[testcase] Geintje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt wel eens geprobeerd om m.b.v. kaders een foto er nog mooier uit te laten komen.
Bij de eerste foto heb ik dat op de gebruikelijke manier gedaan.
Bij de overige foto's heb ik dat voor de gein heel extreem uitgevoerd :) En om het nog mooier uit te laten komen heb ik er ook een 3D uitvoering bij gedaan. Daar heb je dan wel een rood-blauw 3D bril voor nodig.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Naast de manier van inkaderen en de bewerking gaat het natuurlijk ook om de foto zelf.

Nikon D70 met kitlens.
Bewerking: PS en Stereo Foto Maker
1)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~eijsd114/fotos/Ballon2.jpg

2)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~eijsd114/fotos/Lens-a.jpg
3) 3D uitvoering
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~eijsd114/fotos/Lens-ab.jpg
4)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~eijsd114/fotos/Pijl-b.jpg
5) 3D uitvoering
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~eijsd114/fotos/Pijl-ab.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Kan niet anders zeggen dan: leuk gedaan! Erg apart, vooral die 3D foto's. * Nik heeft 3D brilletjes liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:24
foto 1 en 4 zijn echt super!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
(heb hier ook verschillende 3d brilletjes liggen) welke tutorial heb je gebruikt? (uitleg over het programma is niet helemaal te lezen)

ik heb er al verschillende geprobeerd maar het resultaat is nooit super (altijd wazig, wat bij die van jou niet het geval is)
http://www.stereocg.com/cg/tutorials/

mooi gedaan in ieder geval...

[ Voor 8% gewijzigd door Sjoerd op 11-10-2006 20:54 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Geloof niet dat dit de bedoeling is?

Firefox 1.5.0.7

[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 11-10-2006 20:54 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:01

Reinier

\o/

Erg leuk!
Alleen heb je geen ClearType op je font ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

CodeCaster schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:53:
Geloof niet dat dit de bedoeling is?

Firefox 1.5.0.7
Als je goed kijkt lijkt het net of de camera door een grijs stuk papier heen gescheurd wordt ;)
Of bedoelde je dat niet?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

marcieking schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:00:
[...]

Als je goed kijkt lijkt het net of de camera door een grijs stuk papier heen gescheurd wordt ;)
Of bedoelde je dat niet?
Nee, ik bedoelde meer dat het niet echt de bedoeling lijkt te zijn dat driekwart van de tekst in de afbeeldingen van de TS onleesbaar is.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

@Codecaster, die tekst is helemaal geen tekst, maar een plaatje. Het is dus wel degelijk de bedoeling, in elke browser. Het is dus geen vergissing, wel onhandig :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gerco op 11-10-2006 21:03 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Laatst online: 22:23

Just_I

What did you just say?

De schaduwen bij de dartpijlen kloppen niet. Ook al zou het licht uit twee richtingen komen zou je dan per pijl ook twee schaduwen krijgen.
De schaduw bioj de camera zou op het punt waar die door het 'papier' heenkomt wat donkere kunnen en aan het einde wat lichter ;)

@ Codecaster: heb je toevallig de topictitel gelezen ? :+

[ Voor 25% gewijzigd door Just_I op 11-10-2006 21:16 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uhhh ja, dat was de grap juist dat de foto door de tekst heen stond. Ik heb zo maar wat tekst geschreven om hiervoor te gebruiken.
De schaduw van de lens kon deels idd wat donkerder.
De schaduwen van de pijlen kloppen absoluut wel. Ik heb de schaduwen zelf geshopt omdat die niet mooi uit te knippen waren, maar ze staan exact zo als bij het origineel.

Bedank voor het commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Laatst online: 22:23

Just_I

What did you just say?

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:31:
De schaduwen van de pijlen kloppen absoluut wel. Ik heb de schaduwen zelf geshopt omdat die niet mooi uit te knippen waren, maar ze staan exact zo als bij het origineel.
Heb je dan twee foto's gemaakt van die pijl en die vervolgens samengevoegd dan?
Bedank voor het commentaar.
Graag gedaan uiteraard ;)

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is 1 foto van 2 pijlen. De pijlen staan scheef t.o.v. elkaar daarom lijken de schaduwen niet te kloppen.

Hier de tekst die bij de foto's niet te lezen is:

Er wordt wel eens geprobeerd om met behulp van kaders de foto wat meer diepte te geven. Ik heb het nu wat extremer uit gevoerd door de foto te integreren in de tekst. Om het effect nog groter te maken heb ik hieronder ook nog een 3D uitvoering van deze foto gemaakt.

