Ik heb een element waarin andere elementen genest zitten. Nu wil ik het parent element zo klein mogelijk maken (hij moet precies om de child elementen passen), dit doe ik door hem een float: left; te geven. Ook wil ik dat hij, als de elementen te groot worden, een scrollbar krijgt, wat ik realiseer door hem een overflow: auto; te geven.
Werkt bijna zoals ik wil, alleen loop ik tegen een klein probleem in Firefox (IE doet dit wel goed, of juist niet
). De child elementen lijken nu echter ook een zo klein mogelijke vorm aan te nemen, iets wat ik niet wil. Het weghalen van de overflow: auto; is geen optie, die heb ik nodig.
Is dit gedrag dat in de standaard beschreven is? Zo ja, waar kan ik er iets over lezen, en hoe ik er dan voor zorgen dat de child elementen wel zo breed mogelijk blijven?
(Ik heb trouwens gezocht, maar ik kon geen topic vinden waarin een oplossing stond. Wel iets gevonden wat er een beetje op leek, maar het was het toch niet helemaal.)
Code in werking.
Werkt bijna zoals ik wil, alleen loop ik tegen een klein probleem in Firefox (IE doet dit wel goed, of juist niet
Is dit gedrag dat in de standaard beschreven is? Zo ja, waar kan ik er iets over lezen, en hoe ik er dan voor zorgen dat de child elementen wel zo breed mogelijk blijven?
(Ik heb trouwens gezocht, maar ik kon geen topic vinden waarin een oplossing stond. Wel iets gevonden wat er een beetje op leek, maar het was het toch niet helemaal.)
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| div#container1, div#container2 { float: left; border: 1px solid red; margin: 5px; } div#container2 { overflow: auto; } div div { border: 1px solid blue; margin: 5px; } |
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <div id="container1"> <div>klein stukje tekst</div> <div>een iets groter stuk tekst</div> <div>klein stukje tekst</div> <div>een iets groter stuk tekst</div> </div> <div id="container2"> <div>klein stukje tekst</div> <div>een iets groter stuk tekst</div> <div>klein stukje tekst</div> <div>een iets groter stuk tekst</div> </div> |
Code in werking.