Is het mogelijk om PHP en Crystal Reports samen te laten werken?
Ik heb het vanuit php wel voor elkaar gekregen om een report uit te printen (printer) of the exporteren naar PDF.
Hoe vraag / gebruik ik het rapport binnen mijn html / php op? Is dit uberhaupt mogelijk met PHP? Is hier ergens goede documentatie over te vinden?
De code die ik nu heb is;
Ik heb het vanuit php wel voor elkaar gekregen om een report uit te printen (printer) of the exporteren naar PDF.
Hoe vraag / gebruik ik het rapport binnen mijn html / php op? Is dit uberhaupt mogelijk met PHP? Is hier ergens goede documentatie over te vinden?
De code die ik nu heb is;
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| $crapp = new COM("CrystalRuntime.Application.11"); $creport = $crapp->OpenReport("C:\\Program Files\\Business Objects\\Crystal Reports 11\\Samples\\nl\\Reports\\Feature Examples\\test.rpt", 1); $creport->ReadRecords(); // Print report $creport->PrintOut(false); //fomatType = integer 22=xls, 31=pdf etc $creport->ExportOptions->FormatType = 31; //type 1 is to output to a file I think 2 is email $creport->ExportOptions->DestinationType = 1; $creport->ExportOptions->DiskFileName = "C:\\report.pdf"; $creport->DiscardSavedData(); $creport->Export(false); print_r("<br/><br/><hr>"); |