Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op de locatie waar ik woon heb ik in de tuin matig bereik (maar bruikbaar om te telefoneren) met mijn mobiele telefoon, binnen in huis is er vrijwel geen tot geen bereik.

In de zomer is dit niet zo een probleem, maar nu het koud / nat wordt, is het best vervelend om elke keer naar buiten te gaan om de mobiele telefoon te gebruiken. Daarom had ik de gedachtengang om een antenne op het dak te zetten die het signaal kan ontvangen. Deze zou dan (al dan niet draadloos) dit signaal naar binnen moeten sturen zodat het mogelijk is om binnenshuis mobiel te telefoneren.

Een antenne die bij de golflengte past (33 cm voor 900 Mhz) zou bovendien het signaal beter op moeten pakken dan de antenne in de mobiele telefoon. Na enig zoeken op internet ben ik Amerikaanse oplossingen tegengekomen. Deze werken echter op de verkeerde band en bovendien is de zend-regelgeving in Amerika heel anders, waardoor ik deze niet wil / kan gebruiken.

Heeft iemand ervaring met dit soort dingen of moet ik het op een heel ander pad zoeken?

In ieder geval moet het niet aan één mobiele telefoon gebonden zijn; meerdere merken / types zouden er mee samen moeten kunnen werken. Vanzelfsprekend moet de mobiele telefoon ook nog gewoon meegenomen kunnen worden.

Wie kan mij op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 11:54

Koenzie

Never leave, just go

Bluetooth carkit met losse antenne (Weet niet of dit bestaat)?

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:52
Koenzie schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:40:
Bluetooth carkit met losse antenne (Weet niet of dit bestaat)?
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Een extra antenne die via BT aan de gsm gekoppeld is? Dat lijkt me heel erg sterk...

En daarnaast werkt een BT carkit bijna altijd maar met 1 telefoon

Een externe antenne lijkt mij de meest eenvoudige oplossing, de aansluiting is universeel, alleen werkt dat wel met een draadje dus kan je maar met 1 telefoon tegelijk bellen, en maar op 1 plek in je huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:52

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Even iets anders, heb je als eens gekeken naar een andere mobiele-aanbieder? Dit kan qua dekking zeker wel wat uitmaken.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Het enigste rieele dat je kan doen, is je provider bellen en vertellen dat er bij jou een gat zit in de dekking. En anders inderdaad switchen van provider. Er is simpelweg geen beginnen aan om zelf voor een antenne te gaan zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De provider die ik nu heb de enige is die ik kan ontvangen (ik woon niet in Nederland). Andere providers hebben op die plaats helemaal geen bereik.

Deze provider meent z'n werk gedaan te hebben zo lang ik buitenshuis signaal heb.

Maar een eigen antenne is dus onbegonnen werk?
Een externe antenne lijkt mij de meest eenvoudige oplossing, de aansluiting is universeel, alleen werkt dat wel met een draadje dus kan je maar met 1 telefoon tegelijk bellen, en maar op 1 plek in je huis
Zo iets als dit zoek ik. Slechts een telefoon tegelijkertijd is geen probleem.

Dit ben ik echter nog niet tegen gekomen op internet. Weet je misschien een merknaam / link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
* Kick *

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Antenne op dak + lange kabel. Hiervoor heeft je gsm wel een antenne aansluiting nodig, of je moet de antenne er af kunnen schroeven.

http://www.d-d-s.nl/antenne-gsm.htm
http://www.d-d-s.nl/antenne-gsm-beams.html

edit:

zelf maken = leuker:
http://www.k7mem.150m.com...ok/antennas/yagi_vhf.html
hier: http://www.pa3hfn.com/2-meter/2meter-yagi.html is een download te vinden naar een uitgebreidere yagi calculator

Stukje kabel en alu profielen, uurtje werk en je hebt een antenne die 12db doet :Y

[ Voor 43% gewijzigd door teacher op 22-10-2006 14:49 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 16:25

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ja, moet mogelijk zijn... Een beetje knutselen en klaar is kees...

Bluetooth zal helaas niet gaan. Voor zover mij bekend is, is er nog geen Bluetooth profiel die het antenne signaal via BT kan verspreiden.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Kwam net de volgende post tegen uit het volgende topic: Eigen GSM netwerkje
De eerste link geeft dit:
# Improves indoor cell phone coverage up to 2500 square feet
# Enhances wireless applications such as text messaging & cell phone Internet use
# Works with all 800 MHz cellular phone systems
# In most areas, Verizon and analog networks use this system
Afbeeldingslocatie: http://cache.smarthome.com/images/9625c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:52
# Works with all 800 MHz cellular phone systems
En dus niet in NL.... Maar wie weet is er ook een 1800MHz variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Rrob schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:00:
[...]
En dus niet in NL.... Maar wie weet is er ook een 1800MHz variant
Hmm, over het hoofd gezien. Misschien is er inderdaad een soort gelijke oplossing. :)
Pagina: 1