Het 3D effect heb ik gemaakt met Stereo Foto Maker. Het is een heel simpel en klein programmatje die van twee foto’s een 3D foto genereert. De twee foto’s moeten dan vanaf twee standpunten gemaakt worden. Hoe verder de foto’s uitelkaar genomen zijn hoe mooier het 3D effect eruit komt te zien. Natuurlijk moeten de foto’s ook niet te ver uit elkaar genomen worden omdat het brein daar anders niet één beeld van kan maken.
Grofweg kun je stellen dat foto’s tot een meter afstand vier cm vanelkaar genomen moeten worden, tot enkele meters afstand zo’n zes cm vanelkaar en nog verder weg ongeveer vijftig cm van elkaar.

De twee foto’s kunnen parralel genomen worden maar het is mooier om een denkbeeldige snijlijn te nemen. Ik heb hier een snijlijn gekozen op de hoogte waar de lens door het papier lijkt te komen. Zodat het achterste deel van de lens ook echt in het gat lijkt te steken.

Om de 3D foto te kunnen bekijken heb je natuurlijk wel een 3D bril nodig. Door de ene kleur ziet het linker oog alleen de links opgenomen foto en door de andere kleur ziet het rechter oog alleen de rechts opgenomen foto. De meest gebruikte kleuren combinatie van de bril is rood-blauw. Dat heb ik hier dus ook gebruikt. 3D brillen kunnen overal op internet besteld worden en ze worden ook verkocht in sommige videotheken.

Persoonlijk vind ik het effect het mooist als er een grote DOF gebruikt wordt. Daarom heb ik bij het maken van de foto’s een zo groot mogelijke diafragma gebruikt.
Het gat heb ik gemaakt met een stuk papier. Dat heb ik de zelfde kleur als de achtergrond van de site gemaakt en de tekst heb ik er later ingeplakt met de zelfde lettertype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kaders vind ik wel gaaf. Je laat wel goede voorbeelden zien. bij 1 vind ik echt dat de plaat er mooier op wordt. de rest vind ik wel aardig. Jammer genoeg heb ik geen 3d bril!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Laatst online: 00:22

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Op 1 is het mandje wat te rood. Of de mensen zijn een beetje verbrand :+
Verder erg leuk idee en goed uitgewerkt!

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mad Marty schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:48:
Op 1 is het mandje wat te rood. Of de mensen zijn een beetje verbrand :+
Verder erg leuk idee en goed uitgewerkt!
Het was tegen de avond opgenomen. De zon was al een beetje rood. Vandaar.
Bij "normaal" licht is de ballon ook veel geler.
langezwieper schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:53:
ik heb er al verschillende geprobeerd maar het resultaat is nooit super (altijd wazig, wat bij die van jou niet het geval is)
http://www.stereocg.com/cg/tutorials/
Het zou aan de gebruikte software kunnen liggen. Ik heb hele goede ervaringen met Stereo Foto Maker. Gewoon een beetje experimenteren voor het beste resultaat. Het maakt heel erg veel uit hoe de foto's genomen zijn. De standpunten van de twee foto's zijn belangrijk voor de scherpte, en het denkbeeldige snijpunt van de twee foto's bepaalt waar de diepte neutraal is. Dit denkbeeldige punt moet overeenkomen met waar de twee foto's samenvallen tijdens de 3D bewerking.
En gebruik altijd een statief.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2006 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Leuk idee! #1 is heel netjes en #4 kan wat mij betreft zo de weekopdracht "nep" in. Weet je zeker dat de juiste schaduw bij de juiste pijl staat? Het lijkt niet te kloppen iig en dat geeft de foto net wat extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:26

DataGhost

iPL dev

Volgens mij krijg je de schaduwen bij die pijltjes gewoon als je lichtbron er ongeveer tussenin staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De schaduwen kloppen wel, als je een lijn trekt van de achterkant naar de achterkant van de schaduw (dus waar de stokjes stoppen), en je doet dat bij beide pijltjes, zie je dat de lijnen evenwijdig lopen, en het licht dus van rechts komt. Maar het is vast de bedoeling niet om te discusseren daarover ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

* Greyh0und heeft een lui oog en kan dus geen 3d foto's zien :'( ;(

maar wel erg leuk gedaan :)

Greyh0und

Pagina: 1