Nieuwe Config samen stellen.

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-05 23:02
Ik wil een andere cpu gaan kopen omdat me huidige wat te langzaam is met de videokaart x1800xt.
Nou zat ik de hele tijd te denken om een Core 2 duo te kopen, maar de dure moederborden houden me tegen om voor duo 2 te gaan. Dus de keuze word een AM2 systeem.

Ik heb nou nog:

Asrock Dual Sata II
AMD64 3200 winchester.
2X512mb pc 3200
X1800XT.

Zoals jullie kunnen zien niet echt een overklok setup. Zou graag met de nieuwe onderdelen graag goed willen overklokken.
Om momenteel even niet veel uit te geven zat ik te denken om voor 30 euro een Asrock Upgrade AM2 bord te kopen totdat ik wat meer geld heb voor een nieuw moederbord.

CPu zat ik te denken om een:
AMD Athlon 64 X2 4200+ (AM2. 65W. 2.2 GHz. 1MB. Boxed) 194,95

te nemen. Over het merk geheugen ben ik nog niet uit. Maar er gaat nou wel 2x 1GB DDR2 PC 6400 geheugen in. Ook zou ik graag een moederbord met SLI willen hebben.

Is het ook in de toekomst mogelijk om 2 directx 10 kaarten sli te laten draaien op zo`n oud moederbord of heb je dan een nieuwe type nodig?

Welk moederbord kan je heel goed mee overklokken en heeft SLI?
Ik ben zelf al wezen zoeken, alleen over AM2 is nog niet echt veel te vinden terwijl je met de CORE2 duo een berg aan informatie vind. ;(

[ Voor 5% gewijzigd door Robin4 op 11-10-2006 19:20 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 19:20

.Frank

Frank.

Als ik dit zo lees denk ik dat je aan geldverspilling gaat doen. Je systeem kan op het moment volgens mij zo'n beetje alles draaien wat je maar zou willen, en de hardware die je voorstelt te gaan kopen is maar een zo kleine stap hoger dat ik me afvraag of het het geld waard is.

In jouw geval zou ik gewoon rustig wachten tot ik wat meer geld had en écht een upgrade te doen, of te wachten tot de Core 2 Duo's wat goedkoper zijn (komt eigenlijk op hetzelfde neer).

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:50
mm ik zou idd ook wachten tot je wat meer geld hebt wat is nu je budget eigenlijk? En ook sli is geld verspelling dit heb je echt nooit nodig.

[ Voor 26% gewijzigd door dewil1990 op 11-10-2006 19:54 ]

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-05 23:02
.Frank schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:51:
Als ik dit zo lees denk ik dat je aan geldverspilling gaat doen. Je systeem kan op het moment volgens mij zo'n beetje alles draaien wat je maar zou willen, en de hardware die je voorstelt te gaan kopen is maar een zo kleine stap hoger dat ik me afvraag of het het geld waard is.

In jouw geval zou ik gewoon rustig wachten tot ik wat meer geld had en écht een upgrade te doen, of te wachten tot de Core 2 Duo's wat goedkoper zijn (komt eigenlijk op hetzelfde neer).
Een gehele upgrade lijkt me een stuk duurder, dan ben ik meteen al 1200 euro ofzo al kwijt. Terwijl ik met een paar dingen minder kwijt bent, of gespreid kan kopen.

Core 2 lijkt me ook wel leuk met een E6400. Maar ik zou graag een SLI moederbord dan willen die heel goed overklokt, en die zijn er nog niet. Plus dat zo`n bord makkelijk boven de 200 euro gaat kosten en dat zie ik niet zo zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door Robin4 op 12-10-2006 12:31 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kansloze topics: alle topics in de trant van de volgende voorbeelden gaan in veel gevallen ook zonder omwegen op slot. Soms worden zulke topics (met name de "Welke moet ik nemen?" topics) ook voorzien van erg veel uiteenlopende reacties dat je door de bomen de bos niet meer ziet. Daarnaast zijn deze vragen ook simpel te beantwoorden met behulp van gezond verstand en research. In plaats van $apparaat kun je processor, moederbord en geheugen lezen:

Welke $apparaat moet ik kopen? (een echte Tweaker kan wel kiezen)
Wanneer komt $apparaat op de markt? (gewoon geduld hebben)
Waar kan ik $apparaat kopen? (zie prijslijsten of bel/mail leveranciers)
Hoe lang duurt de RMA van $apparaat? (vraag het de fabrikant/leverancier)
Wie heeft ervaringen met $apparaat? (GoT is een en al ervaringen)
Gewoon een beetje zelf uitzoeken dus. Verder gaat het hier over iets wat in Complete Systemen & Laptops hoort. Maar ook daar is de bedoeling dat je eerst zelf uit gaat zoeken.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.