onboard videokaart niet kunnen enablen in bios

Pagina: 1
Acties:

• -Gabriel-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-12-2025
allereerst: Is een Matrox Millennium G450 (32 mb) beter of slechter dan een onboard 64mb videokaart? Anywayz, ik gebruik nu dus de matrox, maar wil die onboard gaan gebruiken (kijken of games wat beter gaan lopen). Nu gebeurt er dus niets als ik daar mijn beeldscherm op aansluit, en windows herkent ook niets. Nu heb ik dus al uitgevogeld dat je je onboard kaart moet activeren in de bios. Maar daar kan ik alleen kiezen bij "Primary Graphic Adapter": "PCI/AGP" . Hoe moet ik het nu aanpakken? Heb verder gekeken in de bios, maar dat is het enige dat betrekking heeft op de videokaart.

moederbord: American megatrends K7S41, bios versie: P1.40

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-07 20:53

Raphaelo

boeiend!!

Is het niet mogelijk om gewoon de videokaart eruit te halen? bij mijn computer schakelt hij dan automatisch de onboard kaart in.

originele signatures zijn top!

• -Gabriel-
Raphaelo schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:32:
Is het niet mogelijk om gewoon de videokaart eruit te halen? bij mijn computer schakelt hij dan automatisch de onboard kaart in.
heb ik ook al geprobeerd, maar dat werkte niet. Hij geeft gewoon helemaal geen beeld meer.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En na een BIOS reset? Hij hoort inderdaad, als je een AGp kaart erin hebt zitten daarop over te gaan, zonder dat je je onboard kunt enablen oid. Maar zonder AGP kaart moet je onboard wél beeld geven eigenlijk...vreemd.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Om te kijken of een onboard vga beter is of niet moeten we eerst weten wat voor systeem het is. Op een P4 is het niet fijn een onboard vga te hebben als die geheugen deelt, gezien je een stuk van de bandbreedte kwijt bent en gezien P4s nogal bandbreedte hongerig zijn.
Persoonlijk zou ik dus altijd die Matrox verkiezen boven een onboard ding eerlijk gezegd :P

Verwijderd

In je bios
kies "Advanced"
kies "On board vga share memory"
zorg dat hier optie "auto" geselecteerd is

Ik hoop dat dit het is, have fun
hier nog ff de url van je moederbord manual

http://download.asrock.com/manual/K7S41.pdf

Ow tis geen Ami (das je bios) maar het is dus een Asrock :)

• -Gabriel-
Raphaelo schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:32:
oke ik had die matrox toen gewoon uitgezet in apparaatbeheer. Toen deed ik de beeldscherm aan de onboard, en had ik geen beeld. Nu heb ik dus net ff de Matrox er uitgehaald, en toen weer aan de onboard gehangen.. en nu geeft die dus wel beeld, én heeft die hardware gevonden. Ben nu de drivers aan het installeren :) Dus dat is wel zo'n beetje opgelost nu. thanks

En mijn systeem? AMD Athlon XP 3000, 2.12 GHZ

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Eensch met ^^, de 2d kwaliteiten van de Matrox zijn zeer goed. alleen zoals ts aangaf gaat het hem vooral om de performance in games waar het hem(?) om gaat.
Maar de opmerking dat een onboard weer het geheugen deelt, geeft toch eigenlijk wel weer de doorslag in het voordeel van de matrox. (ook nog dualhead, btw ?)

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• -Gabriel-
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:54:
In je bios
kies "Advanced"
kies "On board vga share memory"
zorg dat hier optie "auto" geselecteerd is

Ik hoop dat dit het is, have fun
hier nog ff de url van je moederbord manual

http://download.asrock.com/manual/K7S41.pdf

Ow tis geen Ami (das je bios) maar het is dus een Asrock :)
thanks, maar dat stond al op "auto" en was het dus niet. Maar goed, ik heb de onboard nu geinstalleerd

• -Gabriel-
mikenl schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:00:
Eensch met ^^, de 2d kwaliteiten van de Matrox zijn zeer goed. alleen zoals ts aangaf gaat het hem vooral om de performance in games waar het hem(?) om gaat.
Maar de opmerking dat een onboard weer het geheugen deelt, geeft toch eigenlijk wel weer de doorslag in het voordeel van de matrox. (ook nog dualhead, btw ?)
dualhead ja. Het gaat mij meer om games, met name Unreal Tournament speel ik nog vaak.. wat zou dan beter zijn?

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Afhankelijk dus van hoeveel RAM je hebt, als je 1gig of meer geheugen hebt, denk ik dat de onboard beter is, wat voor een chip is het ? (je hebt de drivers geinstalleerd, dus).
ook kun je het makkelijk vergelijken met 3dmark05.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mikenl schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:54:
Afhankelijk dus van hoeveel RAM je hebt, als je 1gig of meer geheugen hebt, denk ik dat de onboard beter is, wat voor een chip is het ? (je hebt de drivers geinstalleerd, dus).
ook kun je het makkelijk vergelijken met 3dmark05.
Ahum... ga je mond eens uitspoelen en Pollewob in "FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen" eens doorlezen :o

Het gaat hier niet om onboard maar om integrated VGA. De performance hit van integrated VGA komt niet doordat er een paar MB van het systeemgeheugen afgesnoept wordt, maar doordat de helft van de geheugenbandbreedte afgesnoept wordt, ongeacht hoeveel geheugen er exact toegekend is. Omgekeerd betekent dat dat je de nadelen van integrated VGA nooit kunt opheffen door meer geheugen toe te voegen.

Verder moet je gewoon kijken naar wat voor videocore dit is. Als ik me niet vergis is het een integrated SiS315 core. Die is op papier beter dan de G450, maar in praktijk ontlopen ze elkaar nauwelijks qua 3D performance. De G450 biedt wel dualhead en een betere 2D beeldkwaliteit (door betere filters). Als de G450 niet voldoet moet je gewoon kijken naar een betere discrete AGP oplossing (een GF2MX zou al veel sneller zijn, die kun je voor EUR 2.50 in de kringloopwinkel vinden soms :z )

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1