Toon posts:

[XP] Vaag toetsenbord probleem*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Me ouwelui hebben een nieuwe pc gekocht, werkt prima voor zover. maar nu komt het, het toetsenbord functioneert niet helemaal.

De toetsen boven de nummers werken niet als je Shift plus het nr intoetst. Ook de overige tekentoetsen werken niet normaal, kan ik dit ergens instellen oid....

Alvast bedankt

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Waarschijnlijk staat je toetsenbordindeling gewoon verkeerd.
Die kun je onder landopties aanpassen.
Vaak heb je naast je klok rechtsonderin een taalbalk, daar kun je ook wisselen.
Moet je natuurlijk wel weten wat de indeling van het toetsenbord is.
Als de @ boven de 2 staat, en links van de 1 de `/~ zit, heb je zeer hoogstwaarschijnlijk een US-International indeling, probeer die eens.

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Bedoel je de F1-F12 toetsen?

Greyh0und

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Hij bedoeld op dezelfde toets, dus voor de @ moet je shift-2 indrukken en voor de ~ moet je shift-` indrukken.....

In dat geval heb je dus een US-international keyboard.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 11:56:
Waarschijnlijk staat je toetsenbordindeling gewoon verkeerd.
Die kun je onder landopties aanpassen.
Vaak heb je naast je klok rechtsonderin een taalbalk, daar kun je ook wisselen.
Moet je natuurlijk wel weten wat de indeling van het toetsenbord is.
Als de @ boven de 2 staat, en links van de 1 de `/~ zit, heb je zeer hoogstwaarschijnlijk een US-International indeling, probeer die eens.
Hmmm heb geprobeerd wat je zij, weet niet of ik het op de goeie plek gedaan heb...maar als ik Shift2 doe krijg ik dit teken "

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:35

Garyu

WW

Dan staat je toetsenbord op "Duits" ingesteld. krijg je bij de vier een dollarteken, bij de vijf een procent-teken, bij de zes een &, bij de zeven een forward-slash / ?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
Dan staat je toetsenbord mijns inziens op Nederlands ingesteld.
Ga eens naar Configuratie scherm, landinstellingen, daar zou iets van toetsenbordindelingen moeten staan. Gewoon Nederlands-US International kiezen als die er bij staat, anders even toevoegen.

• Geckoo
  • Laatst online: 11:03

Geckoo

Good news, everyone!

dat is inderdaad echt een toetensbordinstelling probleem. je taal staat dan niet goed, deze kan je in het configuratiescherm anders zetten.
zit linksboven in (boven de tab dan een @? zonder de shift?)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:35

Garyu

WW

Windows > Settings > Regional and Language Settings > Languages-tab > Advanced.. > US International toevoegen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

In dat geval heb je geen US-international indeling, maar een NL-indeling als ik mij niet vergis. Dan moet je de toetsenbordindeling op NL zetten, als het goed is is je probleem dan verholpen.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Geckoo schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 12:05:
dat is inderdaad echt een toetensbordinstelling probleem. je taal staat dan niet goed, deze kan je in het configuratiescherm anders zetten.
zit linksboven in (boven de tab dan een @? zonder de shift?)
Ja klopt

Verwijderd

Topicstarter
!@#$%^&*()>

Tis gelukt, erg bedankt mensen!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:48

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

lijkt me toch duidelijk geen hardware-probleem.

oh > wc

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1