spatie in telefoonnummer (outlook 2003

Pagina: 1
Acties:

• intruder1400
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik gebruik outlook (2003) voor het syncen van mijn nokia en palm. Nu zet outlook automatisch een spatie na de landencode waardoor mijn nokia een nummer dat als +316xxxxxxxx binnen komt niet herkent (er staat immers +31 6xxxxxxxx in het geheugen).

Ik heb op internet gezocht, op de site van outlook en ongeveer 4 berichten hier op tweakers (zonder antwoord). Ik kan me niet voorstellen dat ik als enige tegen dit probleem loop.

Wie heeft een oplossing voor me?

[ Voor 75% gewijzigd door intruder1400 op 11-10-2006 21:34 . Reden: enter (oeps) ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 12:15
O, daarom werkt het bij mij dus ook niet. Wat je sowieso als omweg kan doen is een macro maken in outlook. Zijn verder in de landinstellingen op je pc dit soort zaken niet meegenomen?

• intruder1400
  • Niet online
Tja, even gekeken bij macro's.... Dit gaat mijn kennis ver te boven. Ook nog huis-tuin-en-keuken oplossingen achter de hand?

• waxxzer
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-03-2021
Ik loop tegen het zelfde euvel aan. De oplossing is om geen telefoonrecords in Outlook aan te maken, of het volledige nummer zoals je dat in je telefoon zou zetten in het aboneeveld te plaatsen.

• intruder1400
  • Niet online
Hoe bedoel je in het abonneeveld zetten? Waar kan ik dat doen en herkent de telefoon dat veld dan wel als telefoonnummer?

• waxxzer
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-03-2021
Ik heb nog even verder zitten kijken, en ben er uit:
Als je een Outlook-contact opent, en je gaat naar het eerste veldje waar je een telefoonnummer kwijt kan, klik eerst even op type nummer (mobiel, thuis) daarna op de knop "mobiel..." (als je voor mobiel hebt gekozen. Selecteer het juiste land en voer daarna bij abonneenummer het nummer in zonder de eerste 0. Dan komt hij volgens de correcte notatie in je mobiel.
Pagina: 1