Hallo,
ik zou eigenlijk graag een prorgammatje hebben in php voor te kunnen printen rechtstreeks,
maar zou dit graag met verschillende printers willen doen die in het netwerk staan. (kleuren en zwart wit)
nu heb ik al wat rondgezocht en volgende dingen al gedaan:
php_printer.dll toegevoegd in ext en toegevoegd in php.ini
en volgende code eens geprobeerd:
dit geeft volgende fout melding:
Warning: printer_open() [function.printer-open]: couldn't connect to the printer [Microsoft Office Document Image Writer] in C:\wamp\www\print.php on line 2
als ik dan het volgende probeer:
dus de naam van de netwerkprinter volgende error:
Warning: printer_open() [function.printer-open]: couldn't connect to the printer [HP] in C:\wamp\www\print.php on line 2
enz enz dus..
Heeft iemand hier ervaring mee? en is dit wel mogelijk.
Groeten Osorkon
Update:
via deze instructie vind hij de printer dus wel:
maar krijg dan deze error:
Warning: printer_write() [function.printer-write]: couldn't allocate the printerjob [5] in C:\wamp\www\print.php on line 5
ik zou eigenlijk graag een prorgammatje hebben in php voor te kunnen printen rechtstreeks,
maar zou dit graag met verschillende printers willen doen die in het netwerk staan. (kleuren en zwart wit)
nu heb ik al wat rondgezocht en volgende dingen al gedaan:
php_printer.dll toegevoegd in ext en toegevoegd in php.ini
en volgende code eens geprobeerd:
code:
1
2
3
| $handle = printer_open(); printer_write($handle, "Wat geprint wordt"); printer_close($handle); |
dit geeft volgende fout melding:
Warning: printer_open() [function.printer-open]: couldn't connect to the printer [Microsoft Office Document Image Writer] in C:\wamp\www\print.php on line 2
als ik dan het volgende probeer:
code:
1
2
3
| $handle = printer_open("HP"); printer_write($handle, "Wat geprint wordt"); printer_close($handle); |
dus de naam van de netwerkprinter volgende error:
Warning: printer_open() [function.printer-open]: couldn't connect to the printer [HP] in C:\wamp\www\print.php on line 2
enz enz dus..
Heeft iemand hier ervaring mee? en is dit wel mogelijk.
Groeten Osorkon
Update:
via deze instructie vind hij de printer dus wel:
code:
1
2
3
4
5
6
| if($handle = printer_open('\\\kevin\printerkevin')) { printer_set_option($handle, PRINTER_MODE, "RAW"); printer_write($handle,'lol'); printer_close($handle); } |
maar krijg dan deze error:
Warning: printer_write() [function.printer-write]: couldn't allocate the printerjob [5] in C:\wamp\www\print.php on line 5
[ Voor 15% gewijzigd door osorkon! op 11-10-2006 12:42 ]