Toon posts:

Carmageddon

Pagina: 1
Acties:
  • 1.285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
Sinds kort ben ik echt weer een carmageddon verslaafde.
Ben opzoek gegaan naar mn oude cd's en heb een aantal disks gevonden van carmageddon.
Mijn vraag is nu of er meerdere delen van t spel zijn dan ik hieronder heb opgenoemd.

Carmageddon 1
Carmageddon 1 Spatpack
Carmageddon 2 Carpocalypse now
Carmageddon 3 TDR 2000

zijn er nog meer?
op internet krijg je namelijk allemaal van die neplinks naar online spelen van carmageddon maar ik wil alleen officieele versies hebben die uitgegeven zijn.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Wie is de uitgever/maker? Kijk op die website.

Verder was dit mijn 6e hit op Google:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Carmageddon

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:44
Nope dat zijn ze allemaal,
Uitgever van deel 1 was iig Stainless Software en de maker was SCI
links heb ik ff zo snel niet.

is overigens Splatpack ;)

[ Voor 10% gewijzigd door LordMithril op 11-10-2006 22:38 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05-2022

[CSC]Outlaw

White Trash

Dat zijn ze dus niet allemaal ;)
Je hebt ook nog Carmageddon 3 TDR 2000 Nose Bleed Pack.
Heb thuis nog alle orginele dozen kan niet wachten op 4 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 10-10 13:59

BaRF

bijna kerst

TDR was echt zo jammer :( Vond de originele twee echt volgens mij de beste & verslavende games ooit :D echt wat nachten mee doorgebracht!

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:20
Nose Bleed pack was toch officiëele downloadbare content?
Hmm... moet ook maar eens mijn versies weer eens uit de oude doos gaan halen.
Nu eens kijken of ik IPX/SPX aan de praat kan krijgen om zo eens over het netwerk te gaan spelen.
De enige die ik niet heb is Carmageddon 1. Wel minder legaal, maar niet origineel jammergenoeg.
Weet nog wel dat ik van dat spel toen der tijd de plaatjes en filmpjes stoer vond, de demo ruk en het hele spel stoer. Echt veel gelachen. Bijvoorbeeld alle Pedestrians in een level plat rijden. En ja, dan ben je toch echt een hele tijd bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10 18:59
Alle versies staan gewoon achter de link in de 2de post
Carmageddon (PC, 1997)
Carmageddon: Splat Pack (PC, uitbreiding, 1997)
Carmageddon 2: Carpocalypse Now (PC, 1999)
Carmageddon 64 (Nintendo 64, 2000)
Carmageddon: (PlayStation, 2000)
Carmageddon 3: The Death Race 2000 (PC, 2000)
Carmageddon (Game Boy Color, 2000)
Carmageddon The Death Race 2000(Game Boy Color, 2000)
Carmageddon The Death Race 2000: Nose Bleed Pack (PC, 2001)
Carmageddon 2D: (mobile,2005) Java
Carmageddon 3D: (mobile,2005) Symbian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Die van de Gameboy color heb ik vorig jaar op een rommelmarkt gekocht. Geen idee of het TDR is of niet, maar het speelde absoluut niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
  • Laatst online: 11-01-2022
Veel goede tijden beleefd aan Carmageddon.

Vooral die intro van Fear Factory uit deel 1.
Was echt hooked aan dat spel.

Lekker grof en toen de tijd was het weer zo "extreem" net als dat je in de duitse versie zombies kilde inplaats van mensen.

HeerlijK!
ga hem binnenkort weer ff installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkii0110
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 20:43

Monkii0110

This is Sparta!!!

Hahaha is dit niet een van de eerste spellen die als "geweldadig en aanstootgevend" beschouwen werd?

