FH-tower: Friggin' Huge tower 
k heb zelf nu n case ontworpen, omdat eik geen van de cases echt aan mijn eisen voldeed...
de kast die ik nu ga maken is voor genoeg hdd's, 2 voedingen, en mammaplaat gemonteerd als BTX, waardoor ik het system aan de rechterkant heb (links is mijn muur)
pics:

link

link

link
uitleg pics:
zwart: HDD
rose: mammaplaat
geel: evt waterkoeling voor later.
rood: PSU's (500W die ik nu heb en een 300W cheapo PSU dedicated voor de hdd's)
blauw: PCI en PCI-e kaarten (mijn sli-opstelling)
groen: 5.25" bays... branders, floppys, dat soort meuk.
aqua: fans, behalve bij de voeding zijn dit allemaal 12cm fans (stilte!!!)
hdd ruimte:

link

link
onderkamer:
k heb zelf nu n case ontworpen, omdat eik geen van de cases echt aan mijn eisen voldeed...
de kast die ik nu ga maken is voor genoeg hdd's, 2 voedingen, en mammaplaat gemonteerd als BTX, waardoor ik het system aan de rechterkant heb (links is mijn muur)
pics:

link

link

link
uitleg pics:
zwart: HDD
rose: mammaplaat
geel: evt waterkoeling voor later.
rood: PSU's (500W die ik nu heb en een 300W cheapo PSU dedicated voor de hdd's)
blauw: PCI en PCI-e kaarten (mijn sli-opstelling)
groen: 5.25" bays... branders, floppys, dat soort meuk.
aqua: fans, behalve bij de voeding zijn dit allemaal 12cm fans (stilte!!!)
hdd ruimte:
- bovenin een hele rij hdd's, in de kast passen er 3 rijen van 5 evt... ruimte die ook anders ingedeeld zou kunnen worden, maar op deze manier kun je er het meeste kwijt. de 3 rijen zag ik voor me als "slides": je schuift n hele rij hdd's er in of er uit, makkelijk monteren, en allemaal makkelijk te dempen.
- als koeling van de HDD's wil ik aan de voorkant 2 12cm fans naast mekaar en aan de achterkant2 12cm fans doen, tunneleffect qua airflow, deze fans zullen ultra stil zijn aangezien 5 of 7V genoeg zal zijn voor koeling schat ik.
- als demping van de hdd's wil ik de schijven gaan inklemmen aan de zijkanten van de hdd (boven en onder dus in de kast) met u-profielen die aan de binnenkant zijn beplakt met foam of rubber oid. dit dus ipv vastschroeven om elke vorm van trilling te isoleren. ook wil ik de hele bovenkamer gaan beplakken met foam of rubber als geluidsdemping.
- per hdd heb ik 4.5cm hoogte gerekend, zo heb je onder en boven de hdd's 1.5cm ruimte voor airflow. (horizontaal gezien)

link

link
onderkamer:
- de 2 PSU's staan n kwartslag gedraaid, zoals bij de thermaltake armor, maar nu 2 naast elkaar, 1 voor de hdd's, 1 voor de rest.
- het grote gele ding aan de voorkant is een 360mm radiator, voor extreme koeling, in V2 van dit model is deze vervangen door 2 horizontale dual rads om de hoogte in te korten, wel wordt de breedte hierdoor meer, zo'n 30cm, dit zorgt ook weer voor meer ruimte voor de hdd's (evt 6 naast mekaar kan nu, doe ik niet ivm betere airflow, en 15 hdd's is echt wel genoeg
)
- ik zit nu nog te kijken of ik het systeem de lucht van voor naar achter laat blazen, of van achter naar voor, om een onderdruk te creeren met de 4 fans voorin op de rad's(achterin zit maar 1 fan, lucht naar achteren geeft overdruk, schijnt niet goed te zijn)
- waarschijnlijk heb ik om de 2 dual rad's en de rest van t systeem door te pompen 2 pompjes nodig, deze worden gewoon naast elkaar gezet op de bodemplaat, 1 voor de rad's geschakeld, 1 erna.
- stalen of alu profielen op de randen, de platen ertegenaan wil ik of popnagelen, of gaten in de profielen tappen en ze daar dan tegenaan schroeven. maar omdat alu zo zacht is zul je de schroeven dan makkelijk dol draaien... vandaar staal (pak m beet 4x zo sterk als alu)
- platen: RVS, geen alu vanwege makkelijk krijgen van krassen ed dacht ik. wel maak ik me zorgen over de bewerkbaarheid van RVS (tijd/geduld is geen kwestie, got loads of that
)
- 5.25"bays en mammaplaat-bevestigingsplaat wilde ik gewoon slopen uit n ouwe pc van mn maat die meehelpt
- wil de kast zo strak mogelijk hebben, dus front gewoon 1 plaat met daar in gaten voor wat er uit moet, zijkant komt een window (duh) om mn waterkoeling te bewonderen, leds ed komt later allemaal wel.
- de radiatoren maken de kast nu extreem breed (30-32cm) kan iemand een betere plaatsing verzinnen? heb zitten denken om er 1 vertikaal tegen de voorkant en 1 vertikaal ernaast tegen de zijkant te plaatsen, maar dit is volgens mij niet bevorderlijk voor de airflow. dual rad is me te weinig (SLI+CPU+NB koeling) dus wil op zn minst triple rad koeling, en triple rad is te lang om vertikaal onder de 5.25"bays te plaatsen, waardoor mn kast niet meer onder mn buro zou passen.
- graag commentaar over het bedachte ophangingsysteem van de hdd's (deze zullen de meeste herrie van heel de kast produceren, de rest is alleen maar 12cm nexus fans) of een alternatief
- de hdd's zou ik ook onderin kunne plaatsen... zorgt voor wat minder topzwaarte, dit zou betekenen dat de psu's onder t mobo komen.
- materiaal... tips/opmerkingen?
- algemene opmerkingen of tips zijn natuurlijk altijd welkom