Hoi allemaal,
Graag zou ik jullie inzichten horen over het volgende:
Ik heb thuis voor mijn thuisdomeintje een machine staan met daarop Windows 2003 SP1. Deze machine gebruik ik voor de volgende zaken:
Graag zou ik jullie inzichten horen over het volgende:
Ik heb thuis voor mijn thuisdomeintje een machine staan met daarop Windows 2003 SP1. Deze machine gebruik ik voor de volgende zaken:
- Active directory met roaming profiles - De twee Windows XP clients die er verder in mijn huishouden zijn loggen aan op het het domein en we hebben allebei een roaming profile op de server. De belangrijkste reden hiervoor is dat het zo handig is om als Windows weer eens teveel problemen geeft, Windows opnieuw te installeren en dan vervolgens door het feit dat de Program files niet aangetast zijn (die staan op een andere partitie) en veel van de registry entries ervoor in het roaming profile staan, weer gewoon verder te kunnen werken.
- Fileserver - Er staan een stuk of 6 shared partities/directories op die machine die overal vandaan bereikbaar moeten zijn voor alle domeingebruikers.
- Printserver - Er zijn een HP Laserjet 1015 en een HP Deskjet 959c op aangesloten die zijn geshared en daardoor door alle andere comps te gebruiken zijn.
- DNS Server - Gebruikt om te zorgen dat ik mijn eigen websites van binnenuit mijn netwerk fatsoenlijk kan testen.
- Het draaien van een Lotus Domino Server - De Domino server wordt zowel als mailserver als als Webserver gebruikt.
- Fax/voicemail server - Het voicemailsysteem laat ik sinds kort door KPN afhandelen die dit gratis aanbieden. Uitgaande faxen versturen moet echter wel blijven werken.
- SpamAssassin - Als extra bayesian Spamfilter binnen Domino wordt SpamAssassin gebruikt.
[ Voor 3% gewijzigd door martdj op 11-10-2006 13:40 ]