Zodat (voor zover ik weet) in Engeland de mensen robots waren en ze in Duitsland geen bloed hadden? :+

Idd veel nachten (kleine lanparties bij vrienden thuis) mee doorgebracht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:54
IK heb hem paar weken terug nog geinstalleerd. Ik dacht ruig lekker spelen! Maar persoonlijk vondt ik er niets meer aan, de graphix waren gewoon te oud :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkii0110
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 20:43

Monkii0110

This is Sparta!!!

Bart1983 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 09:33:
IK heb hem paar weken terug nog geinstalleerd. Ik dacht ruig lekker spelen! Maar persoonlijk vondt ik er niets meer aan, de graphix waren gewoon te oud :'(
Moet je Deel 1 niet met 3dfx kaart spelen om een beetje GFX eruit te krijgen?
Man het is voor mij al weer zo lang geleden dat ik het niet meer weet.

Net zoals Tomraider 1.
Zonder 3dfx kaart zag het er bout uit (mijn meningen off course :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 00:40
ThaPizza schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 09:30:
Hahaha is dit niet een van de eerste spellen die als "geweldadig en aanstootgevend" beschouwen werd?
Mortal Kombat is volgens mij iig iets ouder... fatalities :9~

en kan me ook daarvan niet voorstellen dat het de eerste was. Wel mijn eerste iig ;)

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Het is mogelijk om hardware rendering te krijgen... of was het nou hogere resolutie. Het spel (de eerste) ziet er op hele hoge resolutie niet eens zo heel erg slecht uit.
Volgens mij was het carma.exe -highres
, maar zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Carmageddon 2 pas nog gespeeld :D Heerlijk spel. En toch vind ik 1 beter :)

Overigens zou Carmageddon 4 eind vorig jaar uitkomen en het laatste nieuws daarover stamt uit 2003. Zou het dan echt achter Duke Nukem Forever aangaan? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:28
Carmageddon was zo vet, heb ik vroeger echt zeel gespeeld.

paar maanden geleden, toen ik de auto van mijn broer een paar weken moest lenen, heb ik de soundtrack (die gewoon op de originele CD staat) erg veel en hard in de auto gedraait (had geen andere CD's, in mijn eigen auto heb ik mp3's)

word je iig goed wakker van als je moet werken om 6 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Skuzz schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:17:
Carmageddon was zo vet, heb ik vroeger echt zeel gespeeld.

paar maanden geleden, toen ik de auto van mijn broer een paar weken moest lenen, heb ik de soundtrack (die gewoon op de originele CD staat) erg veel en hard in de auto gedraait (had geen andere CD's, in mijn eigen auto heb ik mp3's)

word je iig goed wakker van als je moet werken om 6 uur
de soundtrack is vet jah IRON MAIDEN RULES _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Laatst online: 18:54
ThaPizza schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 09:35:
[...]

Moet je Deel 1 niet met 3dfx kaart spelen om een beetje GFX eruit te krijgen?
Man het is voor mij al weer zo lang geleden dat ik het niet meer weet.

Net zoals Tomraider 1.
Zonder 3dfx kaart zag het er bout uit (mijn meningen off course :+ )
Ik heb toen glide wrapper gebruikt om te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-10 11:53
rb338 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 09:38:
Carmageddon 2 pas nog gespeeld :D Heerlijk spel. En toch vind ik 1 beter :)

Overigens zou Carmageddon 4 eind vorig jaar uitkomen en het laatste nieuws daarover stamt uit 2003. Zou het dan echt achter Duke Nukem Forever aangaan? :'(
stainless games in failiet gegaan en daarbij was ook het einde van carmageddon.
helaas want ik heb echt genoten van die games echt super games waren het!!!!

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carmageddon, echt een hele vette serie games ja!

