moet je bij dat tekenwerk wel rekening houden met materiaal marges. Niets is exact, en jij zaagt misschien ook niet helemaal perfect. Boren al helemaal, om dat keurig te krijgen is echt een takkeklus.

Wat ik ook zag is dat je naast de 5.25 bays erg weinig ruimte laat. Ze moeten nog wel ergens aan vast komen hoor! En je front moet toch ook tegen hoekprofielen.

Constructie/Ontwerp
Met al die harddisks bovenin wordt je kast wel 'topzwaar' denk ik. Zowiezo vind ik het een risicovolle onderneming zo knus op elkaar maar ach. Demping/montageplan vind ik wel goed. Desnoods geen U profielen maar strips die in een bay glijden. Of L profiel. Scheelt beiden flink in de ruimte.

Schroeven in alu kan wel maar ik zou persoonlijk er een moertje tegenaan plakken of puntlassen.

Staal profiel tov alu is lastiger te bewerken, niet zo heel veel beter voor je doel en een stuk zwaarder.

5.25"bays overslopen? Tis zo gemaakt. Moederbord bevestiging is wat lastiger, die kun je het beste uit een GOEDE donorkast halen.

Waarom maak je je kast niet op basis van 2 bestaande kasten die je naast elkaar zet. 1 kast 'normaal', de andere strip je leeg en maak je je HDD rack in. Zo heb je meteen ruimte voor je watercooler later, heb je een prettige basis om mee te beginnen die er ook nog es leuk uitziet (mits je een goede set donorkasten scoort.

Watercooling met 3 radiatoren? Waarom niet één grote? Meer radiatoren belemmert de flow (denk ik maar ik ben geen vloeistofdeskundige)
thnx voor je snelle reactie!

dit zijn gewoon schetsen voor de indeling, krijg morgen soliworks van n maat en dan ga ik precies dingen maken en overal rekening mee houden.
bovendien als de radiators tussen de profielen passen (het geraamte) dan passen de 5.25" bays er helemaal in (die rads zijn 28cm lang), dus de kast wordt 29+2x(dikte van profiel) breed.

qua topzwaar heb je wss wel gelijk... toch maar de hdd's onderin zetten dan?

qua knus op mekaar... as je bekijkt dat de kast binnenin zo'n 30cm breed wordt, n hdd 2.6cm hoog is, is er 30-(5*2.6)=17cm over om ruimte tussen de hdds te maken, deel dat in 6 stukken tussen de hdd's, dan krijg je plusminus 2.5cm ruimte tussen elke hdd, ongeveer 5x de ruimte die ze in standaard 3.5"bays krijgen.

2 kasten: wil nog wellus met mn pc gaan sjouwen, dan is dat niet echt handig.... heb er wel aan gedacht om 2 kasten op mekaar te monteren, maar vond dit n stuk leuker ;)

3 rads?: zijn er dus 2, 2x dual rad horizontaal boven elkaar, kijk ff goed naar de plaatjes op imageshack, die zijn duidelijker. keuze voor 2 staat uitgelegd in de startpost: 1 grote triple rad kan alleen vertikaal, waardoor mn kast te hoog wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr Alfabet op 11-10-2006 22:38 ]

• Mr Alfabet
overigens: hier een topic van een RVS-kast... ziet er errug nijs uit moet k zeggen...
http://www.casejunkies.co...010001&hl_id=147&page=185

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:42

World Citizen

FreeReef.nl

ziet er zeker leuk uit.

Ik ben zelf ook een casemod aan het fixen met veel aluminium en staal, en mijn tip is. Denk goed na voor je iets doet. De alluminium platen die jij gaat gebruiken (van de bouwmarkt denk ik) zijn heeeeeel flexibel. LET GOED OP welke plaat je koopt. Je hebt verschillende diktes en ik raad je aan om er een euro of 3 per plaat meer tegenaan te gooien zodat je wat dikkere plaaten hebt. Niet die dunne fragiele plaatjes,

tevens.
van sebastius
Tekentechnisch
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DOE DIT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dit deed ik niet en..........

FreeReef.nl

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

1 - Ik heb niet echt het idee dat je alles in de goede verhoudingen hebt gemaakt , dus ; Maak het geheel in solidworks (of andere 3d cad software). Er zitten handige tutorials in solidworks ingebouwd die je goed op weg helpen. Bemaat alles exact en controleer op interferences.
Je krijgt een veel beter beeld over hoe de constructie in elkaar zit als je het ook echt maakt in een 3d cad programma. Je wordt echt gedwongen om na te denken over het ontwerp.

2 - Aluminium heeft een veel lagere stijfheid dan rvs, en je moet dan dus ook een stuk dikker construeren wil je dezelfde stijvheid houden. Aluminium heeft dan wel weer een lagere dichtheid en betere thermische eigenschappen.

