KPN Slim + Internet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.659 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-12 19:51
Ik hoor net een replcame op de radio over KPN slim.
Bellen zonder abbonements kosten (http://www.slimbellen.nl/)

Zo te zien kan dat met ADSL
Nu heb ik ADSL en gooi iedere maand 10 euro weg zonder ooit te bellen
Kan ik downgraden naar slim en ADSL blijven gebruiken (Tweak/Tis) ?

Op die site kan ik dat niet echt vinden

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
Als je ADSL op je huidige telefoonnummer zit en je wilt je telefoonnummer meenemen naar slim kan je je telefoonnummer niet zomaar omzetten naar slim. Slim is namelijk ADSL (feitelijk ipb) en je kan op 1 ader niet 2x adsl hebben.

Verwijderd

slim is inderdaad net ipb. hou er wel rekening mee dat je met slim geen normale adsl snelheden zult halen... precieze snelheden weet ik niet uit mn hoofd, maar die staan vast wel op de site vermeld.

maar zoals jij het stelt; nee dat is niet mogeljik. zoals Morgoth al zegt, slim is adsl en technisch is het dus niet mogelijk om naast slim ook een ander adsl signaal op je lijn te hebben.

• Woodski
Mijn doel is meer ADSL zonder KPN abo
Die 10 euro per maand is zonde van het geld

Als het met slim kan, dan moet het ook met Tweak kunnen
Toch ?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Woodski schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 09:49:
Mijn doel is meer ADSL zonder KPN abo
Die 10 euro per maand is zonde van het geld

Als het met slim kan, dan moet het ook met Tweak kunnen
Toch ?
Dat kan niet met slim. Slim is namelijk een KPN ADSL abo aan minimale snelheid met internetbellen.

Overigens kun je, als je linesharing hebt in je telefooncentrale en je kpn abo al langer dan een jaar hebt, volgens mij gewoon je KPN abo opzeggen. Dat abonnement is alleen maar nodig bij het aansluiten.

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeR op 12-10-2006 09:52 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Snelheid van slim is 2 keer de snelheid van een inbel verbinding. Maar ik zou niet aan slim bellen beginnen als ik jou was. De klachtenlijst is enorm en de oplossingen blijven achterwege... (eigen ervaring helaas ook)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Woodski schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:33:
Ik hoor net een replcame op de radio over KPN slim.
Bellen zonder abbonements kosten (http://www.slimbellen.nl/)

Zo te zien kan dat met ADSL
Nu heb ik ADSL en gooi iedere maand 10 euro weg zonder ooit te bellen
Kan ik downgraden naar slim en ADSL blijven gebruiken (Tweak/Tis) ?

Op die site kan ik dat niet echt vinden
Doordacht van KPN om dat niet duidelijk te vermelden, maar als je bij TweakDSL zit en je bent een beetje een downloader is SLIM niet het abonnement voor jou.

Ze zetten je dus over van TweakDSL naar KPN toe ook voor je ADSL. Het is echt een minimale snelheid alsof je door een rietje gaat zitten ademen... :+

Ik vermoed wel dat binnenkort de eerste mensen hier op GoT boze reacties gaan schrijven omdat ze dit niet goed begrepen hebben. Stel dat je net bent aangesloten bij ISP A en je hebt daar een 20/1 lijn . Je vraagt SLIM bellen aan en zonder dat je het eigenlijk door had wordt je ADSL omgezet naar KPN naar 0.1/0.1 qua snelheid.... en ondertussen moet je nog 11 maanden contract doorbetalen van ISP A.....

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 12-10-2006 10:15 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Woodski
Overigens kun je, als je linesharing hebt in je telefooncentrale en je kpn abo al langer dan een jaar hebt, volgens mij gewoon je KPN abo opzeggen. Dat abonnement is alleen maar nodig bij het aansluiten.
Dat zou cool zijn
Heb je ook een bronvermelding ?

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Zou ik niet doen.

Werkt misschien even, tot de kruisdraden eraf gesloopt worden.

Het klopt wel dat als je je KPN abbo opzegt, je DSL signaal er waarschijnlijk nog even opblijft.

Als er in de KPN centrale weinig gebeurd (in de vorm van aan/afsluitingen) zal dit nog best lang blijven werken. Zekerheid heb je echter niet. Als ie het op een dag ineens niet meer doet, heb je weinig keus dan een nieuwe telefoonlijn en ADSL aansluiting aan te vragen. Aansluitkosten e.d. zijn waarschijnlijk duurder dan dat je ermee uitspaart.