Velen ging het eigenlijk alleen maar om het brute geweld, maar er was natuurlijk meer dan alleen het dood rijden van onschuldige voorbijgangers. Persoonlijk vond ik de gameplay echt heel erg vet. Gewoon een groot level waar je in kon rond racen, eigenlijk een beetje ala Grand Theft Auto tegenwoordig. Alleen had je dan bij Carmageddon al die extra bonussen en zo. Vroeger vond ik die games echt helemaal geweldig! Vooral die soundtrack van deeltje twee was wel goed. Destijds wist ik helemaal niet dat het muziek van Iron Maiden was, maar achteraf ben ik toch wel een beetje fan geworden van die band. Vaker haalde ik de originele CD ook wel uit de CD speler om hem te verwisselen met een "Ome Henk" exemplaar. Een behoorlijk rare combinatie, maar toch... :D Hahaha, moet echt lachen terwijl ik dit zit te typen hier! Super game, echt één van de beste serie games die ik ken!

Volgende maand ga ik trouwens samen met mijn broertje naar het Iron Maiden concert in de Brabanthallen in Den Bosch. Zonder Carmageddon was het daar denk ik nooit van gekomen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:55

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik herinner nog de tijd toen ik Carmageddon probeer te spelen met een Trident TVGA8900 grafische kaart, je kreeg zoiets als 0,2 fps. Later kwam een Voodoo Banshee in mijn computer, wat een vermakelijk ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stelletje sicko's hier.
/me gaat verder met New super Mario bros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Bart1983 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:56:
[...]

Ik heb toen glide wrapper gebruikt om te kunnen spelen.
Yep, download een glidewrapper en je hebt de combinatie 3Dfx en hoge resoluties.
Ik gebruik deze: http://www.voodoofiles.com/19869

Werkt zowel met het origineel als deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:48:
[...]

de soundtrack is vet jah IRON MAIDEN RULES _/-\o_
Zullen wij buddy's worden dan maar? _/-\o_

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 03:23:
[...]

Zullen wij buddy's worden dan maar? _/-\o_

:Y)
YEAH _/-\o_ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:50
Ik had carmageddon 2 ook helemaal kapot gespeeld >:) Ik weet het nog goed, het was tijdens sinterklaas :9 7 jaar was ik volgens mij, of 8. Ik kreeg het voor Sinterklaas :z Echt zooo vet, t kon me echt lang boeien. Iedereen wilde het ook bij mij komen spelen, want ja, welke 8 jarige speelt er nou een game van 18 jaar en ouder :9~

Ook was die tijd veel beter, omdat je toen nog geen videokaart nodig had van 500 euro om het een beetje redelijk te draaien. Met een processor lukte het zelfs nog bijna 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb het vroeger ook vele uren gespeeld. De Gameplay was inderdaad heel goed (voor het doel van het spel, normaal racen kon je bijna niet met die auto's ;) )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 10:04

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Carmageddon 2 is echt een geweldig spel. Het is vroeger volgens mij zelfs nog in het nieuws geweest, omdat het zo geweldadig was. En Carmageddon heeft nog steeds meer gore dan de meeste recente spellen. :9

Ik heb Carmageddon 1 en TDR helaas nooit gespeeld...

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
SOEDARKMASTER schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 11:05:
Ik had carmageddon 2 ook helemaal kapot gespeeld >:) Ik weet het nog goed, het was tijdens sinterklaas :9 7 jaar was ik volgens mij, of 8. Ik kreeg het voor Sinterklaas :z Echt zooo vet, t kon me echt lang boeien. Iedereen wilde het ook bij mij komen spelen, want ja, welke 8 jarige speelt er nou een game van 18 jaar en ouder :9~
Dus eigenlijk mag je nu pas, 10 jaar later, legaal het spel spelen? :D
Ook was die tijd veel beter, omdat je toen nog geen videokaart nodig had van 500 euro om het een beetje redelijk te draaien. Met een processor lukte het zelfs nog bijna 8)
Euro's bestonden toen nog niet :+

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:30

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Paddixx schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 11:22:
Carmageddon 2 is echt een geweldig spel. Het is vroeger volgens mij zelfs nog in het nieuws geweest, omdat het zo geweldadig was. En Carmageddon heeft nog steeds meer gore dan de meeste recente spellen. :9

