Toon posts:

[BF2142] OpenGL errors

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik heb 2 problemen die ik met geen mogelijkheid opgelost krijg....

Probleem 1.
Ik ben zo ongeloofelijk pissed of... Ik heb UREN zitten wachten op de instalatie van battlefield 2142 en wat gebeurt er nu... IK KRIJG EEN TOEPASSINGSFOUT dat hij d3dxg_29.dll niet vind. Nu blijkt dat dit door die kut service pack 2 komt die tot nu toe niets dan problemen veroorzaakt (ook bij Red Alert 2 en bij bijna alle EA games spellen). Ik heb verdomme net al mijn spaargeld uitgegeven aan een splinternieuwe pc en ik kan toch wel verwachten dat een NIEUW spel zoals BF2142 het doet maar nu krijg ik deze kutzooi.
Probleem 2.
En ik heb ook al problemen met het spelen van ALLE quake spellen, SOF 2 en MOH. Ik heb geen openGL ofzo!! what the fack, ik wil kunne gamen... Ik koop die spellen voor veel geld en ze doen het niet eens.

Kan iemand me zeggen wat ik moet doen, ik ben ten einde raad...

Als het er toe doet, ik heb een intel pentium D processor 3.0ghz, met 512mb Nvidia Ge-force 7300 GS videokaart en 1 Gb ram met windows media center. En ja ik heb de nieuwste Nvidia driver voor de videokaart gedownload... De pc is net helemaal geformateerd en alles werkt verder correct.

Plz help me, anders heb ik voor nix zo lang gespaard voor een nieuwe pc...

Thnx in advance,

Josh

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ten eerste zou je eens aan je taalgebruik en interpunctie kunnen werken, en ten tweede, heb je DirectX 9, waarvan je de melding krijgt, wel geïnstalleerd?

Weet je trouwens heel zeker dat het d3dxg_29.dll betreft?

[ Voor 17% gewijzigd door CodeCaster op 11-10-2006 21:09 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

Ik denk dat hij d3dx9_29.dll bedoelt.
En volgens mij moet hij ook gewoon even de websetup van die link die jij gaf downloaden :P

TnI 4 Life

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
CodeCaster schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:08:
Ten eerste zou je eens aan je taalgebruik en interpunctie kunnen werken, en ten tweede, heb je DirectX 9, waarvan je de melding krijgt, wel geïnstalleerd?

Weet je trouwens heel zeker dat het d3dxg_29.dll betreft?
Ik denk deze d3dxg_29.dll En daar is zat over te vinden. *Maar doe eerst iets aan je taalgebruik :/

Verwijderd

Topicstarter
hmm ok, sorry voor mijn slechte taalgebruik... Ik kan niet goed tegen niet werkende pc's maar het schijnt nu dagelijkse kost te worden... Anyways ik ga dat met direct X proberen als ik thuis ben (zit nu op school) en dan laat ik weten of het heeft gewerkt.

Alvast bedankt,

Josh

Verwijderd

Topicstarter
Mja ik heb d3dx9_29.dll gedownload en in de map System32 van windows gezet en hij draait maar na 5 minuten sluit hij t spel af met een fout melding! En er staat niet precies bij wat er nou mis is...

Verwijderd

Topicstarter
openGL error is opgelost god zij dank, thnx for everything

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:44

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Dit is een standaard probleem bij BF2142 en wordt veroorzaakt door een oude DX9 versie.

Normaal gesproken levert een fabrikant de juiste versie van DirectX mee, maar bij deze BF2142 demo werd dit vanwege de downloadsize achterwege gelaten.

Mensen die deze error dus ook hebben moeten de nieuwste versie van DirectX9 installeren en die staat hier: http://www.microsoft.com/...6652CD92A3&displaylang=en

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11 13:34
of je googled naar die .dll en zet hem dan gewoon in je system32 map en het werkt ook.

ikke spuit11, was al verteld

@ hier onder
nergens last van, ea gaaf dit als fix op als ik het goed had.

[ Voor 44% gewijzigd door ikman op 12-10-2006 22:59 ]

Verwijderd

Imho is het niet verstandig zomaar losse bestanden als deze te downloaden en in een map te zetten.

Als je deze file mist kan je mogelijk ook andere missen en mogelijk ook registersleutels die eventueel nodig zijn.

Het mag misschien wel werken in dit geval maar andere programma's/spellen kunnen misschien ook rare problemen geven. Gewoon de installer van DirectX downloaden dus!

Verwijderd

jow mense,

k heb ook een probleem met een openGL32.dll om precies te zijn.
Bij het spel 18 wheels of steel haulin, wat mijn video kaart aan kan en mijn directX is up to date 9.0c volgens mij, geeft hij als ik het spel opstart een foutmelding: 18 WoS Haulin met daaronder OK. Ik heb een een log gekeken en daar stond dit in: 13:55:02 : [gl] Software OpenGL detected, refusing to run the game in OpenGL.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen???

alvast bedankt;)

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
9 van de 10 los je dat probleem op door de drivers te download van je merk video kaart

voor ATI http://www.ati.com en voro NVidia http://www.nvidia.com

deze installeren ook meteen de openGL drivers, en gebruik je niet meer de standaard Microsft Drivers.....
Pagina: 1