3 - Kan je dan nog wel goed bij de harde schijven? Je hebt ook nog kabels om rekening mee te houden. Daarnaast moet je ook ruimte overhouden voor de airflow.

4 - Kabelmanagement ? Daar zou ik ook even goed over nadenken, niet is is zo mooi als een computer waar alleen de plugjes zitten waar je ze nodig hebt, en verder niets ziet aan kabels.

5 - Denk ook na over de bevestigingsmogelijkheden. Want je wil het liefst zo min mogelijk schroefjes en moertjes aan de buitenkant van de kast zien lijkt me...

• Mr Alfabet
Decon Frost schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:30:
ziet er zeker leuk uit.

Ik ben zelf ook een casemod aan het fixen met veel aluminium en staal, en mijn tip is. Denk goed na voor je iets doet. De alluminium platen die jij gaat gebruiken (van de bouwmarkt denk ik) zijn heeeeeel flexibel. LET GOED OP welke plaat je koopt. Je hebt verschillende diktes en ik raad je aan om er een euro of 3 per plaat meer tegenaan te gooien zodat je wat dikkere plaaten hebt. Niet die dunne fragiele plaatjes,

tevens.

[...]

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DOE DIT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dit deed ik niet en..........
de bouwmarkt hierzo (praxis heeft geen platen van t formaat dat ik nodig heb (RVS hebben ze helemaal niet, en alu alleen 0.5x1m...) dus wilde ik een x bij de metaalhandel langsgaan. heb ze gebeld en ze adviseren verzinkt staal, roest niet, en mag je niet gebruiken icm alu. kosten: 2x1m 1.5mm dik (was meer dan genoeg volgens die kerel) in plaaten geknipt op maat kost 113euro inc btw.
ga nog ff kijken of de TU/e ook dit soort platen kan "missen" zou wel ideaal zijn.

als geraamte: 15x15mm profielen van 2mm dik kosten 3,81 de meter, totale kosten: zo'n 150euro. (voor alleen nog maar t geraamte he ;)

mn pa heeft nog n bovenfrees, en frezen daarvoor die door staal heen kunnen zijn zo'n 30 euro, maar daar krijg ik wel sponsoring van huis uit voor.
Bartjuh schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:50:
1 - Ik heb niet echt het idee dat je alles in de goede verhoudingen hebt gemaakt , dus ; Maak het geheel in solidworks (of andere 3d cad software). Er zitten handige tutorials in solidworks ingebouwd die je goed op weg helpen. Bemaat alles exact en controleer op interferences.
Je krijgt een veel beter beeld over hoe de constructie in elkaar zit als je het ook echt maakt in een 3d cad programma. Je wordt echt gedwongen om na te denken over het ontwerp.
krijg vammidag solidworks van n huisgenootje, ga daarna fanatiek aan de slag.
2 - Aluminium heeft een veel lagere stijfheid dan rvs, en je moet dan dus ook een stuk dikker construeren wil je dezelfde stijvheid houden. Aluminium heeft dan wel weer een lagere dichtheid en betere thermische eigenschappen.
oplossing is stalen platen van 1.5mm dik.
3 - Kan je dan nog wel goed bij de harde schijven? Je hebt ook nog kabels om rekening mee te houden. Daarnaast moet je ook ruimte overhouden voor de airflow.
voor de hdd's komt dus de mogelijkheid om ze via de zijkant er uit te schuiven, systeem moet ik nog gedetailleerd uitwerken. qua airflow: daarom liggen de hdds in de luchtstroomrichting, met zo'n 3cm tussen elke hdd, genoeg om n flinke hoeveelheid lucht ertussendoor te krijgen (kijk maar es hoe dicht je hdd's nu op elkaar zitten
4 - Kabelmanagement ? Daar zou ik ook even goed over nadenken, niet is is zo mooi als een computer waar alleen de plugjes zitten waar je ze nodig hebt, en verder niets ziet aan kabels.
goed dat je t zegt... k heb hier 2 opties voor bedacht:
  • kabels voor t mobo ed achter de moboplaat zetten (moboplaat zo'n 1-2cm voor de zijkant van de kast, gemonteerd aan de binnekant van de profielen voor t geraamte) en deze er met gaten uit laten komen. dit vooral voor de sata kabels. (bij controller in n gat achter het mobo werken, achterlangs omhoog naar de hdd's toe werken.)
  • alles door "doucheslangen" laten gaan... heb hier n hele vette mod van gezien ergens op tweakers, stealth heet ie geloof ik... wil zo iets doen. bovendien hoeft de voeding voor de hdd's maar 2 lijnen te zijn (de 2 12V lijnen) en worden die daar opgesplitst.
5 - Denk ook na over de bevestigingsmogelijkheden. Want je wil het liefst zo min mogelijk schroefjes en moertjes aan de buitenkant van de kast zien lijkt me...
wilde draad tappen in de profielen, daar de platen op bouten. op zich vind ik veel bouten aan de buitenkant niet lelijk, vooral icm het zilveren staal... geeft wel n "constructed" look.

thnx voor jullie replies!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Staal is wel een stúk zwaarder dan ALU. Ik denk dat het wel slim is als je wat wieltjes eronder zet. Stuk of 8 ofzo...