I
Deel 1 was idd op het nieuws geweest vroeger. :P Na deel 2 was er niks meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Deel 1 en 2 waren geweldig, alleen zaten er wel veel fouten in waardoor je veel levens opnieuw most doen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik vond dat introfilmpje van deel 1 zo vet :) Heeft iemand die toevallig ?

gevonden:
http://www.youtube.com/watch?v=GyWFX0FPhOA

Nog steeds vet :D

[ Voor 37% gewijzigd door Cartman! op 15-10-2006 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 02:10:
Volgende maand ga ik trouwens samen met mijn broertje naar het Iron Maiden concert in de Brabanthallen in Den Bosch. Zonder Carmageddon was het daar denk ik nooit van gekomen :Y)
Haha, daar sluit ik me bij aan. Als je voor of na het concert over Iron Maiden wilt praten moet je even naar me zoeken, lange vent, zwart shirt, blauwe of zwarte spijkerbroek, kisten. Daar zijn er vast niet veel van ;)

Deel 1 had trouwens muziek van Fear Factory... vette tracks maar díé concerten kun je skippen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
idd ja, muziek van deel 1 was van Fear Factory zonder vocals, met zijn de nummers heel wat minder :P

maar Iron Maiden is zeker vette muziek hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hmmz, de Carmageddon 2 demo wil niet echt lekker draaien onder XP x64 of de gewone 32-bits XP. Jammer, ik had er wel zin in :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 10:15

PcManiaxx

ondertitel duh

Ik meen toch echt een tijdje terug gelezen te hebben dat Carmageddon 1 gratis te downloaden was?

Of is dit niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw

[CSC]Outlaw

White Trash

PcManiaxx schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 16:35:
Ik meen toch echt een tijdje terug gelezen te hebben dat Carmageddon 1 gratis te downloaden was?

Of is dit niet zo?
Misschien verwar je Carma met GTA?

Hmmm, ik dacht kom ik installeer carma 1 weer met 3dfx pacthje, lijkt me leuk. Maar kan niet eens installen runned niet onder xp ofzow. Komt dat door NTFS indeling?

[ Voor 23% gewijzigd door [CSC]Outlaw op 15-10-2006 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
En als je nu eens de compatibilliteits modus omschakeld naar bijvoorbeeld Windows 95.
Ik heb Carma2 gewoon draaien onder Windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deel twee heb ik een hele tijd geleden ook nog eens gespeeld onder XP Home. Dat lukte op zich vrij goed. Het beeld en het geluid waren wel OK (lees: probleemloos), maar ik meen me te herinneren dat er af en toe iets mis was met het menu.Het kan ook zijn dat je de game door middel van een patch wel fatsoenlijk kunt spelen. Of inderdaad de compatibiliteitsmodus aanpassen.

Van deel drie weet ik dat 'ie gewoon 100% goed werkt onder XP. Op zich vond ik het wel een leuke game voor zover als ik hem gespeeld heb, maar deel één en twee wisten me meer te boeien dan dat deel.

Eigenlijk krijg ik wel weer zin in een potje Carmageddon door dit topic! Eens kijken of ik deze week weer effe tijd vrij maak om hem te gaan spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-10 17:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

g00fy schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 12:03:
Ik vond dat introfilmpje van deel 1 zo vet :) Heeft iemand die toevallig ?

gevonden:
http://www.youtube.com/watch?v=GyWFX0FPhOA

Nog steeds vet :D
Het nummer is iig van Fear Factory :9 Staat volgens mij op het album Demanufracture.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Outerspace schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 07:14:
[...]

