HD weigert dienst

Pagina: 1
Acties:

• Wouter7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort weigerd mijn laptop op te starten. (HP, win XP, p3) als hij opstart begint hij met het laad scherm van windows en dan happert de HD. Screan of death en start opnieuw op.
Niets werkt, zelfs als je windows wil repairen met de cd hoor je hem ook haperen en alles blokt.

Met een tooltje van HP bleek duidenlijk dat er een sector niet kon gelezen worden. (code:0210 612954). Als ik opstart met een dos diskette kan ik niet op de C geraken, hij bestaat zogezegd niet.

Nu bestaat het toeval dat onze p4 pc net hetzelfde probleem had (wel een beetje later tijdens het opstarten en je zag geen blue screen omdat het te snel weg ging), toen heb ik de HD uitgehaald en als slave in een andere pc gestoken. Gedefragmenteerd en hij werkte terug.

Ik ben opzoek gegaan naar een HDD converter om noodgedwongen de laptop HD in een oude p2 te steken maar nergens te vinden. De enige winkel die een had was microman en die vroeg €24 euro gewoon voor zo'n verloop stukje + railes. (zelf maken lukt ook niet omdat ik geen zo'n connecter kan bemachtigen)

Iemand een ID om met dos ofzo mijn HD te kunnen defragmenteren of het te kunnen repairen? :'(

Alvast bedankt _/-\o_

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 22:44

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Misschien niet handiger een nieuw schijfje erin te gooien, in plaats van "repareren"?

Het is duidelijk dat de schijf een leeftijd heeft waarop bepaalde sectors niet meer benaderbaar zijn en dit zullen der alleen meer worden naarmate je de schijf blijft gebruiken (kapot is kapot overigens).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Wouter7 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 12:47:
Met een tooltje van HP bleek duidenlijk dat er een sector niet kon gelezen worden. (code:0210 612954). Als ik opstart met een dos diskette kan ik niet op de C geraken, hij bestaat zogezegd niet.
Helaas zal dat ook niet lukken, dos kan niet met NTFS overweg.
Nu bestaat het toeval dat onze p4 pc net hetzelfde probleem had (wel een beetje later tijdens het opstarten en je zag geen blue screen omdat het te snel weg ging), toen heb ik de HD uitgehaald en als slave in een andere pc gestoken. Gedefragmenteerd en hij werkte terug.
Dat zal niet bij elke schijf zo werken, waarschijnlijk heb je een afstervende schijf.
Misschien een idee op PE builder te gebruiken, altijd handig om erbij te hebben.
Hiermee kun je dan gewoon je HD bereiken, omdat je opstart van je cd waar PE op staat. Hier een linkje.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• sneep
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-01 10:07
Funprice: 9 euro voor een hdd converter + beugels (1 maand geleden tenminste).

Kun je in ieder geval proberen je data te redden. Die schijf is echter onderweg naar (of aangekomen in) de hardeschijvenhemel.
Gewoon een nieuwe halen.

sneep

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou eerst eens je HDD testen met zo'n tooltje dat je in de FAQ kunt vinden. Eerst eens zien of je HDD danwel je controller stuk is :)
Daarnaast zijn die koppelstukjes voor weinig van ebay af te halen :Y)
Ander verhaal nog: tenzij je FAT32 op die schijf hebt staan, kun je via DOS het ding niet eens benaderen. XP gebruikt standaard NTFS namelijk ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Wouter7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
Erg erg erg véél bedankt, Ik zit nu dit te typen op die fameuze laptop dus je kan wel denken hoe blij ik ben. Voor al degene met hetzelfde probleem: dit is wat ik gedaan heb

1. Download PE-builder
2. Branden en draaien
3. CHKDS laten draaien voor en uurtje

Erg bedankt, je kan niet weten hoe blij ik ben (wetend dat hij al een maand of 3 stil ligt)

THX _/-\o_ (en special to:Marquis)

(weetje: er was 16KB data verneukt ;) )

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-02 15:40
Wouter7 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:51:
Erg erg erg véél bedankt, Ik zit nu dit te typen op die fameuze laptop dus je kan wel denken hoe blij ik ben. Voor al degene met hetzelfde probleem: dit is wat ik gedaan heb

1. Download PE-builder
2. Branden en draaien
3. CHKDS laten draaien voor en uurtje

Erg bedankt, je kan niet weten hoe blij ik ben (wetend dat hij al een maand of 3 stil ligt)

THX _/-\o_ (en special to:Marquis)

(weetje: er was 16KB data verneukt ;) )
Let wel op! Dit kan het begin zijn van de lijdensweg van de harde schijf, wat zal resulteren in een abrupt overlijden. Zorg dus voor een backup

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Wouter7, met groot plezier gedaan.
En inderdaad zoals Big Daddy zegt, dit kan wel eens het begin van het einde zijn.
Je kunt het controleren door regelmatig een chkdsk uit te voeren, merk je dat er vaker een slechte sector voorkomt, dan is ie echt aan het afsterven. Ik zou het niet afwachten, je gegevens backuppen en kijken voor een andere schijf.
Succes.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Pagina: 1