[XP Home] Gebruikers accounts overzetten

Pagina: 1
Acties:

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:50

aex351

I am the one

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een manier om een gebruiker account van één XP home installatie 1 op 1 over te zetten naar een andere home installatie. Ik kan hier nergens informatie over vinden op win 2000/PRO en 2003 na, maar dan via domain controller etc.

Ik weet dat de basis bestanden gewoon in documents and settings bevinden maar ik heb dan niet het idee dat ik accounts dan 1 op 1 overzet.

< dit stukje webruimte is te huur >

• TjardE
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Volgens Microsoft is alles wat in je Documents and Settings/<gebruiker> map staat je gebruikers account..

b.v.

NTUser.dat = gebruikersdeel van de registry

En in Application Data enzo staan je profielen etc.

Je programma's staan er niet in en sommige applicaties doen wel eens wat anders maar je komt een heel end als je die map over zet.

Maak eerst een user aan op die nieuwe Home install en zet dan de data in de juiste map. Enige wat niet mee gaat zijn NTFS rechten omdat je die niet mee kunt nemen. Maar daar heb je vast geen last van met XP Home.

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
tjarde schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:27:
Volgens Microsoft is alles wat in je Documents and Settings/<gebruiker> map staat je gebruikers account..

b.v.

NTUser.dat = gebruikersdeel van de registry

En in Application Data enzo staan je profielen etc.

Je programma's staan er niet in en sommige applicaties doen wel eens wat anders maar je komt een heel end als je die map over zet.

Maak eerst een user aan op die nieuwe Home install en zet dan de data in de juiste map. Enige wat niet mee gaat zijn NTFS rechten omdat je die niet mee kunt nemen. Maar daar heb je vast geen last van met XP Home.
Ja precies zo dacht ik er dus ook over maar gaan dingen als gebruikers avatar dan ook mee wanneer je het op deze manier zou doen ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarom zoek je het zo moeilijk?

XP heeft daar een prachtige Files And Settings Transfer Wizard voor die de hele rambam over kan zetten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• aZuL2001
  • Laatst online: 31-01 11:11
With BackSlash32 ^^^^

Dat werkt echt.

Is een veel vergeten functie binnen XP.

Abort, Retry, Quake ???

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
BackSlash32 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 00:27:
Waarom zoek je het zo moeilijk?

XP heeft daar een prachtige Files And Settings Transfer Wizard voor die de hele rambam over kan zetten.
Naar mijn weten moet je daarvoor een wizard uitvoeren op de "oude" pc om de data bij elkaar te verzamelen. Probeer alleen is dat ik niet meer in die windows kan komen omdat het corrupt is. Ik kan wel bij alle bestanden komen.

• aZuL2001
  • Laatst online: 31-01 11:11
Als je dat dan in je startpost vermeld had.

En is het dan niet zinvoller om die corrupte versie te fixen ?

Om _alles_ van een useraccount over te zetten heb je wat files betreft genoeg aan de docs en settings map van die user. Maar dat kun je niet één op één over zetten en denken dat het dan werkt.
(het zijn twee verschillende users, ook al hebben ze dezelfde naam)

Vandaar de suggestie om de corruptie te verhelpen en de wizard te kunnen draaien.

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1