Toon posts:

Passen er banaanstekker op de HarmanKardon AVR-235

Pagina: 1
Acties:
  • 402 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb door het forum gezocht maar ben niet tegengekomen wat ik zocht.

Weet iemand of je op de AVR-235 receiver van HarmanKardon banaanstekker kunt gebruiken voor de luidsprekers?
Want die speakeruitgangen zitten zo akelig dicht bij elkaar en het gat waar de kabel doorheen moet is te dun voor mijn dikke speakerdraad voor mijn Driade vloerzuilen..
Wie heeft hier ervaring mee? Voordat ik dure highend banaanstekkers ga bestellen..
Hier is een plaatje van de achterkant:

Afbeeldingslocatie: http://www.hometheaterhifi.com/volume_12_3/images/harman-kardon-avr-235-receiver-rear-panel.jpg

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-12 19:09

voodooless

Sound is no voodoo!

Staat neem ik aan toch gewoon in de manual. Zo te zien in ieder geval wel.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:11

EraZor

Don't mention the war

Past: plastic afdekkinkjes uit de terminals halen en je kan er zo banaanpluggen in steken. Zou ik overigens alleen doen als ze vaak los en vast moeten. Als je snoer erg dik is, gewoon die terminals verder ,osschroeven. ik had 2x 4mm2 per teminal (bi-wire) en met wat gepriegel paste dat best.

[ Voor 31% gewijzigd door EraZor op 11-10-2006 15:12 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hoe dikke draden heb je dan wel niet? Je kunt de knoppen (aansluitingen) toch gewoon verder losdraaien. De gaten zitten dan ook schuin gepositioneerd, zodat ik er iig geen problemen mee had om alles aangesloten te krijgen. :)

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:07:
Staat neem ik aan toch gewoon in de manual. Zo te zien in ieder geval wel.
Ja ik zou het natuurlijk niet vragen als het in de manual staat...

Verwijderd

Topicstarter
Roamor schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:11:
Hoe dikke draden heb je dan wel niet? Je kunt de knoppen (aansluitingen) toch gewoon verder losdraaien. De gaten zitten dan ook schuin gepositioneerd, zodat ik er iig geen problemen mee had om alles aangesloten te krijgen. :)
Ja gewoon serieus dik. 5x zo dik als de standaard rommel die erbij zit.. Die gaten zijn te klein. En omdat alles zo f*cking dicht op elkaar zit kan je het er ook niet goed infrotten.

Verwijderd

Topicstarter
EraZor schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:11:
Past: plastic afdekkinkjes uit de terminals halen en je kan er zo banaanpluggen in steken. Zou ik overigens alleen doen als ze vaak los en vast moeten. Als je snoer erg dik is, gewoon die terminals verder ,osschroeven. ik had 2x 4mm2 per teminal (bi-wire) en met wat gepriegel paste dat best.
Hoe ver ik ze ook openschroef die gaten worden er niet groter van hoor. Dat gat is gewoon een x-grootte en daar past mijn kabel dus niet fatsoenlijk in.. hoever ik ze ook opendraai..

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-12 11:36
Eyerule je hoeft je topic niet 3 keer achter elkaar te kicken hoor.
Er bestaat ook nog zoiets als de edit knop :p

En je hebt wel gelijk. Hoe ver je dat ding er ook afdraait, het hart van het gat blijft even groot. Je zou je echter wel kunnen afvragen dat als je draad zo enorm dik is dat het niet in de receiver past, het nog wel zinvol is. Banaanstekkers zijn eigenlijk bedoeld voor een snelle speakerwisseling en zullen dus zorgen voor kwaliteitsverlies. Ietwat dunnere kabels zouden beter volstaan imho,

Edit: Spellingsfouten e.d.

[ Voor 9% gewijzigd door wimpie007 op 11-10-2006 16:25 ]

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:28

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

^^ inderdaad, gebruik je staalkabels ofzo? Wat voor een dikte kabels gebruik je, en waarom die dikte?