Voor jou zou ik inderdaad geen SLIM aanraden. Ga dan voor IPB, heb je tenminste nog een beetje fatsoenlijke download.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:02
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 09:25:
slim is inderdaad net ipb. hou er wel rekening mee dat je met slim geen normale adsl snelheden zult halen... precieze snelheden weet ik niet uit mn hoofd, maar die staan vast wel op de site vermeld.
(...)
Ik zie dit op de site vermeld staan:
Slim internet
Slim bellen gaat digitaal via het betrouwbare netwerk van KPN. Via dit netwerk kunt u ook meteen gratis internetten. Uw Slim verbinding is twee keer zo snel als inbellen (128 kbs) en u kunt gratis onbeperkt surfen en mailen.

• Morgoth
bjck schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 10:14:
Ze zetten je dus over van TweakDSL naar KPN toe ook voor je ADSL. Het is echt een minimale snelheid alsof je door een rietje gaat zitten ademen... :+
Ah, komop! Is 2x zo snel als dat ik vroeger met ISDN had! :P
Ik vermoed wel dat binnenkort de eerste mensen hier op GoT boze reacties gaan schrijven omdat ze dit niet goed begrepen hebben. Stel dat je net bent aangesloten bij ISP A en je hebt daar een 20/1 lijn . Je vraagt SLIM bellen aan en zonder dat je het eigenlijk door had wordt je ADSL omgezet naar KPN naar 0.1/0.1 qua snelheid.... en ondertussen moet je nog 11 maanden contract doorbetalen van ISP A.....
Als ik het goed begrepen heb mag je binnen het jaar migreren naar IPB.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 00:53

PcDealer

HP ftw \o/

CyBeR schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 09:51:
[...]

Dat betekent dat je ADSL abbo duurder wordt. Zo verging het mij met Direct ADSL.

[ Voor 11% gewijzigd door PcDealer op 14-10-2006 10:24 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 17:01
Je zou gewoon bij TweakDSL non-linesharing kunnen aanvragen. Dit kost je 9,40 EUR per maand extra naast je DSL abonnementskosten aan kaalkoper. Dat dat tientje onnodig is, is dus niet helemaal waar. Die KPN lijn moet immers betaald worden, of je dit nu direct naar KPN doet of via Tweak. Het scheelt je bij Tweak een paar dubbeltjes per maand i.v.m. het goedkoopste KPN abonnement. Je zou je KPN nummer mee kunnen laten porteren, dus dat is geen probleem. Op die manier kun je bellen via DSL (VoDSL). Je zou ook voor een apart VoIP abonnement bij Tweak kunnen kiezen. Dit kost je 9,95 EUR per maand, en hierbij krijg je 500 gratis belminuten per maand.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Morgoth schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 09:51:
[...]

Dat is niet helemaal waar omdat DSL techniek anders is met andere pakketgroote. Effectief is het (veel) trager dan 2x ISDN inbellen.
[...]

'k Zou dat zwart op wit willen hebben dat dat kan, anders kan je een jaar wachten als het te-traag is.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Morgoth
bjck schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:40:
Dat is niet helemaal waar omdat DSL techniek anders is met andere pakketgroote. Effectief is het (veel) trager dan 2x ISDN inbellen.
Dus je haalt een stuk minder dan zeg 12 a 14 kbyte/s in de praktijk? Als ik het me goed herinner haalde ik met 1x ISDN destijds zo'n 6 a 7 kbyte/s.
'k Zou dat zwart op wit willen hebben dat dat kan, anders kan je een jaar wachten als het te-traag is.
Ik zal het morgen op m'n werk eens uitzoeken. (Het klinkt wel 'logisch' dat het zou kunnen, het is een duurder product. Maar ja, niet alles is altijd logisch...)

[ Voor 9% gewijzigd door Morgoth op 17-10-2006 17:43 ]

Verwijderd

Morgoth schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:42:
[...]

Dus je haalt een stuk minder dan zeg 12 a 14 kbyte/s in de praktijk? Als ik het me goed herinner haalde ik met 1x ISDN destijds zo'n 6 a 7 kbyte/s.

[...]

Ik zal het morgen op m'n werk eens uitzoeken. (Het klinkt wel 'logisch' dat het zou kunnen, het is een duurder product. Maar ja, niet alles is altijd logisch...)
Zie hier, onderstaande snelheden komen uit de EB van Slim;

ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.992.3 (ADSL2)
Maximale lijnsnelheid: 389 kbps (downstream) / 260 kbps (upstream)
Ruismarge: 31 dB (downstream) / 35 dB (upstream)
Lijndemping: 10 dB (downstream) / 12 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 15 dBm (downstream) / 11 dBm (upstream

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10 14:19
Morgoth schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 09:51:
[...]

[...]

Kun je ook migreren naar Internet (Het Net) + InternetTelefonie?

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Vanaf heden is het niet meer mogelijk om het product "slimbellen" te bestellen, zowel de site van KPN- als die van Slimbellen, verwijzen nu naar de IPB producten van KPN- en dochters.
Pagina: 1