Verwijderd

Even over die bovenfrees, hoop niet dat je pa een ding heeft dat bedoeld is om hout mee te frezen?
Dit dingen draaien namelijk veel en veel te veel toeren om staal te frezen :)

Kijk dus uit voordat je straks enkele stukken van jezelf kwijt bent :)

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:40

AJK

...

TEAMIKKE schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 17:47:
Staal is wel een stúk zwaarder dan ALU. Ik denk dat het wel slim is als je wat wieltjes eronder zet. Stuk of 8 ofzo...
nee als je staal en alu vergelijkt met de kracht die het kan hebben kom je op (ongeveer) het zelfde gewicht uit (bij een plaat van gelijk opervlakte veranderd de dikte) . alu heeft echter een kleiner dicht heid waardoor het zelfde gewicht alu meer ruimte in neemt als staal

overigens kun je het beste een goede construktie bouwen van vierkante stalen profielen (10x10 mm oid) en die dan bekleden met niet te dunne platen ( goed om de diagonale krachten te verwerken ) anders krijg je van die rare bobbels in je kast

[ Voor 26% gewijzigd door AJK op 12-10-2006 20:59 ]

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

AJK schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:52:
[...]
nee als je staal en alu vergelijkt met de kracht die het kan hebben kom je op (ongeveer) het zelfde gewicht uit (bij een plaat van gelijk opervlakte veranderd de dikte) . alu heeft echter een kleiner dicht heid waardoor het zelfde gewicht alu meer ruimte in neemt als staal

overigens kun je het beste een goede construktie bouwen van vierkante stalen profielen (10x10 mm oid) en die dan bekleden met niet te dunne platen ( goed om de diagonale krachten te verwerken ) anders krijg je van die rare bobbels in je kast
Precies. Hij kan het beste een goed kijkje nemen naar bestaande kasten, hoe die gemaakt zijn.
Het is nagenoeg allemaal gebouwd rond een frame, met heel dun plaatstaal als 'omhulsel' (afhankelijk van de kwaliteit en type van de kast 0,5 tot 1 mm dik?).

Ik zou nooit de platen als steunpunten van de constructie gebruiken, dat is vragen om problemen vanwege zeer laag traagheidsmoment/vormstevigheid.

• Mr Alfabet
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 19:30:
Even over die bovenfrees, hoop niet dat je pa een ding heeft dat bedoeld is om hout mee te frezen?
Dit dingen draaien namelijk veel en veel te veel toeren om staal te frezen :)

Kijk dus uit voordat je straks enkele stukken van jezelf kwijt bent :)
was ook t eerste commentaar wat ik kreeg van de staalfreesman... is idd bedoeld om hout mee te frezen, ga kijken wat t minimum toerental is voor ik hier mn hoop op ga vestigen...
Bartjuh schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 22:31:
[...]

Precies. Hij kan het beste een goed kijkje nemen naar bestaande kasten, hoe die gemaakt zijn.
Het is nagenoeg allemaal gebouwd rond een frame, met heel dun plaatstaal als 'omhulsel' (afhankelijk van de kwaliteit en type van de kast 0,5 tot 1 mm dik?).

Ik zou nooit de platen als steunpunten van de constructie gebruiken, dat is vragen om problemen vanwege zeer laag traagheidsmoment/vormstevigheid.
bestaande kasten (homemade) bestaan bijna allemaal uit alu frame van zo'n 2x2cm staven, en daar op 2 of 3 cm dik alu.... 0.5 tot 1 zal zelfs te dun zijn voor staal om stevig te zijn. zat zelf te denken eerder aan 1mm dik staal.
productiekasten zijn vaak gemaakt van n speciaal soort staal... ccfc(?) oid, afkorting in 4 letters. van 1-1.2mm dik voor extreem degelijke kasten (CM Stacker). dus t plan is nu 1mm dik verzinkt staalplaat, frame van 15x15mm staal profiel. wordt zwaarder, maar ook n stuk steviger, en vooral KRASBESTENDIGER... alu ben ik vandaag toevallig n x tegenaan "gelopen"... meteen n kras. daar heb ik dus geen zin in.

EDIT: wel heb ik vandaag eens geinformeerd naar mogelijkheden op de uni... blijkt n noggal fanatieke leraar rond te lopen die voor alles wel in is (watersnijden :9 ) ga binnekort es ff met die kerel praten voor de mogelijkheden.