Het nummer is iig van Fear Factory :9 Staat volgens mij op het album Demanufracture.
klopt, Carmageddon 1 soundtrack is vooral het album Demanufracture zonder de vocals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:03

steveman

Comfortabel ten onder

Pff, eindelijk iemand gevonden met een p2p prog die de soundtrack heeft van carmageddon.

idd vet! Helaas had je die muziek niet als je het spel van 1 of andere oh no more games cd had ofzo :(

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idifix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Deel 1 Geweldig spel :D

vond het altijd vet dat als je een bepaalde auto te vaak kapot ramde dat degene het dan opgaf en je zijn auto gaf :D Al gauw was dat mijn favoriete bezigheid om ze zoveel mogelijk auto's te kunnen krijgen :D. En natuurlijk het autotje van Mech Mechanic die was echt superlicht :D

Kan het spel alleen niet meer vinden :'( denk dat mijn broer die heeft weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw

[CSC]Outlaw

White Trash

Arunia schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 09:00:
En als je nu eens de compatibilliteits modus omschakeld naar bijvoorbeeld Windows 95.
Ik heb Carma2 gewoon draaien onder Windows XP.
Nope werkt niet, krijg gelijk foutmelding dat het installatie programmas niet werkt onder DOS ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sf1nX
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Sf1nX

Tuinder

Ik speel het nu ook weer op me laptop. Medion MD 95132 (ja dat 500 euri ding van de kruidvat ;))
Hij loopt opzich goed heb alleen 1 probleempje. De klok gaat supersnel. De seconden boven in beeld gaan ongeveer 2 keer zo hard. De rest van het spel gaat eigenlijk vrij normaal en niet zo snel.
Wat kan hier aan de hand zijn?
Ook het stukje aan het begin van het level dat je soort van vanaf boven naar je auto gaat gaat echt heel snel.

En ik krijg het niet voor elkaar om volgens de tricks in Wikipedia het spel op een hoge resolutie te laten draaien. Je hebt een trick waar je "-hires" achter Carma.exe moet zetten. Maar ik start het spel op met Carma95.exe. Is deze truck dan ook mogelijk?

En van die Glide Wrappers snap ik eigenlijk ook niet veel. Kom er niet helemaal uit hoe je het spel in samenwerking met dat programma gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sf1nX schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 08:59:
[...]

En ik krijg het niet voor elkaar om volgens de tricks in Wikipedia het spel op een hoge resolutie te laten draaien. Je hebt een trick waar je "-hires" achter Carma.exe moet zetten. Maar ik start het spel op met Carma95.exe. Is deze truck dan ook mogelijk?

[...]
Er zit een hires-mode in de Windows versie van het spel, die overigens zonder problemen onder Windows XP werkt.

Ik vermoed dat die idd te activeren is met -hires, maar als je de versie hebt met een Windows installer dan maakt 'ie daar zelf al een shortcut voor aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik heb Carmageddon 1 nu perfect draaien op mijn PC. Ik heb zelfs 16x anti-aliasing en 8x anisotropische filtering aanstaan. Ik heb de volgende software gebruikt:Howto:
Installatie
- Installeer eerst Carmageddon volledig.
- Installeer VDMSound
- Kopieer uit de dgVoodoo zip de volgende bestanden naar je game directory:
dgvoodoo.exe
dgvoodoosetup.exe
glide2x.dll
glide2x.ovl

Audio setup
- klik met de rechtermuisknop op sndsetup.exe en kies "run with VDMS". Laat de setup je hardware zoeken.

dgVoodoo setup
- start dgvoodoosetup.exe
- Kies bovenin voor Dos.
In global staat het merendeel goed. Schakel alleen de VDD mode uit
Onder Glide kan je de resolutie en het geheugengebruik instellen. Zet w-buffering aan. Verder heb ik de meeste kwaliteitsverbeterende opties aanstaan.

Spelen
- Start eerst dgVoodoo
- Start dan carmav.exe met rechtermuisknop -> Run with VDMS
- Veel plezier met spelen.

