Hey mensen,
Ik heb een opdracht gekregen van school waarbij het de bedoeling is dat ik afgestuurde HBO'ers wat vraagjes stel over het werk dat ze nu doen. Specifieke doelgroep: afgestuurde HBO'ers die nu werkzaam zijn in de IT en die een ICT opleiding hebben gevolgd.
Ik hoop dat er mensen zijn die me kunnen helpen. Als die er zijn, willen jullie dan zo aardig zijn om het volgende vragenlijstje in te vullen.
Ik heb een opdracht gekregen van school waarbij het de bedoeling is dat ik afgestuurde HBO'ers wat vraagjes stel over het werk dat ze nu doen. Specifieke doelgroep: afgestuurde HBO'ers die nu werkzaam zijn in de IT en die een ICT opleiding hebben gevolgd.
Ik hoop dat er mensen zijn die me kunnen helpen. Als die er zijn, willen jullie dan zo aardig zijn om het volgende vragenlijstje in te vullen.
Dat waren de vraagjes, alvast bedankt voor jullie tijd!1) Kunt u in het kort beschrijven wat voor werk u doet en bij welk bedrijf?
2) Wat zijn zoal de werkzaamheden die iemand in uw positie heeft?
3) Wat zijn de leuke en minder leuke kanten van uw baan?
4) Bent u al lang werkzaam in de IT, zo ja denkt u hier te willen blijven werken tot uw 65e? Ik bedoel dus: is dit nu een baan waarmee je 5 dagen per week met plezier naar het werk gaat?
5) Over de opleiding. Welke u opleiding heeft u gedaan en komen de gewerfde competenties van pas in het bedrijfsleven? Welke competenties zijn nu écht belangrijk om goed te kunnen functioneren?
6) Ik hoor veel negatiefs over het vinden van een baan in de IT. Was dit bij u destijds ook het geval? Denkt u dat als ik over 4 jaar afstudeer, een kans heb om een baan te vinden? Met andere woorden: hoe ziet u de toekomst in de IT?
7) Wat ik vaak te horen krijg, is dat je jezelf moet blijven ontwikkelen. Als u terugkijkt naar het moment dat u begon met uw opleiding en naar het heden, wat zijn uw grootste ontwikkelingen? En is het zo dat je altijd blijft ontwikkelen?