[ Voor 6% gewijzigd door Mr Alfabet op 13-10-2006 02:37 ]

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:14

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Toerental: ga maar uit van ( 8000 / "dikte van de frees" ) als toerental. Dat komt aardig in de buurt bij het bewerken van staal.

EDIT: freesdikte in mm, anders vallen er gewonden ;)

Wat misschien ook een optie is, neem een dunne (staal)plaat (0.5 - 0.75mm) als wanden. Knip daar wat extra stroken van, en lijm die aan de binnenzijde vast. Of popnagelen, als je voor een industrial-look gaat. Eventueel de stroken een soort ___/\___ profiel geven.

Hiermee verstevig je de plaat, zonder dat 'ie extra lomp wordt. Of, nog mooier, probeer een profiel in de plaat te buigen / walsen voor extra stijfheid. Mooie afgeronde uiteinden bijvoorbeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door APClll op 14-10-2006 12:45 ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• TEAMIKKE
  • Niet online
AJK schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:52:
[...]

Ik had het wat simpeler bedoelt dan wat jij nu vertelt. Wieltjes zodat het beweegbaar blijft en een stuk of 8 omdat het sowiezo een zwaar geheel gaat worden.

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:40

AJK

...

TEAMIKKE schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:33:
[...]

Ik had het wat simpeler bedoelt dan wat jij nu vertelt. Wieltjes zodat het beweegbaar blijft en een stuk of 8 omdat het sowiezo een zwaar geheel gaat worden.
;)

overigens kan ee (klein) meubel wieltje zon 50 kilo hebben ik verwacht niet dat die kast dat gaat halen
et is bij wieltjes voor kasten, karren, ed altijd nutig om er van uit te gaan dat 1/4e wielen de grond niet raakt (bij 4 wielen 1 dus) zo zo bij een wieltje wat 50 kg kan hebben de maximale belasting 150 kilo zijn. neemt niet weg dat 8 wielen er wel strak uit ziet

• Mr Alfabet
AJK schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:32:
[...]

;)

overigens kan ee (klein) meubel wieltje zon 50 kilo hebben ik verwacht niet dat die kast dat gaat halen
et is bij wieltjes voor kasten, karren, ed altijd nutig om er van uit te gaan dat 1/4e wielen de grond niet raakt (bij 4 wielen 1 dus) zo zo bij een wieltje wat 50 kg kan hebben de maximale belasting 150 kilo zijn. neemt niet weg dat 8 wielen er wel strak uit ziet
toestrax ff uitgerekend... mn kast op zich zal zo'n 20kilo gaan wegen... nix teveel toch? ik zou eerder voor pootjes gaan dan wieltjes... vin ik er strakker uit zien, maar das persoonlijk natuurlijk ;)

thnx voor de info bij t frezen... zal morgen mn pa es bellen (ik leef snachts, slaap overdag, dus we spreken mekaar niet zo vaak ;) ) en dan es kijken... n frees kost ongeveer 30euro heb ik geinformeerd.

• TEAMIKKE
  • Niet online
20 kilo :o Waarom klinkt mij dit een beetje ongeloofwaardig in de oren? Een volle Stacker is al 30! En die is kleiner dan jouw kast gaat worden. Ik denk dat je nog ff moet narekenen. Of tel je alleen het frame ofzo?

• Mr Alfabet
TEAMIKKE schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 09:38:
20 kilo :o Waarom klinkt mij dit een beetje ongeloofwaardig in de oren? Een volle Stacker is al 30! En die is kleiner dan jouw kast gaat worden. Ik denk dat je nog ff moet narekenen. Of tel je alleen het frame ofzo?
k heb t over de lege kast he... k heb gewoon de hoeveelheid staal nagerekend... dr komt totaal zo'n 2 liter staal in de kast... 7.5kilo per liter... u do the math. wat ik heb gerekend zijn de platen en het frame, dat komt op 15, en dan 5 kilo voor dingen als de 5.25bays.. enzo (dus voeding ed zit hier nog niet bij)

• TEAMIKKE
  • Niet online
Dat is een stuk reëeler. Word een flinke kast dus wel. Toch maar wieltjes dan O-) :X

Verwijderd

TEAMIKKE schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 09:38:
Afbeeldingslocatie: http://i1.tinypic.com/oh1sgl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1.tinypic.com/oh1sm1.jpg

Ik ben al weg 8)7 :X

• Mr Alfabet
euhm... was dat niet die granieten case??? wat is de relevantie met deze kast?

• TEAMIKKE
  • Niet online
Hij wil duidelijk maken dat frames van kasten best zwaar kunnen zijn...

• Mr Alfabet
TEAMIKKE schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:33:
Hij wil duidelijk maken dat frames van kasten best zwaar kunnen zijn...
ah ok... en tegelijk n beetje patsen met zn case :D ... snap t 8)
Pagina: 1