Gebruikte Outdoor Housings, waar te verkrijgen?

Pagina: 1
Acties:

• incinerator82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-12-2025

incinerator82

I don't Drive Fast, i Fly

Topicstarter
ello,

Ik ben op zoek naar een grote weerbestendige buitenkast.
Deze kast zal fungeren als een verdeel station voor netwerk en het (in eigenbeheer) coax kabelnet.
In deze kast komen voornamelijk switches te hangen en coax versterkers.

Nu is mijn grootste probleem, de prijs. Aangezien ik in dienst ben voor een startende stichting, heb ik een zeer beperkte begroting.
Ik heb geinformeert naar verschillende kasten van ritta. Maar om nou "ff" € 1000,- neer te kunnen schuiven voor een buiten kast, ex beton sokkel van € 520,- ex btw. Dat gaat niet lukken.

De vraag is dus ook wie weet er een 2de hands markt hier voor te vinden, of weet een andere interressante oplossing.

De meeste 2de hands elektra kasten zijn dus te ondiep, ik wil het wel netjes weg werken e.d.
Vaak zijn de deuren ook te ondiep m.b.t de kabels in de switches.

Kast afmetingen,

minimaal 49cm breed (19" moet er in kunnen)
minimaal 80cm hoog (ik wil de versterkers en de switches wel redelijk van me kaar scheiden.
Minimaal 35cm diep (switches zijn eenmaal erg diep. 3com ssII 3300)

er komt in te hangen :
2u - 3300 3com ssII
2u - patch rack 24 poorten
1u - rangeer paneel
2u - patch panel 12 poorten
20u - ongeveer aan versterking. Dit is lastig schatten deze kunnen op allerlei manieren geplaatst worden. En het aantal is niet precies bekent. Vandaar 80cm hoogte

wie weet een leuke oplossing, of locatie waar deze dingen te verkrijgen zijn.
Thnxs grtz

www.mnmclan.nl - LanParty's 4 The win | www.wazda.nl

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

waarschijnlijk zal het zichzelf wel warm stoken, maar vergeet een kleine verwarming met thermostaat niet, wel lekker voor als het -10 is. ;)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• incinerator82

incinerator82

Topicstarter
Tinus schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 17:58:
waarschijnlijk zal het zichzelf wel warm stoken, maar vergeet een kleine verwarming met thermostaat niet, wel lekker voor als het -10 is. ;)
heel goed ;) ook aan gedacht maar als het zo slim is zet ik er wel een heatertje van de aldi, xenos of action in met de thermo op anti vries...

of een hele kleine olie kachel

[ Voor 4% gewijzigd door incinerator82 op 11-10-2006 18:01 ]

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20
actieve aparatuur in zo'n kast??

voor coax ken ik ze, met 50v voeding over de kabel en waterdicht..
maar een switch?? denk niet dat je apparatuur lang mee gaat.. niet alleen koude, maar ook warmte.
iemand hier ervaring mee??

geen mogelijkheid om t spul ergens anders te plaatsen zeker?!?

edit:

20 u aan versterking??????
wat ga je doen, hilversum nabouwen??

als je een btje handig bent met dat spul, heb je voor coax versterkers en splitters
(bijv 3 verst. en 12 splitters) ong. 50x30x30 nodig... (ik meestal iig)

[ Voor 29% gewijzigd door Japidoff op 11-10-2006 18:16 ]

gang is alles

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het warmstoken is idd geen probleem.

Het grootste probleem komt in de zomer wel. Dat ding sowieso plaatsen waar de zon niet komt. Dan nog heb je een te kleine kast om een goeie airflow te creeren lijkt me. als je al geen 1500,- ex btw kan uitgeven voor de kast + sokkol, zou ik er niet eens aan beginnen. Als het zomers 30C is buiten, wordt het in dat ding nog veel heter, en zal je met een airco moeten gaan koelen ben ik bang.

Heb er geen ervaring mee met outdoor plaatsen, maar ik zou serieus eens kijken wat de wattage is van die apparaten bij elkaar, en kijken wat een airco kost die dat kan koelen, inclusief een week hittegold van 30C meegerekend.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

ik denk ook dat 2e hands moeilijk is. KPN en de kabelaars gebruiken over het algemeen minder diepe kasten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 18:28:
ik denk ook dat 2e hands moeilijk is. KPN en de kabelaars gebruiken over het algemeen minder diepe kasten.
Misschien als de TS een hogere kast aanschaft. En hierdoor zijn 3Com SSII 3300 ipv horizontaal er vertikaal in schroeft (in de breedte). Hierdoor hangt je switch met zijn poorten naar boven of onder (ik zou onder pakken ivm vocht, al is dat wel wat lastiger). Hierdoor bespaar je bergen ruimte in de kast (kwa diepte).

Je zit idd met koeling te kijken, vrij lastige factor. Zolang die kast maar zo wit mogelijk is, en wat ventilatie gaten heeft. Dan is het denk ik wel te doen. Laat anders een mini-airco installeren door een installateur, de koeling tegen een gebouw aanplaatsen wat in de buurt staat. De buizen voor koelvloeistof diep onder de grond door naar die kast toe.

• incinerator82

incinerator82

Topicstarter
Ik denk dat zomer het mee zal vallen, aangezien alles in de bebossing is.

Over de switch verticaal ophangen... is idd een oplossing. alleen dan moet ik even kijken hoe ik het ga doen met het opvangen van het gewicht van de kabels... ff bundelen oid.

De versterkers. Dat wordt cker 2x12 spaun, of 4x6 spaun ligt er een beetje aan hoe of wat.
Ik wil extra ruimte tussen mijn switch en mijn coax netwerk ivm storing van de singalen op de coax.
Maar ik geloof jullie als je zegt dat het erg veel ruimte is.

Je moet wel even weten dat er een coax 12 binnen komt. die kabel is zo dik als mijn duim.
Een telefoonlijn met 16 aansluitingen (even uit mijn blote hoofd).
Ik hou van veel ruimte, veel ruimte --> veel lucht om te koelen.

de kast wordt uiteraard wit, en er moeten ventilatie gaten in zitten.

Even nog detail voor de coax, dit is een tv signaal......

[ Voor 3% gewijzigd door incinerator82 op 12-10-2006 10:52 ]

Pagina: 1