Toon posts:

CYP Digital Video System Converter CDM-800

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

M'n pa heeft vandaag een 'Digital Video System Converter' gehaald van het merk CYPvan de rommelmarkt. Nu heb ik wat rondgezocht op google(typenummer is CDM-800), en vond ik wat sites.

Dit is hem om precies te zijn: http://www.converters.tv/...system_converters/17.html

Nu zie ik dat die dingen redelijk duur zijn. Maar ik heb dus een brandende vraag, ik weet niet precies waar het voor dient? Ik kan het niet uit die sites halen, ik weet wle dat het met NTSC en PAL te maken heeft, maar daar ben ik dus ook niet zo in thuis.

Dus als iemand me zou kunnen vertellen wat voor functie dit ding precies heeft, zou ik daar erg blij mee zijn!

Bij voorbaat dank,
Yass

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Nou eigenlijk heel simpel, zoals de titel/productnaam uit die link al zegt:
NTSC to PAL (PAL to NTSC) Multi System Digital Converter

Dus het is een converter die ofwel PAL naar NTSC omzet, ofwel NTSC naar PAL converteert.
Niet meer en niet minder.........
PAL Wikipedia
NTSC Wikipedia

(Kan handig zijn als je veel filmpjes uit de US download en op je TV wilt bekijken......)

Verwijderd

Topicstarter
Aha, en is het vanaf video naar tv of dvd naar tv of hoe zit dat?

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:15:
Aha, en is het vanaf video naar tv of dvd naar tv of hoe zit dat?
Dit apparaat zit ahw tussen je bron (dvd, vcr, pc) en je scherm (tv).
Als je scherm dus NTSC is en je bron PAL, zorgt ie ervoor dat je goed beeld krijgt. Als je normaal een NTSC signaal/bron op je PAL tv aansluit krijg je zwart/wit en verwrongen beeld enzo.....
Andersom kan ook en komt hier meer voor, films die je uit de VS download oid: je TV/scherm is gewoon PAL (zoals in NL de meeste) en je bron is NTSC. Dat converteerd dit apparaat dan dus ook zodat je ook NTSC beelden goed op een PAL scherm/tv kunt bekijken.....