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
bartvl schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 16:08:
^^ inderdaad, gebruik je staalkabels ofzo? Wat voor een dikte kabels gebruik je, en waarom die dikte?
Ja volgens mij staat er gewoon in de topic start een vraag of iets kan. Ik vroeg niet goh willen jullie allemaal eens vragen hoe dik mijn kabel is en waarom ik zo'n dikke kabel gebruik.
Dus voor de laatste keer ik gebruik een dikke kabel +-8mm om optimaal geluid te krijgen uit mijn dure Driade speakers, ok? |:(

Verwijderd

Topicstarter
wimpie007 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:58:
Eyerule je hoeft je topic niet 3 keer achter elkaar te kicken hoor.
Er bestaat ook nog zoiets als de edit knop :p

En je hebt wel gelijk. Hoe ver je dat ding er ook afdraait, het hart van het gat blijft even groot. Je zou je echter wel kunnen afvragen dat als je draad zo enorm dik is dat het niet in de receiver past, het nog wel zinvol is. Banaanstekkers zijn eigenlijk bedoeld voor een snelle speakerwisseling en zullen dus zorgen voor kwaliteitsverlies. Ietwat dunnere kabels zouden beter volstaan imho,

Edit: Spellingsfouten e.d.
Hoe kan jij nou voor mij bepalen welke kabeldikte het beste is! Je weet niet eens exact welke speakers ik heb

• wimpie007
Toko Yoko Speakers:p

Maar blijf erbij, als die kabels niet in je aansluiting passen zijn ze gewoon te dik. Punt!
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 16:33:
[...]

Hoe kan jij nou voor mij bepalen welke kabeldikte het beste is! Je weet niet eens exact welke speakers ik heb

Verwijderd

Ik heb zelf de Marantz SR7500 ook in combinatie met dikke kabel en bi-wire.
Ik gebruikte eerst geen banaanstekkers maar kreeg de beide draden er toch niet helemaal lekker in en heb dus gekozen banaanstekkers (gold) en hoor geen verschil.
Dus als ik jou was gewoon de kabel houden die je nu hebt en banaanstekkers gebruiken. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 16:24:
[...]

Ja volgens mij staat er gewoon in de topic start een vraag of iets kan. Ik vroeg niet goh willen jullie allemaal eens vragen hoe dik mijn kabel is en waarom ik zo'n dikke kabel gebruik.
Dus voor de laatste keer ik gebruik een dikke kabel +-8mm om optimaal geluid te krijgen uit mijn dure Driade speakers, ok? |:(
Lol het zit aan een paar honderd euro kostende reciever ;). Die bananenstekkers zullen wel passen.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Je zou ook gewoon niet het volledige draad in je Receiver kunnen stoppen, maar gewoon zoveel aders als er passen, en de rest afknippen :)

Maar banaanstekkes lijken me wel praktischer, en als je stekkers hebt die goed klemmen met een redelijk groot oppervlak dan ga je garandeerd geen verschil merken :)

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:11

EraZor

Don't mention the war

Anders doe je ff een beetje relaxed zeg: mensen proberen je alleen maar te helpen hoor. :/

Als je de terminals zo ver los draait dat de plasticen bussen boven de opsrtaande randen uitkomen, kan je ze er dus wel tussen frotten (nog even afgezien of het zinnig is om zulke kanbels te gebruiken). Als het met 2 kabels van 4mm2 past lukt het ook met 1 kabel van 8mm2. Overigens: ik weet ook niet of je die kabels in banaanstekkers kan proppen, aangezien ze zo dik zijn. (in mijn banaanstekkers zullen ze niet passen iig).

Antwoord op je vraag heb je al lángt gehad overigens: JA er passen banaanstekkers in (en NEE het klinkt er niet beter door: eerder slechter want er is een extra contactverbinding)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:31

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Moet het wel met hem eens zijn dat het een serieuze kutklus is om die kabels erin te frotten... Zitten inderdaad erg dicht bij elkaar... Voor mij ook reden om banaanstekkers te kopen...

• wimpie007
Zo duur zijn Driade speakers toch niet? Ik dacht altijd dat het troep was. Mijn E80 JBL's klinken vast beter :P

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 21:30
eyerule, dit is natuurlijk niet de manier waarop je vragen steld. GoT is vrijwillig en daar moet je rekening mee houden in het contact met mensen. Blijf ze netjes behandelen, hoe naar ze ook doen. (Ja, ook anders users zijn de fout in gegaan in dit topic!) Ook wil ik je wijzen op het bestaan van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif Edit knop. Gebruik deze als je wat toe wilt voegen aan je bericht. Dat staat een stuk vriendelijker.

Tot slot een tip om het antwoord op je vraag te vinden: Koop ergens een goedkope banaanstekker en pas even voordat je de dure besteld...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.