[JS] selectedIndex resetten bij annuleren.

Pagina: 1
Acties:

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Oké, ik heb een select met verschillende opties.

1 optie heeft als waarde "text:", in mijn <select>-tag heb ik een onchange die een prompt laat zien, waar je vervolgens een waarde kan invullen. Na het invullen wordt er een nieuwe optie gemaakt (d.m.v. new Option(....)).

Tot nu toe werkt het nog allemaal goed. Maar ik wil eigenlijk, dat wanneer men "text:" selecteert en in de prompt op annuleren klikt, of niets invult, men weer op de optie komt die daarvoor was geselecteerd.

Bijv:

Henk kiest "hoi", kiest daarna "text:" en vult niets in bij de prompt. Dan moet men weer terug gaan naar "hoi". Als men wel iets invult bij de prompt, moet men gewoon op de nieuwe optie komen, dat heb ik ook al werkend.

Wat ik al heb geprobeerd is een onclick maken op de select, waarin ik dan de selectedIndex opsla in een variabele, maar als ik daarna die variabele wil gebruiken in de onchange krijg ik de melding dat die variabele niet gedefinieerd is.

Ik denk dat ik opzich wel in de goede richting zit, maar ervoor moet zorgen dat die variabele ook in de onchange beschikbaar is, misschien moet ik aangeven dat die variabele globaal moet zijn ofzo?

Code:

<select onclick="var testen = this.selectedIndex;" onchange="alert(testen);">
<option value="test">sjfsklf</option>
<option value="text:">tekst</option>
</select>

Zoiets was het, maar ik hoop dat je het idee begrijpt. ;)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Tanuki
  • Niet online
Oké, ik heb het gevonden. Ik moest geen var gebruiken in de onclick. Nu werkt het als een trein. _/-\o_

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Heb je wellicht iets online staan? Want het lijkt er op dat er maar een klein iets fout gaat. Wat gebeurd er als je de variabele van te voren declareert als global?
l0c4lh0st schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 16:45:
Oké, ik heb het gevonden. Ik moest geen var gebruiken in de onclick. Nu werkt het als een trein. _/-\o_
Klopt, dan maak je hem lokaal en kun je hem niet ergens anders uitlezen.

[ Voor 48% gewijzigd door André op 11-10-2006 16:48 ]

• Tanuki
  • Niet online
André schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 16:47:
Heb je wellicht iets online staan? Want het lijkt er op dat er maar een klein iets fout gaat. Wat gebeurd er als je de variabele van te voren declareert als global?

[...]

Klopt, dan maak je hem lokaal en kun je hem niet ergens anders uitlezen.
Dat was dan inderdaad het probleem ja, ik dacht als je var gebruikte, dat juist dan de variabele globaal was, maar het is dus andersom. :) Weer wat geleerd.