Internet +router wel snel

Pagina: 1
Acties:

• callous
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02 10:16
Hoi allemaal,

Kan het kloppen, en zo ja waarom, dat een uinternet verbinding wel snel is (zoals ie hoort te zijn) met een router ertussen en zonder router zo goed als niets kan openen?

Alle instellingen zijn goed e.d. want daar heb ik geen problemen mee maar wel met de vraag waarom een router er invloed op kan hebben.
Het is allemaal digitaal dus een versterker kan het toch niet zijn, of wel?

Gr
Edgar
ps. Ik heb deze hier geplaatst omdat ik denk dat het niet direct provider afhankelijk is.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-03 14:33
ik denk dat je er wat dieper over na mag denken
digitaal is niet dat alles op alles past

welke provider heb je?
welk modem heb je? welke router heb je?
is het draadloos?

PSN: djmurcielago

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-03 20:11

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik neem aan dat je dit vraagt naar aanleiding van een praktijk situatie. Aangezien daar een heleboel dingen een rol kunnen spelen, behalve puur de aanwezigheid van een router is het misschien handig om wat meer info te geven :)

ps. Groeten doen we hier impliciet en in stilte, dus dat hoef je niet expliciet onderaan je post te doen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• callous
die vragen doen er niet toe... Het is niet draadloos.
Met router is de verbinding wel snel, zonder router is de verbinding traag.

maw... versterkt een router een digitaal signaal (met nullen en 1nen)

Verwijderd

een versterkte 1 , wordt het dan een 2 ? Een een versterkte nul , wat wordt dat dan. (dubbel nul ???)

Nee , de configuratie met alle gegevens (waarvan jij vind dat die niet relevant zijn) is nodig om tot een zinvol antwoord te komen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2006 13:56 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
callous schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 13:52:

Volgens mij is dat niet eens nodig, zeker niet op korte afstanden.
Nullen en éénen (ofwel aan en uit of hoog en laag) zijn niet zo storingsgevoelig als een analoog signaal. Alhoewel ik me nu iets meen te herinneren dat routers wel een repeater functie kunnen hebben, maar of het echt daar aan zou liggen, denk het niet eigenlijk.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

callous schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 13:52:

Ja, een router is een versterker. Hij krijgt een elektrisch signaal binnen over de netwerkkabel (bepaalde voltages over bepaalde pinnen) dat wordt uitgelezen en omgezet in een ethernet pakketje, dat pakketje slaat hij op in een buffer en stuurt het vervolgens naar het juiste poortje door, waar het weer als een elektrisch signaal door de utp kabel gaat. Daarmee is het elektrische signaal wat door de netwerkkabels gaat dus ververst als het ware.

Dit heeft echter in principe weinig invloed op de sneheid. Als het signaal wat van je modem af komt goed genoeg is om door de router doorgestuurd te worden, is het ook goed genoeg om direct gebruikt te worden. Dus als je tussen Modem en PC dezelfde kabel gebruikt als tussen modem en router, dan maakt dat als het goed is geen verschil voor de te behalen snelheid.

[ Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 11-10-2006 14:07 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Een Router kan je zien als een active swich ja.

Daar waar de verbinding over een lange afstand gaat (dacht 30 meter utp) kun je door plaatsing van een active hub, switch of router het signaal weer versterken.

Maar dit zou je dan als volgt kunnen testen.

Doe zonder router een ping -t dus in een loop als er dan pakketjes of lang onderweg zijn of niet aankomen dan wordt je verbinding dus traag.

Nu kun je dezelfde test doen met router en merk je dan een groot verschil in die tijden of komen ze nu wel aan. Dan heeft de router er dus wel effect op.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 14:04:
Een Router kan je zien als een active swich ja.

Daar waar de verbinding over een lange afstand gaat (dacht 30 meter utp) kun je door plaatsing van een active hub, switch of router het signaal weer versterken.

Maar dit zou je dan als volgt kunnen testen.

Doe zonder router een ping -t dus in een loop als er dan pakketjes of lang onderweg zijn of niet aankomen dan wordt je verbinding dus traag.

Nu kun je dezelfde test doen met router en merk je dan een groot verschil in die tijden of komen ze nu wel aan. Dan heeft de router er dus wel effect op.
Volgens de ethernet regels mag je volgens mij max. 95 meter UTP gebruiken voordat je een "versterker" moet plaatsen.

Dit heeft echter weinig te maken met puur het al dan niet aanwezig zijn van een router, en het effect daarvan op de snelheid. Daarom dus ook meerdere keren de opmerking dat deze hele kwestie nergens op slaat, zonder veel meer info over de situatie.

• callous
er is geen kabelmodem, dus die kan het niet zijn, de utp is maximaal 15 meter en de router is een sweex.
Kijkt, als het probleem andersom zou zijn, dan zou ik deze info nuttig vinden.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

callous schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 14:54:
er is geen kabelmodem, dus die kan het niet zijn, de utp is maximaal 15 meter en de router is een sweex.
Je hebt dus een kabel van 15 meter die vanaf een of ander apparaat naar je router loopt en vanaf je router heb je een kabel naar je PC. Als je echter die 15 meter lange kabel direct in je PC stopt dan heb je een veel tragere internet verbinding?

Het zou kunnen dat er wat mis gaat met de 10/100mbit full/half duplex instellingen en dat je router wel de goede instelling kiest (of vast heeft staan), maar je PC niet de beste instelling kiest en daardoor de verbinding met het apparaat aan de andere kant van die kabel wat brak verloopt.

