[XP] profielen worden niet/niet goed geladen

Pagina: 1
Acties:

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Situatie:

School met 1200 leerlingen met allemaal een eigen account en 1 profiel.
Mijn documenten wordt doogelinkt naar de homedir van de ingelogde user op de fileserver

er komen nu 3 situaties voor op de zelfde pc en met dezelfde gebruiker

1. leerling logt in, krijg wel het juiste profiel maar Mijn documenten wordt niet doorgelinkt,

2. leerling logt in, krijgt en default windows profiel en mijn documenten wordt niet doorgelinkt

3. leerling logt in en alles is goed

vaak bij situatie 2 zien ze dit direct en schakelen ze de computer uit en proberen ze het nog eens.
bij situatie 1 merken ze het pas als ze een nieuw documentje willen opslaan en ze missen de andere documenten.

eerst kwam dit alleen voor bij degenen die wireless inlogden op een laptop maar nu ook bij vaste werkstations.

Ik heb hier op Got gezocht maar geen resultaat en in de KB van microsoft kon ik ook niets vinden

heeft iemand een briljant idee waar ik kan zoeken ik ben bang dat ik me blind zit te staren op dit probleem..

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• Giga_Bjorn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
Kijk eens naar de volgende dingen:
  • Staan er relevante meldingen in het systeem en application log boek op de client en server over aanmelden, GPO's
  • Duurt het inloggen heel lang, denk dan aan een time-out. Check dan eens je verbinding en de load op je systeem en/of server(s).
  • Zijn leerlingen sommige 'dubbel' ingelogd.
  • Check eens de diskspace op je server waar de profiles op staan en check eens voor de leerlingen of ze over hun diskquota zitten.
En welke server OS gebruik je en is je DHCP, DNS goed geconfigureerd

Ik zit niet links, ik zit niet rechts, ik zit recht achter voor mijn pc.

• 2bmws
* geen meldingen in de logboeken

* het inloggen duurt niets langer dan anders

* leerlingen zijn niet dubbel ingelogd, hier wordt op gecontroleerd en wordt bestraft

* Diskspace zat

* Er zijn geen Quota ingesteld, ik controleer regelmatig of ze niet "te veel" ruimte gebruiken

Server Os is W2003 met sp1
DHCP en DNS zijn goed geconfigureerd

[ Voor 5% gewijzigd door 2bmws op 11-10-2006 13:40 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Geen meldingen in de eventlog lijkt me heel erg raar - als je MyDocs niet redirect kan worden dan moet dat haast wel op een eventlog melding komen te staan tenzij de GPO helemaal niet gevonden kan worden maar dan zou je inderdaad een DNS probleem vermoeden.

Wat versta jij onder "DNS goed geconfigureerd" ? :)

Windows Clients >> Windows Servers en Software

• Giga_Bjorn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
Welke virusscanner gebruik jij?

Ik had namelijk toen ik McAfee AntiVirus Enterprise 8.0i met patch 11 had op mijn server en werkstations dat het aanmelden lang duurde, steeds meldingen van offline werken / uitvallende netwerk connecties en 100% CPU load (op server en werkstation) als ik op mijn share's wilde komen op mijn server.

Maar toen had ik ook een GPO om de tijd te synchroniseren maar ik weet niet meer of ik daar nog problemen mee had. Dat valt natuurlijk wat minder op dan een redirection van een MyDocs map.

Maar heb jij laats nog Grote wijzigingen door gevoerd op je server dus een reorganisatie in je Active Directory, updates van de firewall, virusscanner, backup software?

En hebben de PC's de juiste instellingen door gekregen van de DHCP server dus krijgen ze de juiste Gateway/router, DNS, IP, Subnet etc. en zit je DHCP scoop niet vol?

Ik zit niet links, ik zit niet rechts, ik zit recht achter voor mijn pc.

