Toon posts:

Fan speed Asus Geforce 7900 - Smartdoctor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus Geforce 7900 TOP kaart die gekoeld wordt door de Zalman VF 900-CU. Mijn graka heb ik zelf niet verder overclockt.
Wanneer ik via Asus Smartdoctor de fan speed instel op Smartcooling dan draait de fan aan zo'n 25% (met de standaardwaarden ingesteld door Smartdoctor) maar wanneer ik Smartdoctor instel op Automatic Cooling dan draait de fan altijd aan 100%. De AsusSmartdoctor versie is die van op de bijgeleverde CD.
Wat verklaart het verschil tussen die twee en kan dat echt zo groot zijn ?
Welke instelling raden jullie aan ?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:51

Outerspace

Admin General Chat
Wat verklaart het verschil tussen die twee en kan dat echt zo groot zijn ?
Blijkbaar wil hij automatisch op het hoogste standje draaien. Het is gewoon een softwarematige instelling.
Welke instelling raden jullie aan ?
Als je kaart niet te warm is, zou ik gewoon verder gaan op Smartcooling. Je hebt namelijk minder herrie in je kast :)

Wauw, een sig!

Verwijderd

de zalman zal je 7900 normaal goed koel houden, zelfs op het laagste toerental.
ik heb dezelfde combinatie en mijn 7900 draait 50 idle en 60 load op laagste toerental, en dan is hij volledig onhoorbaar.

als je er de zalman fanmate tussengehangen hebt, zet die gewoon op het laagste en alles zou in orde moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 11:56:
de zalman zal je 7900 normaal goed koel houden, zelfs op het laagste toerental.
ik heb dezelfde combinatie en mijn 7900 draait 50 idle en 60 load op laagste toerental, en dan is hij volledig onhoorbaar.
wat zijn je settings ? smartcooling of automatic cooling ?