Toon posts:

Slecht geluid op de laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb even een vraagje want ik kom er maar niet uit.
Ik heb een speedlink 2.1 geluidssetje die het perfect doet wanneer ik mijn ipod erop aansluit.
Nu heb ik van de week een nieuwe laptop gekocht:
Toshiba Satellite A110-178 met realtek hd audio geluid.
Wanneer ik mijn boxen er nu op aansluit krijg ik zeer slecht, krakend geluid.
Het lijkt wel alsof er geen bas op mijn laptop zit.
Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd maar dit bracht geen verbetering.
Ik kan ook nergens de instellingen voor subwoofer of iets vinden.
Is er iemand die hetzelfde probleem heeft gehad of me kan helpen want ik hoop niet dat het aan mijn laptop ligt. :( ...bvd

• Jackdaw
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:02
Ik heb exact dezelfde laptop en ik had (bijna) hetzelfde probleem. Wat je moet doen is in de taakbalk SRS-geluid helemaal uitzetten. Het programma doet iets met het geluid waardoor het erg goed klinkt als het uit de gewone laptopspeakers komt, maar erg bagger klinkt als het uit aangesloten speakers komt. Dus even de SRS-WOW dingen helemaal uitzetten in de taakbalk rechtsonder.

Verwijderd

Topicstarter
Sterker nog, ik heb het hele SRS WOW programma'tje van toshiba verwijderd. Op de een of andere manier krijg ik gewoon geen goede ondersteuning op mn subwoofer en de bas voor de rechtse en linkse box is te zwaar waardoor het kraakt omdat deze het niet aankunnen....

• lpetersen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-01-2024
Excuses voor het schopje, maar ik heb een Dell Precision M65 laptop + een Dell 2.1 speakersetje en heb hetzelfde probleem. De bass wordt verstuurd naar alle boxen, dus ook naar de 2 gewone speakers waardoor het geluid gaat kraken. Erg vervelend dus. Hoop dat ik een oplossing vind!