SQL server 2005, geen connectie over netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 13:37
Ik heb SQL server express 2005 geinstalleerd op mijn werkcomputer (naam: DESKTOP) én op mijn server (naam: FILESERVER) (bij wijze van test op beide sql geinstalleerd).

Met de gratis SQL Server Managament Studio Express kom ik zonder problemen op de lokale DESKTOP\DESKTOP_SQL, maar op de remote FILESERVER\SQLEXPRESS kom ik niet op.

Op de server:
- netwerkprotocollen ingeschakeld
- SA-account staat uit (ik werk met de default Windows Auth)
- firewall tijdelijk uitgezet (als het werkt zet ik die wel weer aan)

Sinds ik de firewall uitgezet heb maak ik in ieder geval connectie, maar hoewel ik op beide computer met hetzelfde accountnaam en wachtwoord inlog kom ik niet op de SQL-server op mijn server.

De foutmelding die ik krijg is:
De aanmelding is mislukt voor gebruiker FILESERVER\Gast

Ondanks de windows authentication lijkt ie niet in te loggen als DESKTOP\stefijn, ondanks dat bij het loginscherm desktopstefijn\stefijn als loginnaam in grijs staat (niet aan te passen). Hoe fix ik dit?

Ik heb al de hele avond allerlei docs zitten lezen over de configuratie, maar daar staat dit niet in beschreven. Ik had eigenlijk verwacht dat aangezien op beide comptuers dezelfde account werkt ik in ieder geval zonder problemen zou moeten in kunnen loggen (na het uitschakelen van de firewall).

edit: of moet ik op de server een account aanmaken voor desktop\stefijn?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
simple filesharing uitzetten in je folder opties van de verkenner.

A wise man's life is based around fuck you

• Stefke
Zwelgje schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:25:
simple filesharing uitzetten in je folder opties van de verkenner.
eh? :) dat is snel

Verklaar u nader?

Ik heb dit zojuist - als ik het goed begrepen heb - geprobeerd, maar heb niet het idee dat er iets veranderd qua bovenstaand probleem (wel is het venster om een map te sharen nu in "advanced" mode, maar heeft dat iets met die SQLlogin te maken??)

edit: he shit, dat werkt inderdaad. Ik heb nu beide computer gereboot en nu heb ik verbinding vanaf mn desktop naar de server.

Zou je even willen uitleggen waarom dit nu wel werkt, of wat er nu met die accounts gebeurd? De logica ontging me in eerste instantie compleet.

Overigens wil de server nu niet opstarten zonder in te loggen maar dat fix ik wel via de gebruikersinstellingen (als het goed is)

[ Voor 45% gewijzigd door Stefke op 11-10-2006 21:52 ]

• Stefke
Ja dat had gekund, maar de foutmeldingnrs die ik kreeg gaven geen resultaat op de site van microsoft, en als ik de foutmelding "Login failed for user ‘ServerName\guest' in de search ingeef komt ie niet op die pagina :? Sterker, ik kom met geen enkele zoekstring (bijv. "sql server file sharing") op die pagina laat staan dat ik wist dat het iets met file sharing te maken had, hoe kwam jij daar op?

Bedankt voor de info in ieder geval! :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik had 'm met 'sql error guest' op Advanced Search zo te pakken. ServerName in je zoekstring werkt niet erg mee denk ik.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1