[XP] Resolutie forceren naar 1280x768? (breedbeeld)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-03 20:42

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ik heb een leuk mediapctje in de woonkamer staan, aangesloten dmv een vga kabel naar mijn 30" lcd televisie die uiteraard breedbeeld is.

Nu heb ik een tijdje terug al wel eens mn laptop op t scherm aangesloten, waarbij ik kon kiezen uit de resolutie 1280x768. Dit gaf perfect breedbeeld en scherp beeld. Nu wil ik dit dus ook op die media center pc (intel onboard graphics, P3 1000mhz. windows xp bakkie.) Is dit te forceren?
  • Hij staat niet bij display settings
  • ook niet bij list display modes bij advanced settings.
Ook heb ik de drivers al geinstalleerd...

Hulp anyone?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Verwijderd

geerttttt schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 18:14:

Ook heb ik de drivers al geinstalleerd...
welke drivers? van je videokaart of je tv? welke tv heb je trouwens? is die kabel trouwens een sub-D (met 15 pinnetjes) of een DVI (vierkant met pinnetjes) ?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zijn hogere resoluties dan dat wel te selecteren?

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 18:28:
[...]

welke drivers? van je videokaart of je tv? welke tv heb je trouwens? is die kabel trouwens een sub-D (met 15 pinnetjes) of een DVI (vierkant met pinnetjes) ?
Veel vragen ;)
Drivers van mn videokaart, tv drivers waren niet echt te vinden...
Kabel is een normale vga kabel (wat ook aan crt en veel lcd monitoren zit), niet een DVI kabel iig, dus dat zal dan wel de sub-D zijn.
elevator schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 18:59:
Zijn hogere resoluties dan dat wel te selecteren?
Ja, tot 1280x1024. maar 1280x768 zit er helaas niet bij...

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
geerttttt schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:15:

Ja, tot 1280x1024. maar 1280x768 zit er helaas niet bij...
Helaas.. Waarschijnlijk ondersteunt óf jouw monitor (lijkt me sterk..) óf jouw videokaart deze resolutie niet. Je zult dus met een 'alternatieve' resolutie moeten werken, of voor een andere kaart moeten zorgen.

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
TheZeroorez schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:17:
[...]

Helaas.. Waarschijnlijk ondersteunt óf jouw monitor (lijkt me sterk..) óf jouw videokaart deze resolutie niet. Je zult dus met een 'alternatieve' resolutie moeten werken, of voor een andere kaart moeten zorgen.
helaas is het een beetje een budget projectje en heb ik tevens geen agp maar alleen 2x pci slotjes

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je onder advanced -> monitor de checkbox "Hide modes this monitor cannot display" niet uitzetten als test? :)

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
TheZeroorez schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:17:
[...]

Tevens zoals vermeld pakte mijn laptop die resolutie wel. en kon ik die kiezen, welke perfect beeld gaf.

Dus monitor (de tv dus) die het niet ondersteunt is out of the question.

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:19:
Kan je onder advanced -> monitor de checkbox "Hide modes this monitor cannot display" niet uitzetten als test? :)
Dat zou ik zo eens moeten proberen...

Verwijderd

Probeer met een programma als powerstrip 1280x768 als custom resolutie aan te maken

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook op de pc van mijn moeder. nieuw tft-scherm (d-sub). 1440x900 komt niet voor in de lijst. Dit probleem heb ik overigens alleen in windows onder linux pakt ie zonder problemen de juiste resolutie. Helaas werkte onder linux wat randapperatuur niet. Het gaat hier ook om een p3@500MHz (celeron) met een oude videokaart (S3 dingetje met enkele megs geheugen.) Ik vermoed dat de windowsdrivers van de videokaart het gewoon niet kunnen, heb wel wat oude videokaarten maar geen agp 2x :( . Misschien eens een ubuntu live cd proberen? als de rest van je apperatuur werkt is dat een prima oplossing.

edit: Ik heb ook powerstrip geprobeerd om een 'custum driver' te knutselen maar dat maakte bij mij geen verschil. iemand anders dit wel gelukt. (shareware versie geprobeerd)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2006 19:30 ]

Pagina: 1