Laptop met goed geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 567 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Het geluid is misschien niet het eerste waar je aan denkt bij de aanschaf van een nieuwe laptop maar ik vind het toch belangrijk.
Ik reis veel en zit dus vaak weken op een hotelkamer en ben gewend tijdens het werk met mijn laptop naar muziek te luisteren.
Ik gebruik nu een Toshiba S5100-603 en dat geluid bevalt mij prima.

Nu deze PC is afgeschereven en te traag is wil ik dus wat anders, een snelle zuinige laptop met alle mogelijke nieuwe technieken ingebouwd maar met een behoorlijk geluid.
Maximale scherm mag niet groter zijn dan 14 inch.

Wie helpt me op weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Neem een Toshiba met Herman Kardon speakers. Hier zijn goede verhalen over te vinden op internet wat betreft de kwaliteit van het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:35

Theo

moederbord

Er zijn ook veel HP laptop die Altec Lansing speakers hebben. Dit zijn ook goede speakers.

Maar waarom neem je niet een klein speakersetje? Je heb veel setjes die erg compact zijn maar zeer goed geluid leveren, ook op een redelijk volume. met zo'n setje heb je een veel grotere keuze in laptops. Ook zijn die losse setjes vaak vel beter dan wat er in de laptop zit..

Creative heeft leukse setjes, de Travelsound series zoals bijvoorbeeld de travelsound 250

Afbeeldingslocatie: http://images.creative.com/iss/images/products/headers/prod14061_hdr_1_6_1.jpg

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
theodouma schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 14:14:
Er zijn ook veel HP laptop die Altec Lansing speakers hebben. Dit zijn ook goede speakers.

Maar waarom neem je niet een klein speakersetje? Je heb veel setjes die erg compact zijn maar zeer goed geluid leveren, ook op een redelijk volume. met zo'n setje heb je een veel grotere keuze in laptops. Ook zijn die losse setjes vaak vel beter dan wat er in de laptop zit..

Creative heeft leukse setjes, de Travelsound series zoals bijvoorbeeld de travelsound 250

[afbeelding]
Ik sleep al zoveel spulletjes mee dat ik zeker geen losse speakertjes mee wil nemen ook niet al zijn ze klein.
Het moet dus echt ingeouwd zitten, vooral ook omdat ik weet dat mijn huidige laptop een prima geluid geeft dus het is mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
En als je nu eens een gewone laptop koopt en een goede headset? Kdenk dat je goedkoper uit komt dan een laptop met zeer goede boksen(en een headset meesleuren is nu toch niet zo erg)

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Volgens mij is het geluid van HP laptops behoorlijk goed. Ik heb zelf een NX6125 gekocht een half jaartje terug en ik had niet verwacht dat het geluid zo goed zou zijn.

Toen ik voor het eerst een paar MP3's ging afspelen was ik echt verbaast hoe goed het klonk. Wat er precies in zit zou ik niet weten maar het geluid is echt goed en kan ook best hard zonder slecht te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
skelleniels schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 16:07:
En als je nu eens een gewone laptop koopt en een goede headset? Kdenk dat je goedkoper uit komt dan een laptop met zeer goede boksen(en een headset meesleuren is nu toch niet zo erg)
Ik zit soms 14 uur in vliegtuig en heb er geen behoefte aan om ook in een hotel headset te dragen.
Kortom, bedankt voor het meedenken maar ik wil een goed geluid uit de speakers en dat kan als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:35

Theo

moederbord

PilatuS schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 16:13:
Volgens mij is het geluid van HP laptops behoorlijk goed. Ik heb zelf een NX6125 gekocht een half jaartje terug en ik had niet verwacht dat het geluid zo goed zou zijn.

Toen ik voor het eerst een paar MP3's ging afspelen was ik echt verbaast hoe goed het klonk. Wat er precies in zit zou ik niet weten maar het geluid is echt goed en kan ook best hard zonder slecht te worden.
Ik ken iemand die ook een HP laptop heeft (type weet ik niet, 17" scherm, geen breedbeeld) en daar komt ook zeer goed geluid uit. Veel beter geluid in ieder geval dan dat mijn MSI S260 kan maken.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:14
Ik heb net een dell dimension 9400, en het geluid is echt wel gaaf!
Stukken beter dan mijn oude toshiba sattelite l10

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:01
Hp heeft in de Nx-serie in iedergeval heel goed geluid zitten, echt iedereen die mijn laptop hoort is verbaasd dat dit uit een laptop komt. Acer is echt heel slecht. Maar ook toshiba is niet echt geweldig (in de 1000 euro modellen).

Ga eens kijken naar de HP Compaq nc4400 Notebook PC

12,1" en core 2 duo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Maeslant schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:06:
Hp heeft in de Nx-serie in iedergeval heel goed geluid zitten, echt iedereen die mijn laptop hoort is verbaasd dat dit uit een laptop komt. Acer is echt heel slecht. Maar ook toshiba is niet echt geweldig (in de 1000 euro modellen).

Ga eens kijken naar de HP Compaq nc4400 Notebook PC

12,1" en core 2 duo !
Jammer dat hier geen DVD drive inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
René van Gaalen schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 19:45:
[...]

Jammer dat hier geen DVD drive inzit.
Kijk anders eens naar andere HP/Compaq laptops. Misschien zit er 1tje bij die wel aan al je eisen voldoet. Qua geluid zijn ze sowieso goed.
Als ik op mijn laptop aan het werk ben en er dus recht voor zit is het geluid echt super. Een hele kamer van geluid voorzien via de laptop werkt ook prima al klikt het dan wel wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:03
Dat ligt er nogal aan welk model je hebt. Ik heb een Acer Travelmate gehoord die klonk als een koptelefoon die op je buro ligt (nogal beroerd dus) terwijl ik bij mijn Acer Aspire vaak niet de moeite neem mijn externe speakers aan te sluiten.
Pagina: 1