FPS daalt dramatisch

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mx518
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-07 07:49
hallo,

zoals je in de topic titel gelezen hebt, daalt mijn FPS dramatisch.. dit is met name met het spelen van spellen.

ik geef een voorbeeld:

ben Unreal Tournament 2004 aan het spelen. de FPS alles op het hoogst is gemiddeld 83 fps... (dit kun je achter halen door middel van een code in console) wanneer ik de instellingen naar medium breng maakt dit ook geen verschil uit voor de fps :S

wanneer ik heel even aan het spelen ben blijft de fps redelijk constant. maar echt in de middle of nowhere ( actie of geen actie ) daalt mijn fps tot soms wel 20 fps... en met de nodige schokken van dien is het dan weer voorbij na ongeveer 5 seconden. dan gaat het weer even goed, en dan weer hetzelfde verhaal.

het **** hier aan is, is dat met me vorige vga-kaart (een 9600 xt) nergens last van had. uiteraard wel een lagere fps gemiddeld.

pc:

amd athlon 2500+ (draait momenteel volgens deze computer op 3200+) stressed 48c
2048 mb geheugen
nvidia geforce 6600 gt agp 128 mb
case temp: 23c

heb onlangs een zalman koeler op de vga-kaart aangebracht. laat hem alleen maar 10c koeler worden stressed.

verschillende drivers geprobeerd. heb nu de nieuwste nvidia driver erop hangen.

tevens heb ik van dit probleem niet zo heel veel last tijdens het spelen van BattleField 2. hoewel de fps niet telkens constant is te noemen..

hoop dat iemand hiermee ervaring heeft en t probleem kan verhelpen.

bij voorbaat dank,

Paul

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je vorige kaart was een Ati en nu heb je een Nvidia. Heb je de oude drivers wel grondig genoeg verwijderd (met behulp van drivercleaner, of een volledige windows reinstall)? Want anders wil dat nog wel eens voor problemen zorgen.

Verder heb je dus je CPU overgeklokt? Probeer het eens zonder die overklok? Welicht dat je nieuwe zwaardere videokaart zo veel van je voeding vraagt dat tijdens games je overklok instabiel wordt?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• mx518
heb windows opnieuw geinstalleerd ;)

cpu had ik overgeklokt... (ik had hem gewoon op 2200 gezet in plaats van de standaard 1833 in de bios) heb hem zojuist terug gezet naar die 1833. moet zeggen, beter dan dat hij was.. maar het probleem is nog steeds niet volledig verholpen..

heb trouwens een coolermaster real power 550 watt... ( kan het daaraan iig niet liggen )

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

Al heb je een goed merk voeding, dan kan die alsnog brak worden. Ook de beste voedingen kunnen kapot gaan. Dus het kan wel degelijk aan je voeding liggen, je cpu vreet nu minder energie, dus kan het zijn dat die voeding het nu beter aankan, maar nog steeds niet goed. Als je ergens een voeding kan regelen, vervang m even tijdelijk en test eens. Gaat dit niet lukken, dan moet je m maar doormeten mbv een multimeter, die zijn voor een tientje te krijgen bij bijvoorbeeld halfords of een bouwmarkt.

edit: Of je graka is brak, draai eens 3Dmark. En test ook eens je geheugen met memtest86, kan zijn dat het geheugen problemen geeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Ben1985 op 11-10-2006 16:02 . Reden: Kreeg een ingeving voor de edit ]

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• mx518
heb zojuist een 3Dmark03 test gedaan.. die score komt rond de 6760..... ik weet zeker dat de voeding niet kapot is, vanwege ik deze nog in de winkel heb door gemeten en de rest functioneert gewoon goed..

kan uiteraard zelf nog even een metingkje er door heen gooien.

heb ook een software programma waarmee ik kan zien wat er wordt geleverd aan stroom en of het voldoende is ja of nee.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb je na de herinstallatie van Windows de chipsetdrivers wel geïnstalleerd?

• mx518
ja geinstald... heb zelfs een paar nieuwe van het i-net gehaald en heb die tevens getest zonder resultaat.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 10:03

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

welk mobo heb je? als er een nforce 3 chipset is, dan is het incompabiliteit tussen nforce 3 en de 6x00 lijn van nvidia...dat kun je niet oplossen met drivers of bios updates.........ik had dat ook met bf2...is afhankelik van je opengl toepassing e.d. dat het een wel goed doet (bijvoorbeeld GTA:SA, CS:S, 3dmark) en de ander niet (bf2, e.d.)

T60P Widescreen

• mx518
heb momenteel een asus A7V600 mobo... heb al wat gepruts met verschillende drivers.. zonder resultaat.. ik leen binnenkort een ander moederbord van een vriend van me, om te kijken ofdat het verschil zichtbaar is :D

• mx518
probleem opgelost.. :D bedankt allemaal voor jullie snelle reacties

EDIT: idd handig voor de search....

heb de moederbord drivers opnieuw geinstald en de processor weer terug gezet naar de 1833 mhz mogelijkheid in de bios... voor de rest heeft t probleem zichzelf opgelost lijkt t wel ;)

FPS blijft nu mooi strak rond de 83 :D

[ Voor 66% gewijzigd door mx518 op 14-10-2006 17:26 ]

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
mx518 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:59:
probleem opgelost.. :D bedankt allemaal voor jullie snelle reacties
Handig voor de search als je ook even vermeld waar het dan aan lag ;)
Pagina: 1