Toon posts:

HTML emailing ... volgens specs HTML 2.0?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

Okey ff een mening. Ben een html emailing aan het maken en moet deze aanleveren aan zo'n massa mailer bedrijf. Volgens het bedrijf moet ik de html volgens HTML 2.0 specs maken ......

Hmmm HTML 2.0 is best oud ... Hun argument is omdat webbased emailclients (hotmail/yahoo) heen hogere versies ondersteunen.

Persoonlijk vind ik dit best onnodig

bedoel .. je kan nu toch wel een beetje vanuit gaan van HTML 3 en hoger?

Wat vinden jullie ervan?

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Check gewoon wat andere list-mailers doen?

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 14:31
Ik heb goede ervaringen met HTML 4.x zonder CSS.
Verder zijn er veel webmail clients die bijv. de kleur van A tags of backgrounds overrulen, gebruik daarom geen witte tekst / links op een donkere achtergrond.

Zelf gebruik ik een paar test accounts en test een mail eerst in Hotmail, Yahoo, Gmail en wat andere webmail pakketten. (plus natuurlijk testen in Outlook (express) Thunderbird etc.)

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Mijn persoonlijke idee is het zo min mogelijk toevoegen van visuele opmaak; ik heb liever een plain-text dan een mailtje met allerlei plaatjes aangezien mijn mail-client de plaatjes toch wel blokkeert. De offline-clients als Thunderbird en Outlook kunnen een bepaalde basis van css aan, maar zoals terecht aangegeven kunnen sommige web-clients er minder goed mee omgaan.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Als je alle plaatjes in je mail zet komen die over het algemeen zolang je het goed doet best okee aan.

Verder moet je iig geen css buiten je body zetten aangezien die er bij sommige mailclienten uitgesloopt worden. Wat je het gemakkelijkst kan doen is gewoon kijken welke (web) clients je wilt ondersteunen om zo te bekijken in hoeverre je antieke html moet meesturen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-01 10:59

thomaske

» » » » » »

Hier een onderzoek naar de ondersteuning van html-tags in verschillende email-clients (ook web-based):

http://www.campaignmonito.../03/a_guide_to_css_1.html

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Pagina: 1