Toon posts:

[Macbook] OSX + LaCie, verwijderen van bestanden lukt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik werk met mijn LaCie schijf aan m'n Macbook dan kan ik daar bestanden naartoe slepen, op bewaren,... maar ik heb een probleem als ik bestanden wil verwijderen. Ik sleep ze naar de prullenmand en ik zie dat het icoontje is verdwenen op de schijf, maar als ik dan kijk naar de capaciteit van m'n schijf zie ik dat de schijfruimte wel nog altijd bezet blijft. Iemand een idee hoe dat komt? Hoe kan ik dit oplossen?

Nu moet ik altijd de bestanden terugzetten, mijn windows PC opstarten en ze daar verwijderen 8)7

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:41

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Je moet je prullenbak legen! (dan pas gaan ze van ext schijf af..)
OSX maakt verborgen map 'trash' aan waar alles in verdwijnt (maar wel op ext schijf zelf, vandaar dat capaciteit gelijk blijft.. bestanden staan er eigenlijk nog op) en die verdwijnt als je prullenbak leegt...

(geld ook voor USB-sticks enzo)

lijkt dus of alle trash in prullenbak OSX komt.. maar eigenlijk staat trash van ext schijf nog gewoon op de ext schtijf.. Aan denken dus om eerst prullenbak te legen voordat je schijf loskoppelt.

[ Voor 37% gewijzigd door kaassouffle op 11-10-2006 12:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Thx. Dat is dan iets wat toch niet helemaal goed geregeld is. Wat dan als je de prullenmand leeg maakt zonder dat de stick is aangesloten? Laat hij dan die data staan zonder dat je er dan nog iets kan aan doen. Straks eens testen dan.

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 12:21:
Ok. Thx. Dat is dan iets wat toch niet helemaal goed geregeld is. Wat dan als je de prullenmand leeg maakt zonder dat de stick is aangesloten? Laat hij dan die data staan zonder dat je er dan nog iets kan aan doen. Straks eens testen dan.
Hoe zou je het anders willen dan? dat hij alles wat je op een ext. schijf weggooit eerst naar je interne schijf kopieert en daar weggooid? Lijkt me ook niet heel praktisch...

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:41

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 12:21:
Dan leegt ie alleen je HD trash en niet je ext schijf trash.. die ziet ie weer als je em weer aansluit en dan kun je die aslnog weggooien door te legen..

Hij voegt de trashes samen van alle ext schijven zodra je ze aansluit.. anders blijft het op de schijf staan in verborgen map 'trashes' (ofzoiets)

Verwijderd

Eigenlijk doet Windows hetzelfde met de map "Recycler" :)
Pagina: 1