Winrar: 'Disk is probably full'

Pagina: 1
Acties:
  • 1.217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-07 21:32
Ik probeer een nogal grote .rar uit te pakken (die bestaat uit verschillende kleintjes). Het probleem is echter dat winrar (nieuwste editie volgens mij) bijna aan het eind zegt: 'disk is probably full'. Dan heeft hij vervolgens niks in de map gezet, die ik heb aangewezen.

Ik heb slechts 1 harde schijf partitie (geen partitie dus) en daarop is genoeg ruimte. Ik heb ook geprobeerd, omdat dat eerder werd gesuggereerd om een de temporary files map te veranderen, dat hielp niet.

Ook hielp het downloaden van een andere extracter niet, ik heb nu winrar en powerarchiver (beide nieuwste versies) geprobeerd. Bij powerarchiver zegt hij helemaal niks, maar houdt hij gewoon op en staat er niks in de target map.

Dus mensen, wat is de oplossing?

edit:
bestandssysteem: fat32
bestandsgrootte 3.61 gb (80 files)

[ Voor 4% gewijzigd door Risce op 11-10-2006 19:58 ]

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:40
Is het bestand toevallig groter dan 4 GB en heb je FAT32 als filesystem :)?

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

• Risce
De hele map waaruit de gecombineerde .rar bestanden komen is totaal 3.61 gb.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer je hem dan niet toevallig uit te pakken op een FAT16 volume? De error doet mij idd denken aan een filesystem dat niet overweg kan met grotere files. Welk filesystem gebruik je?

• Risce
SiSoft Sandra says: fat32

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

In WinRar zit een handige optie "Test".
Zo wordt de gehele rar ingelezen en gedecomprimeerd in het geheugen zonder iets weg te schrijven.
Probeer eens of je rar wel 100% in orde is.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• ReZ1987
Hmm tsjah, als je Windows 2k of hoger hebt zou ik dat FAT32 filesystem eens upgraden naar NTFS, dan heb je er geen last meer van ;). Waarschijnlijk is het uitgepakte bestand groter dan 4 GB en daar kan FAT32 nou eenmaal niet mee overweg... :)

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-06 21:19
Als het bestand uitgepakt is is het vast groter dan 4GB ook al zijn de rar bestanden samen kleiner. Kijk even in winrar hoe groot het bestand is in uitgepakte staat.

• Risce
jezus, wat gaar zeg. Maar ja goed, dankjewel voor je hulp! Kan ik meteen ook wat partities aanmaken.
Zitten er ook nog grote nadelen aan nfts?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
convert c: /fs:ntfs

en dan rebooten.. voila ntfs :)

*disclaimer*
* Zwelgje is niet verantwoordelijk voor dataverlies mocht het mis gaan
*einde disclaimer*

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

kan dat mis gaan dan? :P

• ReZ1987
Risce schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:03:
jezus, wat gaar zeg. Maar ja goed, dankjewel voor je hulp! Kan ik meteen ook wat partities aanmaken.
Zitten er ook nog grote nadelen aan nfts?
Het grootste nadeel van NTFS is dat alle Windowssen van <2000 (95, 98 en ME) die schijf niet meer kunnen benaderen.. Maar voor de rest zijn er geen nadelen vziw. :)

edit:
En wat ToFast zegt dus :>

[ Voor 4% gewijzigd door ReZ1987 op 11-10-2006 20:09 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
ReZ1987 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:05:
[...]

Het grootste nadeel van NTFS is dat alle Windowssen van <2000 (95, 98 en ME) die schijf niet meer kunnen benaderen.. Maar voor de rest zijn er geen nadelen vziw. :)
Opstart floppy ziet de HD dus ook niet meer(kan belangrijk zijn)

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Met NTFS kun je best leuk spelen met toegangsrechten tot bestanden en mappen. Het grote nadeel daarvan is dat je (als je teveel loopt te kloten) jezelf de toegang kan ontzeggen tot bepaalde mappen :P

Voor zover ik weet zijn er geen "nadelen" aan NTFS. Het "nadeel" van FAT32 wat jij nu tegenkomt is niet zozeer een nadeel maar gewoon een technische beperking. FAT32 is al behoorlijk oud, en is ooit ontworpen voor files tot 4GB. Net als oudere moederborden die niet overweg kunnen met schijven groter als 120GB (grof geschat). Toen het gemaakt werd, voldeed het prima, maar er komt een tijd dat er een vervanger moet komen die beter op de toekomst is aangepast.

