[XP] OEM Licentie - factuur en media zijn kwijt, geldig?*

Pagina: 1
Acties:

• mareet
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05-2024
Hallo mede-tweakers,

Ik heb een vraagje over de Windows XP Professional licenties van het bedrijf waar ik stage loop. Er zijn vier computers van HP Compaq, dus met recovery cd's. Van deze recovery cd's zijn er nog maar 3 aanwezig 8)7. Ook hebben we de factuur van de computers nog maar één serienummer van een computer staat niet op de factuur. Op alle computers zitten wel de COA's.

Mijn vraag is of ik op die ene computer Windows installeren mag, is die dan legaal, of moeten de factuur kloppen en de recovery cd's aanwezig zijn.

Hoofdelijk wat is er nou allemaal nodig voor een geldige licentie...ik heb heel internet al afgezocht maar overal staat wat anders, microsoft zelf bellen word me afgeraden omdat je dan wel eens slapende honden wakker kan maken volgens de technische dienst hier :O

Alvast bedankt voor het reageren!!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Een recovery cd is naar mijn idee niets waard.
Een factuur lijkt me beter.

Maar volgens mij moet je echt opzoek naar de licentie. Bij windows is dat geloof ik het stickertje met de installatie code. bij consumenten pc's plakt elke oem bouwer dat ding op de zijkant van de kast. Hoe dat pc's voor bedrijven en met name servers is weet ik niet.

[ Voor 29% gewijzigd door job op 11-10-2006 11:09 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

job schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 11:00:
Maar naar volgens moet je echt opzoek naar de licentie. Bij windows is dat geloof ik het stickertje met de installatie code. bij consumenten pc's plakt elke oem bouwer dat ding op de zijkant van de kast. Hoe dat pc's voor bedrijven en met name servers is weet ik niet.
Als het een HP computer is lijkt me dat het stickertje wat op de PC zit. En als je een recovery cd gebruikt installeert hij Windows met een OEM licentie code die niet overeenkomt met de code die op je kast staat.

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 11-10-2006 11:02 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:25
Bij een oem licentie is de sticker, wanneer deze op de pc waarbij deze geleverd is bevestigd is, de geldige licentie.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Gunner schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 11:02:
[...]
Als het een HP computer is lijkt me dat het stickertje wat op de PC zit. En als je een recovery cd gebruikt installeert hij Windows met een OEM licentie code die niet overeenkomt met de code die op je kast staat.
Dat is niet helemaal het geval wij hebben hier tegenwoordig recover DVD's waar eigenlijk een gewone Windows XP Pro installatie opstaat en waar je zelf de code moet intikken en ik meen dat dit ook het geval is bij de CD's die weer hier hebben. Dus je kunt gewoon een recover CD/DVD van een ander werkstation gebruiken. Verder zijn de licenties gewoon geldig zolang de betreffende stickertjes maar op de juist Pc's zijn geplakt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Welk merk is dat dan? Want alle HP machines die ik voorbij zie komen zitten 'gewone' recover cd's bij waar je geen code hoeft in te tikken.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Gunner schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 11:14:
Welk merk is dat dan? Want alle HP machines die ik voorbij zie komen zitten 'gewone' recover cd's bij waar je geen code hoeft in te tikken.
Op het ogenblik krijgen wij voornamelijk de 7100 en 7600 serie als werkstation en de 6220 en 6400 serie laptop's. Zowel de DVD als de CD uitvoering krijg ik gewoon de mogelijkheid het nummer in te tikken, of liever gezegd ik moet hem in tikken.

[ Voor 15% gewijzigd door _Dune_ op 11-10-2006 11:35 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• mareet
bedankt voor jullie snelle antwoorden _/-\o_

Het is een redelijk oud model, bijna 3 jaar, HP Compaq D330d. Ik heb al contact gehad met HP, je krijgt alleen nieuwe recovery cd's als je een defect aan de cd's hebt en deze dan opstuurd nar hun. Als je cd's kwijt bent krijg je niks, afspraak tussen HP en Microsoft.

Dus als ik na gebruik van de recovery cd's van een ander werkstation het serienummer nog moet invullen is het wel legaal?

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mareet schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 11:42:
Dus als ik na gebruik van de recovery cd's van een ander werkstation het serienummer nog moet invullen is het wel legaal?
Ja hoor, daar is niets mis mee.

• mareet
kan iemand mij ook vertellen dan of dat met de recovery cd's van een HP Compaq D330d het geval is? niemand hier heeft die dingen ooit gebruikt, en een computer zo maar even opnieuw installeren is ook geen optie omdat ze allemaal in gebruik zijn!

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

mareet schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 11:42:
bedankt voor jullie snelle antwoorden _/-\o_

Het is een redelijk oud model, bijna 3 jaar, HP Compaq D330d. Ik heb al contact gehad met HP, je krijgt alleen nieuwe recovery cd's als je een defect aan de cd's hebt en deze dan opstuurd nar hun. Als je cd's kwijt bent krijg je niks, afspraak tussen HP en Microsoft.

Als je nog geen serienummer hebt doorgegeven: "Hallo HP, mijn Recovery CD is defect".... })

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Naar mijn weten werken al die oude recovery's nog gewoon met een Ghost image van de installatie, geen gezeur met licenties invoeren etc.
Lees anders de handleiding, als die is meegeleverd, er eens op na. Misschien staat er wel wat in de FAQ op de website van HP/Compaq. En herinstalleren moet toch begrijp ik, misschien even een Ghost maken van de huidige situatie, en daarna gewoon op 1 werkstation proberen?!?

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-02 13:06
Ik heb dan nog een vraagje. Hoe vind ik in Windows mijn serienummer? Ik kan deze nergens vinden.
Pagina: 1