ik heb een tijdje geleden (kleine 10 maanden) een 'RADEON X800 Series (RADEON X800 GTO)' gekocht maar omdat m'n pc blokte terwijl ik games speelde: eerst m'n scherm die blokkeerd daarna het geluid die stilviel en dan kreeg ik iets op m'n scherm van 'monitor going to sleep'
dat bleek dus te komen door m'n 300 watt voeding die ik dan veranderd heb met een 400 watt (van antec)
na een paar maandjes dook het probleem weer op en heb ik een 120mm fan aan de zijkant gezet die nu op m'n graka blaast
weer een tijdje later (het heden) krijg ik het weer (meestal alleen als ik games speel maar het is al voorgekomen als ik gewoon aan het surfen was op meerdere sites terwijl er muziek afspeeld), kheb dan m'n dvdrw uitgehaald omdat die (denk ik toch) ook nog van m'n voeding afnam en ik die bijna nooit meer gebruik en nu terwijl ik call of duty 1 (die nu al redelijk oud is..) kreeg ik die foutmelding op m'n scherm weer en kheb m'n case opengedaan en bijna niets voelde warm aan
ik heb een compacte case (+- 18cm dik, 40cm lang en 37cm hoog)
specs:
You Have: 2 processors running - Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.20GHz
You Have: 3.19 GHz Performance Rated at 4.79 GHz
You Have: 1023.4 MB
You Have: Microsoft Windows XP Professional Service Pack 2 (Build 2600)
You Have: RADEON X800 Series (RADEON X800 GTO (0x554F))
nu, wat zou ik nu kunnen doen om dit niet meer te krijgen?
-meer ventilatie (momenteel één 80mm voor de uittake en één 120mm die op m'n graka blaast)
-betere voeding (m'n graka moet min300 watt hebben)
-of nieuwe case
hopelijk kan iemand me helpen om dit probleem voor eens & altijd van de baan te ruimen..
dat bleek dus te komen door m'n 300 watt voeding die ik dan veranderd heb met een 400 watt (van antec)
na een paar maandjes dook het probleem weer op en heb ik een 120mm fan aan de zijkant gezet die nu op m'n graka blaast
weer een tijdje later (het heden) krijg ik het weer (meestal alleen als ik games speel maar het is al voorgekomen als ik gewoon aan het surfen was op meerdere sites terwijl er muziek afspeeld), kheb dan m'n dvdrw uitgehaald omdat die (denk ik toch) ook nog van m'n voeding afnam en ik die bijna nooit meer gebruik en nu terwijl ik call of duty 1 (die nu al redelijk oud is..) kreeg ik die foutmelding op m'n scherm weer en kheb m'n case opengedaan en bijna niets voelde warm aan
ik heb een compacte case (+- 18cm dik, 40cm lang en 37cm hoog)
specs:
You Have: 2 processors running - Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.20GHz
You Have: 3.19 GHz Performance Rated at 4.79 GHz
You Have: 1023.4 MB
You Have: Microsoft Windows XP Professional Service Pack 2 (Build 2600)
You Have: RADEON X800 Series (RADEON X800 GTO (0x554F))
nu, wat zou ik nu kunnen doen om dit niet meer te krijgen?
-meer ventilatie (momenteel één 80mm voor de uittake en één 120mm die op m'n graka blaast)
-betere voeding (m'n graka moet min300 watt hebben)
-of nieuwe case
hopelijk kan iemand me helpen om dit probleem voor eens & altijd van de baan te ruimen..