AA en AF
- Deze twee dingen heb ik via de nVidia control panel ingesteld. Je kan daar per programma installingen wijzigen. Ik heb de instellingen voor dgVoodoo ingesteld en het werkt als een trein :)

Screenshots:
***Kwijt***

[ Voor 25% gewijzigd door mr_obb op 31-10-2011 12:12 . Reden: Plaatjes zijn verdwenen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw

[CSC]Outlaw

White Trash

mr_obb schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:44:
Ik heb Carmageddon 1 nu perfect draaien op mijn PC. Ik heb zelfs 16x anti-aliasing en 8x anisotropische filtering aanstaan. Ik heb de volgende software gebruikt:

Howto:
Installatie
- Installeer eerst Carmageddon volledig.
Daar loopt het dus al vast bij mij, ik heb origineel en alles, maar zodra ik op install klik, krijg ik fout melding dat dit programma niet werkt in MS DOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Daar loopt het dus al vast bij mij, ik heb origineel en alles, maar zodra ik op install klik, krijg ik fout melding dat dit programma niet werkt in MS DOS.
En compatibilliteits modus voor de installatie file? Zo maar een opmerking. Ik heb regelmatig met oudere games dat het installeren dan ineens wel wil werken.

[ Voor 35% gewijzigd door Arunia op 27-10-2006 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw

[CSC]Outlaw

White Trash

Nope alles geprobeerd met Compatibiliteit, persoonlijk denk ik dat het aan het feit ligt dat ik alleen maar NTFS drives heb geen FAT 32 meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

[CSC]Outlaw schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:20:
Nope alles geprobeerd met Compatibiliteit, persoonlijk denk ik dat het aan het feit ligt dat ik alleen maar NTFS drives heb geen FAT 32 meer.
Ik draai vanaf mijn CD dosinst.bat en dat werkt prima. Verder is er in de map CARM95 nog de mogelijkheid om Setup.exe te draaien en die doet het ook goed. Beide doe ik het zonder compatibiliteit en installeren op NTFS. Ik doe het ook niet uit een DOSBox, maar gewoon vanuit Windows Verkenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw

[CSC]Outlaw

White Trash

Nope krijg altijd dezelfde melding:
C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS- en Microsoft Windows-toepassingen. Kies Sluiten om de toepassing af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

[CSC]Outlaw schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:53:
Nope krijg altijd dezelfde melding:
C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS- en Microsoft Windows-toepassingen. Kies Sluiten om de toepassing af te sluiten.
Misschien heb je dan iets aan dit KB artikel van Microsoft: Foutbericht bij het installeren of starten van een MS-DOS-programma of een 16-bits Windows-programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw

[CSC]Outlaw

White Trash

Dat was het! Bedankt je hebt me heel blij gemaakt! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik heb alle delen origineel (m.u.v. de uitbreidingen want die heb ik niet). Carmageddon 1 was echt zo gaaf toen de tijd op de pentium 133 van mijn ouders :D Vele uren mee bezig geweest. Vooral de vrijheid in het spel was erg leuk. Kon maximaal 320x240 softwarematig draaien, maar ach, ik wist toen niet beter. Toen Carmageddon 2 uit kwam wist ik dan ook dat ik die persé moest hebben. Het was nog beter dan deel 1 :) Alleen jammer dat TDR2000 dan weer wat tegen viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Beste racespel ooit als je het mij vraagt. Veel van die racespellen kan je alleen maar op de track rijden. Als je mazzel hebt, kan je tegen de richting in rijden..... Maar met Carmageddon kan je héérlijk het héle terrein afcrossen.

Ook ik heb er uuuuuren mee doorgebracht. Liefst andere auto's trashend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:08
Carmageddon... Het helste hellebakkenspel ever! >:) Wat heb ik me daarmee vermaakt, zeg! :9
Wel erg jammer dat ze de missies met de versie een grotere rol gaven om nog maar niet te spreken over TDR2000...

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
[CSC]Outlaw schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:36:
[...]

