Ik ben een OWC (office web components) chart pagina aan het omzetten van asp naar asp.net. Nu werkt dit allemaal aardig, en zie ik al best veel voordelen. Maar ik krijg de aanlevering van data nog niet in orde. Op het moment doe ik het volgende:
Het handige van deze recordset is dat ik gewoon 3 kolommen kan uitlezen met data dat regelrecht de chart in gaat. De eerste kolom geeft aan bij welke reeks (grafieklijn) de andere 2 waarden in die rij hoort. De 2e kolom geeft de x-as waarden aan (datum), en de 3e kolom geeft de grafiekwaarden (temperatuur, naam kolom is element).
Als ik dit nu omschrijf naar dataset dan begrijpt hij het niet. Blijkbaar werkt dataset fundamenteel anders, terwijl ik in de veronderstelling was dat het min of meer de equivalent van dot net was met de oude recordset. Nu vraag ik me af of er in .Net de mogelijkheid is om op dezelfde manier de data uit te lezen als hier. Dus in 3 kolommen. Ik weet wel dat het met een andere data-layout ook mogelijk is, maar ik heb geen idee hoe ik dan meerdere reeksen kan toevoegen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Dim mycommand As ADODB.Command
Dim oRecordset As ADODB.Recordset
Dim oParameter As ADODB.Parameter
Dim m_cn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
m_cn.Open(connectiestring)
mycommand = New ADODB.Command
mycommand.ActiveConnection = m_cn
mycommand.CommandText = "stoSelectVerificationData"
mycommand.CommandType = CommandType.StoredProcedure
oParameter = New ADODB.Parameter
oParameter = mycommand.CreateParameter("@p_gms", ADODB.DataTypeEnum.adInteger, , , stationlist.SelectedItem.Text)
mycommand.Parameters.Append(oParameter)
'MsgBox(oParameter.Name & "-" & oParameter.Value)
oRecordset = mycommand.Execute()
oChartSpace.DataSource = oRecordset
oChartSpace.Charts(0).SetData(c.chDimSeriesNames, 0, "reeks")
oChartSpace.Charts(0).SetData(c.chDimCategories, 0, "datum")
oChartSpace.Charts(0).SetData(c.chDimValues, 0, "element") |
Het handige van deze recordset is dat ik gewoon 3 kolommen kan uitlezen met data dat regelrecht de chart in gaat. De eerste kolom geeft aan bij welke reeks (grafieklijn) de andere 2 waarden in die rij hoort. De 2e kolom geeft de x-as waarden aan (datum), en de 3e kolom geeft de grafiekwaarden (temperatuur, naam kolom is element).
Als ik dit nu omschrijf naar dataset dan begrijpt hij het niet. Blijkbaar werkt dataset fundamenteel anders, terwijl ik in de veronderstelling was dat het min of meer de equivalent van dot net was met de oude recordset. Nu vraag ik me af of er in .Net de mogelijkheid is om op dezelfde manier de data uit te lezen als hier. Dus in 3 kolommen. Ik weet wel dat het met een andere data-layout ook mogelijk is, maar ik heb geen idee hoe ik dan meerdere reeksen kan toevoegen.