Verwijderd

callous schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 14:54:
Je hebt een probleem wat je niet begrijpt , maar je weet wel welke info wel of niet nuttig is. Dat rijmt niet!
Verder heb je nog steeds geen inhoudelijke informatie gegeven waar al meerdere malen om gevraagd is. Helderziendheid is geen standaard feature van een tweaker hoor !

• callous
als ik terug lees, heb ik alle vragen beantwoord. De rest is gewoon onbelangrijk. Nogmaals... ik weet wel wat relevant is maar niet waarom een router invloed erop heeft.

Ik vind het antwoord van Orion enorm geloofwaardig alleen kan ik het nu niet checken. Dat zou het best kunnen zijn of in ieder geval is dat een punt waar ik naar kan kijken.

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
callous schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:18:
als ik terug lees, heb ik alle vragen beantwoord. De rest is gewoon onbelangrijk. Nogmaals... ik weet wel wat relevant is maar niet waarom een router invloed erop heeft.

Ik vind het antwoord van Orion enorm geloofwaardig alleen kan ik het nu niet checken. Dat zou het best kunnen zijn of in ieder geval is dat een punt waar ik naar kan kijken.
wat is er zo moeilijk aan om gewoon ff te antwoorden wat ze vragen? routerspecs, isp, etc... ipv roepen: is niet belangrijk, kan je net zo goed de topic sluiten?

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

callous schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:18:

Je hele verhaal over versterken van het signaal kwam nou niet echt over alsof je wist waar je over praat ;)

En als jij beweert dat alle instellingen goed zijn, maar je nog niet gekeken hebt of je duplex instellingen wellicht de boosdoener zijn, dan is dat ook al niet bepaald een teken dat in je voordeel spreekt.

Sowieso ben jij degene die geholpen wil worden met een probleem en dan is het maar beter om zo veel mogelijk info te geven, in plaats van het toch redelijk onduidelijke verhaal wat je nu hebt staan en dan vervolgens ook nog eens te gaan beweren dat er niet meer info nodig is 8)7

• callous
ik heb geen idee wat je horen wilt... router specs? Ik bedoel.. het werkt JUIST WEL met router alleen niet zonder de router. Dus... de router is niet het probleem.

Het is een sweex zoals ik al zei en voor de rest weet ik niets. Alles is fabrieksinstelling...

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Nou, je zou eens kunnen beginnen met de specs van de PC in kwestie, en dan met name wat voor netwerkkaart er in zit en wel OS je draait.

Verder is het opzich ook best interessant om te weten om wat voor apparaat het nu eigenlijk gaat wat aan de andere kant van die kabel hangt :P

• callous
nou ja, ik kan gewoon inet meer info geven omdat er geen modem is... dus wat het is kan ik je niet vertellen daar ik de provider niet ben.

voor de rest weet ik het niet. Het gaan namelijk niet om mijn pc.

Maar goed.. het gaat mij nogmaals om het idee of de router signaal kan versterken en of dat van invloed kan zijn. Meer niet.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:52
Maar je kan toch veel beter gewoon even antwoord geven op deze vragen, dan weet iedereen hoe het precies zit en kunnen we beter helpen..
- Welke ISP gebruik je?
- Welk type modem?
- Welk type router?
- Wat heb je zelf al geprobeerd?

Edit: Geen modem? hoe komt het signaal je huis binnen dan?

[ Voor 11% gewijzigd door yorroy op 11-10-2006 15:39 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

callous schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:37:
nou ja, ik kan gewoon inet meer info geven omdat er geen modem is... dus wat het is kan ik je niet vertellen daar ik de provider niet ben.

voor de rest weet ik het niet. Het gaan namelijk niet om mijn pc.

Maar goed.. het gaat mij nogmaals om het idee of de router signaal kan versterken en of dat van invloed kan zijn. Meer niet.
Zoals al gezegd, het heeft niks te doen met het versterken van het signaal. Als het signaal zo zwak zou zijn dat je PC er niks mee kan, dan zou je router het ook niet meer kunnen versterken. Je hangt ze namelijk als ik het goed begrijp in die twee situaties aan dezelfde kabel.

Die 15 meter kabel die komt neem ik aan toch niet zomaar uit het niets, en zal aan de andere kant vast ergens aan vast zitten? Dat is normaal gesproken dan toch echt een modem, tenzij het hier om een internet verbinding gaat die reeds via een netwerkkabel (glasvezel of UTP) het huis binnenkomt?

• callous
nieuwe dienst gelijk op de kabel aansluiten, geen modem... Ethernet to the home
Dienst werkt prima maare, ik wil dit graag weten hoe dit kan...

Maar ik denk dat ik het antwoord dus al wel heb... althands, het kan de router niet zijn dus vind ik de opmerking van orion wel logisch waar ik dus niet aan gedacht heb en dat is het duplex verhaal..

Laat ik dat eerst eens checken.

• CBass
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-12-2022
Kun je zonder router vrijwel niets openen (zoals je in je startpost zegt) of is internet alleen heel traag? Wat kan je wel openen? Ik heb zelf ooit internet gehad waarbij je maar een MAC adres mocht registeren, die kreeg dan een IP. Alle andere MAC adressen konden dan alleen op de registratie site en misschien nog wat ondersteunende sites van de provider maar niet op internet.

Verwijderd

Aha, een pummel met essent, die Ethernet to the home heeft. Dat verklaart een hoop.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-03 14:33
kijk, dat soort info is wel degelijk nuttig
zeg dan dat het EttH is

PSN: djmurcielago

• callous
pummel.... erg netjes... maare, er is niets mis met de dienst. tis juist een perfecte dienst. maar goed, dat zal wel ervaring zijn net als met alle providers...

anyhow... ik zoek ff verder op dat duplex verhaal.

Thnx all.
Pagina: 1