• 2bmws
@ elevator

DNS is goed geconfigureerd als ik geen error meldingen krijg in mijn eventlogs, en als alle pc's in de forward en reverse lookup staan met het juiste ip-adres

@Giga_Björn

Ik gebruik Symantec 9.0 Enterprise hiermee weinig tot geen problemen.

Geen grote wijzigingen gehad de laatste tijd (behalve dan overgang op de clients van 2000 op XP)

Via DHCP krijgen ze de juiste ip-adressen door Range 192.168.0.* t/m 192.168.4.* met subnetmask 255.255.0.0

[ Voor 14% gewijzigd door 2bmws op 18-10-2006 13:57 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

2bmws schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 08:59:
DNS is goed geconfigureerd als ik geen error meldingen krijg in mijn eventlogs, en als alle pc's in de forward en reverse lookup staan met het juiste ip-adres
Dat lijkt me geen uitsluitself geven hoor :P

DNS is juist geconfigureerd als er enkel, en dan ook echt enkel maar DNS servers gebruikt worden die domain controller zijn, zowel op de clients als op de servers. Hier mogen dus nooit DNS servers bij staan die daar niet onder vallen...

• 2bmws
elevator schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 10:03:
[...]

Dat lijkt me geen uitsluitself geven hoor :P

DNS is juist geconfigureerd als er enkel, en dan ook echt enkel maar DNS servers gebruikt worden die domain controller zijn, zowel op de clients als op de servers. Hier mogen dus nooit DNS servers bij staan die daar niet onder vallen...
Dat is hier ook het geval. alleen DNS-servers die domaincontroller zijn en geen andere(n).

Heb trouwens iets nieuws ontdekt, "Mijn Documenten" moet worden doorgelinkt naar \\fileserver\leerling\%username% - dit gebeurt via een GPO, maar als ik naar de eigenschappen kijk bij een leerling in situatie 1, staat er vaak \\fileserver\leerling\1 ipv zijn gebruikers naam.
zou het kunnen dat het profiel dat geladen wordt veroorzaakt dit, maar als ik een nieuw profiel aan maak, met bv de gebruiker profiel, krijgt iedereen dus \\fileserver\leerling\1 ipv zijn gebruikers naam

Het profiel overruled dus de GPO ?! hoe krijg ik het nou zover dat het andersom is.

[ Voor 12% gewijzigd door 2bmws op 12-10-2006 14:44 ]

• ErwinvA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08-2023

ErwinvA

I've got a Xerox to copy

ik denk dat je in je beleid altijd %username% wilt hebben staan?
dus \\server\share\%username%

• 2bmws
ErwinvA schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 18:21:
ik denk dat je in je beleid altijd %username% wilt hebben staan?
dus \\server\share\%username%
yep

de share is dus in mijn geval "leerling"

• 2bmws
Ik maak een profiel aan met de gebruiker 1 als leerling.
dus ook met de gpo van de leerlingen dus mijn documenten doorgelinkt dan krijgen de leerlingen met dat profiel dus allemaal dat mijn documenten is doorgelinkt naar de map van gebruiker 1
moet ik soms het profiel aanmaken zonder de gpo, dus dat mijn documenten verwijst naar
c:\docs & settings\gebruiker 1, zou het dan wel goed gaan???

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

je weet dat XP document redirection iets anders afhandelt dan dat 2000 dat doet?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• 2bmws
BackSlash32 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:10:
je weet dat XP document redirection iets anders afhandelt dan dat 2000 dat doet?
Nee dat wist ik niet, wat is het verschil?? Onder W2k werkte het inderdaad wel goed!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
2bmws schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 07:48:
[...]
Nee dat wist ik niet, wat is het verschil?? Onder W2k werkte het inderdaad wel goed!
In http://technet2.microsoft...fd1bf701033.mspx?mfr=true wordt dat wel goed uitgelegd.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• 2bmws
Thank you.

alleen in dit document staat dat de "redirected folders not automaticly available offline" zijn, bij mij is dat dus wel het geval terwijl ik dat nooit zo ingesteld heb. :(

Pagina: 1