Een beginnersvraag maar ik kan het gewoonweg niet vinden in de boeken en tutorials.
Ik wil graag een simpel systeem dat controleert of een hele lijst van variabelen wel ingevuld zijn. Het is klaarblijkelijk niet mogelijk op de volgende manier omdat comma's niet toegestaan zijn. Ik denk dat er een array gebouwd moet worden maar ik krijg die twee niet met elkaar geintegreerd. Dus ben ik weer terug bij af. Ik zal de lompste code hier plaatsen omdat dit het meest duidelijk te volgen is. Het is dus de bedoeling dat lege velden en velden met louter spaties niet toegestaan zijn. Wanneer dit lukt ga ik alles verder verfijnen, maar er moet eerst een basis zijn.
Ik wil graag een simpel systeem dat controleert of een hele lijst van variabelen wel ingevuld zijn. Het is klaarblijkelijk niet mogelijk op de volgende manier omdat comma's niet toegestaan zijn. Ik denk dat er een array gebouwd moet worden maar ik krijg die twee niet met elkaar geintegreerd. Dus ben ik weer terug bij af. Ik zal de lompste code hier plaatsen omdat dit het meest duidelijk te volgen is. Het is dus de bedoeling dat lege velden en velden met louter spaties niet toegestaan zijn. Wanneer dit lukt ga ik alles verder verfijnen, maar er moet eerst een basis zijn.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| function gegevenstesten($ww,$email,$telnr,$adres,$postcode,$plaatsnaam) { $postA = strpos($ww,$telnr,$adres,$postcode,$plaatsnaam, "a","b","c","d","e","f","g","h","i","j","k","l","m","n","o","p","q","r","s","t","u","v","w","x","y","z","1","2","3","4","5","6","7","8","9","0"); if ($ww,$email,$telnr,$adres,$postcode,$plaatsnaam === false) return false; return true; } $submitted = isset($_POST['submit']); $validated = false; if ($submitted) { $ww = '$_POST[ww]', $telnr = '$_POST[telnr]', $adres = '$_POST[adres]', $postcode = '$_POST[postcode]', $plaatsnaam = '$_POST[plaatsnaam]', $validated = gegevenstesten($ww,$email,$telnr,$adres,$postcode,$plaatsnaam); echo "Lege velden zijn niet toegestaan"; else { } |