Dat was het! Bedankt je hebt me heel blij gemaakt! :*)
Damn, als je dat meteen had gezegd, dan had ik je dat ook wel kunnen vertellen.
Dat heeft te maken met SP2, die Autoexec.nt file kun je gewoon zo terugzetten uit de backup directory. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Laatst online: 12-09 11:10
Haha, cool. Ik liep toevallig tegen dit draadje aan en zag de howto van mr_obb.
Lang geleden dat ik een spel kon spelen met zowel in game als in het ATI-control panel alles op max :-)
Vergeet inderdaad de patch niet, anders kan je lang zoeken naar CARMAV.EXE...

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selfdefence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2022
mr_obb schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:44:
Ik heb Carmageddon 1 nu perfect draaien op mijn PC.
...
Bij mij draait het niet perfect. Ik krijg steeds freezes in het level 'Fridge Racer'. Met LFB access enabled krijg ik meestal voor de eerste bocht al een freeze. Als ik LFB access disable in dgVoodoo kan ik soms een paar minuten spelen.

Kan jij dat level wel spelen in glide? Zoja, wat zijn dan jouw settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:15
Beetje offtopic maar het nummer uit de intro is Zero Signal inderdaad door fear factory :)

Icons are overrated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Selfdefence schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 17:46:
[...]

Bij mij draait het niet perfect. Ik krijg steeds freezes in het level 'Fridge Racer'. Met LFB access enabled krijg ik meestal voor de eerste bocht al een freeze. Als ik LFB access disable in dgVoodoo kan ik soms een paar minuten spelen.

Kan jij dat level wel spelen in glide? Zoja, wat zijn dan jouw settings?
Hmm, interessant. Ik krijg ook een freeze in "fridge racer". Zou het in de naam zitten? :+

Heb jij toevallig ook een Ati-kaart?

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 17-10 06:53
LoL zit net beetje door me twilight uit 1997 te kijken heb de game ook _/-\o_

hehehe.. Me pa was er net als ik naast hem dol op _/-\o_ Heej kijk oma.. hoppa bonus punten :P
Zelfs nu in de auto zit me pa nog wel eens voor de gein oma loop eens door anders hebben we bonnus punten :P

Toen me ma er achter kwam heeft ze me maand verboden achter de PC te zitten. ze vond het ziekelijk om oude vrouwtjes omver te rijden :P

Zal trouwens me P 233 MMX nog eens keer aanzetten met Win98 ff genieten van die tijd :D

[ Voor 9% gewijzigd door To_Tall op 30-10-2006 18:40 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selfdefence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2022
Vunzz schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 18:29:
[...]

Hmm, interessant. Ik krijg ook een freeze in "fridge racer". Zou het in de naam zitten? :+

Heb jij toevallig ook een Ati-kaart?
Nee, ik heb een XFX 6800LE.

Ik heb trouwens ontdekt wat de freeze in 'Fridge Racer' veroorzaakt. Ram één van die rode-witte paaltjes zoals in het onderstaande screenshot staan kapot en je krijgt een freeze! Met oudere versies van dgVoodoo sluit het spel zonder enige foutmelding af.

Afbeeldingslocatie: http://i141.photobucket.com/albums/r57/Dornkirk/paaltjes.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rstyled
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 13:09
Dit spel vond ik vroeger echt zo rete gaaf. Ik heb er geen woorden voor. Vooral die bulldozer in die games waren zo vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Selfdefence schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 22:34:
[...]

Nee, ik heb een XFX 6800LE.

Ik heb trouwens ontdekt wat de freeze in 'Fridge Racer' veroorzaakt. Ram één van die rode-witte paaltjes zoals in het onderstaande screenshot staan kapot en je krijgt een freeze! Met oudere versies van dgVoodoo sluit het spel zonder enige foutmelding af.

[afbeelding]
Nou, dat is duidelijk dan, beter rijden en geen wit-rode paaltjes raken :D
Anyway, het ligt dus niet aan de videodriver.

Pagina: 1