Toshiba SP4600 - Rare crashes

Pagina: 1
Acties:

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Topicstarter
Hoi y'all

Volgens mij heb ik een klein probleempje met mijn lappie.
Een paar weken terug issie namelijk van tafel gevallen (wel in tas).

Kort daar na begon hij problemen te geven.
Allereerst crasht hij vaak voordat windows start. Hij geeft dan een melding over dat een bepaald bestand corrupt of niet aanwezig is. (pci.sys)
Dit doet hij vaak meermaals achter elkaar.
Na stug aanhouden met reboots doettie het dan meestal wel.

Wat me ook opgevallen is, is dat de laptop niet netjes recht op tafel wil liggen.
Hij lijkt verbogen te zijn zeg maar. Alsof er een draai in het frame zit. (net als een stoel met een te korte poot)
Soms verdwijnt het probleem wanneer ik de laptop terug twist.
De twist blijft er wel in zitten tho.

Soms krijg ik ook zomaar BSOD's met random messages.
Das trouwens rete irritant, aangezien ik nu op school in een college zit en eigenlijk mijn laptop nodig heb, maar hij is nu gewoon te instabiel.

Ik heb nu ook even geen spullen bij de hand om dingen te testen, maar ik denk dat er iets van de hardware stuk is (ivm terugtwisten en dan doettie et).

Zijn er nog dingen die ik kan doen om de laptop weer stabiel te krijgen?
Of ben ik verdoemd tot het aankopen van een nieuwe laptop?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:43

Theo

moederbord

Het lijkt erop dat o.a je harde schijf stuk is. Als je iemand kent die een externe behuizig heeft voor zo'n ding (kost een tientje, en met een HD erin heb je een usbhd) dan zou ik hem even lief aankijken om de behuizing te lenen om je HD te testen.
Verder kan je ook eens naar de temp van de cpu kijken. het kan zijn dat door de val de cooler los is gekomen, en dat veroorzakt ook random BSOD'en. Mocht je hiernaar kijken, er hoort geen koelkasta tussen cpu en cooler te zitetn, op de cooler zit een soort plakkertje dat de koelpasta overbodig maakt.
mocht je een andere cooler, cpu of deel van de behuizig nodig hebben, DM mij dan even, heb enog een aantal onderdelen liggen van de 4600

Nu met WP, PV, EV en PC

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
USB case heb ik :)
Temp zal ik eens checken.
En ik weet dat er een plakkertje tussen hoort :P heb deze laptop al meermaals in 100 stukjes over mijn buro gehad ;)
Het is zelfs zo dat als je er koelpasta op doet (en niet het plakkertje) dat de CPU geen contact maakt en de boel dus sowieso te heet wordt.

edit:
Temp op dit moment is een beetje aan het schommelen tussen 55 en 65 graden, zoalsie altijd heeft gedaan.

[ Voor 15% gewijzigd door McKaamos op 11-10-2006 16:22 ]

• Theo

Theo

moederbord

Als HD en mem ook gewoon nog goed is dan denk ik dat je echt een andere laptop moet kopen... Kleine tip, je kan die dingen voor 3 euro per maand verzekeren tegen schade en diefstal; :)

Nu met WP, PV, EV en PC

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Mem opzich is wel OK, maar het bankje maakt brak contact waardoor ik een tijdje terug maar 256MB zag ipv 512.
Dat is wel gefixt ondertussen.
HDD zal ik vanaaf eens testen, maar om heel eerlijk te zijn verwacht ik niet dat daar iets mis mee is.

• Theo

Theo

moederbord

als je HD goed is en gewone read/write snelheden heeft dan kun je de laptop eens controleren op losse connectoren op het mobo. Als je hier ook niets kan vinden dan vrees ik dat hij aan vervanging toe is....

edit
je kan evt proberen de laptop helemaal kaal op te starten, dus maar één reepje geheugen en geen cdrom, flop, modem en evt wifi. Zo kun je evt uitsluiten dat zij de problemen veroorzaken...

[ Voor 32% gewijzigd door Theo op 11-10-2006 16:47 ]

Nu met WP, PV, EV en PC

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Mjah dat controlleer ik vanavond of anders morgen wel even.
Heb ook nog schoolwerk :P

Write/read is iig nog OK, alles werkt nog even snel als altijd.
Denk dat het een partijtje schroeven wordt.

Pagina: 1