Via mijn site kunnen verschillende mensen zich registereren en enkele gegevens invoeren. Ik wil op basis van gegevens van andere users de nieuwe user een aanbeveling doen. Maar dat is niet eenvoudig te doen in MySQL. Om het even duidelijk te maken een voorbeeld. Stel je hebt een tabel als:
voorkeur_id (INT,11, auto_increment)
user_id (INT, 11, id van de gebruiker)
voorkeur (VARCHAR, 255)
In 'voorkeur' kan een gebruiker invoeren wat zijn lievelingsfruit is. Je krijgt dan per gebruiker verschillende rijen in de database, met elke keer 1 lievelingsvrucht.
Stel iemand voert in dat hij appels en bananen lekker vind, hoe kan ik dan op basis van de andere gegevens aanraden om ook een sinaasappel te proberen? Immers, de gebruikers die appels en bananen lekker vinden, vinden vaak ook een sinaasappel lekker.
voorkeur_id (INT,11, auto_increment)
user_id (INT, 11, id van de gebruiker)
voorkeur (VARCHAR, 255)
In 'voorkeur' kan een gebruiker invoeren wat zijn lievelingsfruit is. Je krijgt dan per gebruiker verschillende rijen in de database, met elke keer 1 lievelingsvrucht.
Stel iemand voert in dat hij appels en bananen lekker vind, hoe kan ik dan op basis van de andere gegevens aanraden om ook een sinaasappel te proberen? Immers, de gebruikers die appels en bananen lekker vinden, vinden vaak ook een sinaasappel lekker.