Toon posts:

Draadloze hardware (PCMCIA - Mini PCI) weigert dienst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een laptop met een Wireles Mini PCI van MSI MP54G2 kaartje die niet functioneerd.
We krijgen telkens de boodschap Wireles Connections Unavailable, nogthans werkt onze draadloze router aangezien we met andere laptop's wel kunnen connecteren. Uit noodzaak hebben we WinXP Pro opnieuw geinstalleerd, maar dit bleek ook geen oplossing te zijn. Ook niet na de drivers van op internet te installeren. Nu vandaag hebben we een PCMCIA kaartje gekocht, maar dit blijkt ook niet te werken.

Ik begin meer en meer te denken dat het aan de software ligt, dan aan de hardware...Aangezien het ook niet werkt met het nieuwe PCMCIA kaartje ..

We gebruiken ook een WEPkey, maar dit zou toch geen probleem moeten geven, aangezien Windows er toch altijd achter vraagt?

Ik het topic 'hardware' heb ik al een aantal dingen gedaan die zouden moeten helpen... maar helaas:
  • MAC adres in te voeren in de router - done
  • zero config service uit/aan zetten - done
Ik bij het zoeken op internet ook het topic gevonden met een checklist "wat te doen bij - "Wireles Connections Unavailable", maar dit heeft mij ook niet geholpen...

Wat moeten we nu doen?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand :?

Verwijderd

Topicstarter
Bij het verwijderen van die Registery key die samen hangt met Wireless Zero Configuration, kreeg ik plots wel een verbinding. Maar na een paar seconden was het weer gedaan ...

Hoe kan dit?

• flippertw
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11-2021
Probeer eens de service Zero wireless configuration te stoppen en op manual zetten en even de bij de wireless kaart horende software opnieuw te installeren.Of andersom....

Ook om zeker te weten op de router alle beveiliging tijdelijk uitschakelen om er zeker van te zijn dat de kaart icm software wel werkt.

Als je de service Zero wireless configuration gebruikt heb je de wireless kaart software niet nodig maar enkel de drivers ervan.

Je gebruikt pcmcia, werkt dit systeem wel naar behoren? hoor je een beep als je de kaart aanbrengt?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-03 08:14

BHQ

Heb je dat MiniPCI-ding er zo ingeprakt zonder enige vorm van antenne, of wat? In dat geval pure logica dat je geen/een klapperende verbinding hebt ;)

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03 10:00

DaRoot

Some say...

niet toevallig zo'n fraaie knop / toetscombinatie met Fn op je laptop waarmee je je wireless antenne uitzet?
laatst gevalletje meegemaakt dat voor die knop software geïnstalleerd moest zijn, om dan daarmee vervolgens de wifi aan en uit te zetten.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
DaRoot schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 22:58:
niet toevallig zo'n fraaie knop / toetscombinatie met Fn op je laptop waarmee je je wireless antenne uitzet?
laatst gevalletje meegemaakt dat voor die knop software geïnstalleerd moest zijn, om dan daarmee vervolgens de wifi aan en uit te zetten.
Die kaart is achteraf geinstalleerd door een installateur. Heb toen zelf XP moeten installeren en sinds dien heeft deze nooit gewerkt. Een knop op mijn laptop staat er niet op dus mss kan je wel gelijk hebben.

Uiteindelijk heb ik met het PCMCIA een connectie kunnen maken, door die Zero Config is uit te zetten en plots kreeg ik dan een verbinding !
Pagina: 1