• Zwelgje
jup, dat kan mis gaan ja

hebt dat vroeger (nt4 tijdperk) vaak genoeg mis zien gaan

• Risce
maar er zijn dus geen compatibilty problemen met applicaties? Ik bedoel, zal wel niet, maar ik kan BF2 en Photoshop op precies dezelfde manier gebruiken etc.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je converteert naar NTFS, wordt dan clustersize nog steeds 512 byte ipv 4kb? Want dat scheen nogal nasty te zijn voor je MFT fragmentatie.

specs

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Risce schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:24:
maar er zijn dus geen compatibilty problemen met applicaties? Ik bedoel, zal wel niet, maar ik kan BF2 en Photoshop op precies dezelfde manier gebruiken etc.
De enige problemen die op kunnen treden zijn als je onder een 'user' account met beperkte rechten werkt..
Als je gewoon een administrator account gebruik voor al je meuk dan werkt alles gewoon prima..
Als user met beperkte rechten zou het wel eens kunnen dat je applicatie ergens iets weg wilt schrijven waar hij geen rechten heeft.

Bij een FAT32 filesystem kan je geen rechten instellen, daar heeft iedereen gewoon toegang tot alles.
Bij NTFS kan je dus rechten beperken voor gebruikers.

Maar als administrator of een ander beheerders account heb je absoluut geen problemen.
Maak je niet druk om compatibility.. Dat gaat niet op hier.. je veranderd niet van windows versie ofzo.. het enige dat veranderd is het filesystem op je harddisk.. Zolang windows dat kan lezen en schrijven is er niets wat je photoshop en BF2 tegenhoudt.. En aangezien XP eigenlijk gemaakt is om met een NTFS filesystem te draaien zit dat lezen en schrijven heus wel goed :)

En je kan je pr0n collectie ontoegankelijk maken voor je ouders bijvoorbeeld
Erg handig :P

edit:

Oh, en ik heb zo'n conversie naar ntfs overigens nog nooit fout zien gaan bij windows versies hoger dan NT4..

[ Voor 22% gewijzigd door xzenor op 12-10-2006 17:16 ]

• Zwelgje
gladiool schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:27:
Als je converteert naar NTFS, wordt dan clustersize nog steeds 512 byte ipv 4kb? Want dat scheen nogal nasty te zijn voor je MFT fragmentatie.
fat32 heeft 4kb blocks, dus ntfs houdt dat ook bij de conversie

met partitionmagic 8 (of hoger) kan je block resize doen.

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 14:21
ToFast schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:07:
[...]

Opstart floppy ziet de HD dus ook niet meer(kan belangrijk zijn)
Er is een freeware progje genaamd NTFSDOS wat dat probleem uit de wereld helpt, dus echt een heel groot nadeel is het nou ook weer niet.

• Zwelgje
DarkFlow schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 17:56:
[...]

Er is een freeware progje genaamd NTFSDOS wat dat probleem uit de wereld helpt, dus echt een heel groot nadeel is het nou ook weer niet.
of je gebruikt bartPE dan kan je nog schrijven ook :) + je hebt geen dos meer nodig :P

• Risce
superbedankt jongens!

• Risce
Nou, ik ga het nu dus doen, maar als ik eraan wil beginnen krijg ik het volgende bericht:

"Het type bestandsysteem is FAT32.
Convert kan niet worden uitgevoerd omdat het volume door
een ander proces wordt gebruikt. Convert kan wel worden uitgevoerd als dit [sic] volum
e eerst wordt ontkoppeld.
ALLE GEOPENDE INGANGEN NAAR DIT VOLUME WORDEN IN DAT GEVAL ONGELDIG.
Wilt u een ontkoppeling van dit volume forceren? <J/N> _ "

Wat is hier wijsheid? En wat betekent het bericht? Moet ik misschien in DOS converteren?

