Toon posts:

Linux en Windows op een systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik Linux en Windows op een systeem kan laten draaien? Dat ik dan tijdens de opstart procedure tussen linux en windows kan kiezen.

iemand?

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-12-2025

Vincenz0

Coder

dit gaat practisch vanzelf aangezien bij de meeste distro's de grub boot loader word geinstalleerd, die ondersteunt windows en linux.

Coding 4 Fun!

Verwijderd

Yewel, DUAL BOOT kan dat,
Even een Boot manager installeren, en een partitie toewijzen aan linux, in gebruik altijd REISERFS als format.
dan daar linux op installeren, als het goed is krijg je bij elke installatie de optie om een bootmanager te installeren.
Ik heb zelf hier WindowsXP en Slackware 10

• blaatpaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-07-2025
Vmware niet optie ?

(--=) Peace For Everybody (=--)

• IVEL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Stap 1 is windows installeren op een partitie of aparte harde schijf. Stap 2 is op de overige schijfruimte / 2e harde schijf linux installeren. Zoals Vincez0 ook zegt, dan krijg je vanzelf een boot-screen waar je kunt kiezen of je windows of linux wil starten.

• Drgn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
GoT search: dual boot linux windows
google search: dual boot linux windows

Conclusie; het kan.

Maar het is veel handiger om eerst je distro uit te zoeken en vervolgens de howto (bijvoorbeeld Ubuntu) te volgen om een dual boot op te zetten. Succes ;)

Leave the gun, get the canoli

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit al sinds het begin der tijden perfect mogelijk, en tot in den treure gedocumenteerd.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.