EDIT: dit is trouwens gedaan door de aanwijzing van Zwelgje, die ik geheel verantwoordelijk houdt overigens ;) , namelijk: In Uitvoeren: "convert c: /fs:ntfs"

[ Voor 13% gewijzigd door Risce op 07-01-2007 15:05 ]

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:00
Risce schreef op zondag 07 januari 2007 @ 15:04:
Nou, ik ga het nu dus doen, maar als ik eraan wil beginnen krijg ik het volgende bericht:

"Het type bestandsysteem is FAT32.
Convert kan niet worden uitgevoerd omdat het volume door
een ander proces wordt gebruikt. Convert kan wel worden uitgevoerd als dit [sic] volum
e eerst wordt ontkoppeld.
ALLE GEOPENDE INGANGEN NAAR DIT VOLUME WORDEN IN DAT GEVAL ONGELDIG.
Wilt u een ontkoppeling van dit volume forceren? <J/N> _ "

Wat is hier wijsheid? En wat betekent het bericht? Moet ik misschien in DOS converteren?

EDIT: dit is trouwens gedaan door de aanwijzing van Zwelgje, die ik geheel verantwoordelijk houdt overigens ;) , namelijk: In Uitvoeren: "convert c: /fs:ntfs"
Als je Ja doet zal hij de melding geven dat hij C: niet kan ontkoppelen (logisch, windows draait er momenteel op en dus kan je C: niet ontkoppelen) en vragen of hij bij de volgende reboot moet converten. Doe je dan weer Ja, dan reboot je en convert hij automagisch.

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 10:28
Denkt er nou niemand aan de ruimte op de cache schijf? Het kan goed zijn dat je c schijf gewoon vol is... Extracten via het programma zelf (niet via context menu) loopt altijd via je schijf waar je temp directory staat. Misschien is die gewoon vol.

een dvd (mits opgeslagen in een image) is trouwens nooit meer dan een gig... zou gek zijn als ie daarop een melding zou geven...

omzetten naar ntfs kan sowieso geen kwaad ;) zijn btw we hier een beetje aal het leechen geslagen >:)

[ Voor 15% gewijzigd door kalechinees op 07-01-2007 15:11 ]

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:00
kalechinees schreef op zondag 07 januari 2007 @ 15:08:
Denkt er nou niemand aan de ruimte op de cache schijf? Het kan goed zijn dat je c schijf gewoon vol is... Extracten via het programma zelf (niet via context menu) loopt altijd via je schijf waar je temp directory staat. Misschien is die gewoon vol.

omzetten naar ntfs kan sowieso geen kwaad ;) zijn btw we hier een beetje aal het leechen geslagen >:)
Hij zegt dat er genoeg ruimte is op de schijf (C:), dus de volgende logische oplossing is converten naar NTFS.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 17:04
Met winrar kan je zien hoe groot de bestanden zijn als ze zijn uitgepakt, dus kijk daar ff of er bestanden groter zijn dan 2 of 4 gig (2 gig is ook een limiet toch? Ik dacht dat dat limiet naar 4 gig kon door de clustergrootte van fat32 te veranderen, correct me if i'm wrong ;)). Als dat niet zo is en je weet zeker dat er voldoende ruimte is op je harde schijf, is er iets anders aan de hand. Zijn er wel bestanden groter dan 2 gig, zul je idd naar ntfs moeten. (ik zeg dit allemaal omdat de ts nog niet expliciet heeft gezegd dat er inderdaad bestanden uit komen groter dan 2 of 4 gig :)).

• Risce
Even ter afsluiting en documentatie:

Dit heeft inderdaad gewerkt. Super bedankt dus.

@stefan: Dit was wel degelijk het geval. Uitgepakt was het bestand groter dan 4gig. Wat betreft de 2 gig limit kan ik niks zinnigs zeggen.

Afrondend:

Probleem: Winrar zegt 'Disk is Full' en je schijf is zeker niet vol (Windows XP, bestandsindeling FAT32).

Oplossing: Converteren naar NFTS.

Hoe:
-In Uitvoeren invullen: convert c: /fs:ntfs
-De error slaat op het feit dat Windows draait op C:, vul gewoon in: "J"
-Hij vraagt om een reboot: "J"
-Na het laden van het XP logo gaat hij converteren.

BTW, het lijkt wel of mijn computer iets langzamer opstart, kan dat zijn?

Verwijderd

misschien moet je even opnieuw defragmenteren? wilde gok hoor, niet op enige kennis gebaseerd :P
Pagina: 1