P5W DH DLX defect door foute montage van E6600 koeling?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb een systeem zelf gebouwd met een Asus P5W DH Deluxe met een E6600 erop. Omdat het systeem instabiel was, heb ik het naar CDROM-land gebracht (daar had ik ook mijn onderdelen gehaald) om na te laten kijken. De afspraak was dat het probleem opgelost zou worden. Indien veroorzaakt door foute montage zou ik 25 euro onderzoekskosten moeten betalen + eventuele reparatiekosten. Dat vond ik acceptabel. Nu blijkt dat ik de koeler fout gemonteerd had. Ok, kan ik me voorstellen. Het voelde namelijk niet echt lekker toen ik ermee bezig was en dus had ik al bij het maken van die afspraak in het achterhoofd gehouden dat ik dat als een potentiële oorzaak zou kunnen aanvaarden. Nu stelt CDROM-land dat daardoor het moederbord vernaggeld is en dus ook vervangen moet worden. Ik hoef echter niet de kosten van het moederbord te betalen, maar wel de arbeidskosten voor het omruilen van het moederbord.

Dit vind ik echter een beetje vaag. Ik vind het geen probleem om die 55 euro te betalen als ik daardoor een werkende pc terugkrijg (zelfbouw = risico dat je iets fout doet en daar wil ik best voor betalen). Maar puur uit technisch oogpunt ben ik benieuwd hoe het moederbord hierdoor kapot kan gaan.... Weet iemand dat toevallig?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:05

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Door de warmte? Normaliter zou het moederbord niet defect raken als de koeler van je proc er niet op zit. Je processor gaat wel naar de hemel, maar je moederbord zou eigenlijk gewoon moeten leven.

Maar weet je zeker dat je processor er ook goed op zat? Straks heeft de processor wat stuk gemaakt op je moederbord.

Wauw, een sig!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Beschadiging aan het Socket zou mogelijk kunnen.
Of een half afgebroken condensator.

• Jeanious
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-01-2023
Als de koeler niet goed gemonteerd wordt, kan het moederbord zeker kapot gaan.
Sowieso vind ik de koelers van Intel gewoon ruk qua montage.
Je moet het moederbord wel hard indrukken wil je de koeler uberhaupt vast krijgen.
Dus als er bijvoorbeeld maar 3 van de 4 pinnen vast zitten, zit de koeler scheef op de cpu en zullen de krachten die op het moederbord komen te staan niet evenredig verdeeld worden.
Dit kan dus resulteren in minuscule scheurtjes in het bord en de banen.

Daarnaast ben je natuurlijk akkoord gegaan met de voorwaarden die gesteld zijn, dus zul je ook gewoon zeker moeten betalen.
Er is niet voor niets de mogelijkheid om (danwel tegen betaling) het te laten doen door de winkel.

Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV

• Helsie
  • Niet online
Jeanious schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 11:11:
Daarnaast ben je natuurlijk akkoord gegaan met de voorwaarden die gesteld zijn, dus zul je ook gewoon zeker moeten betalen.
Er is niet voor niets de mogelijkheid om (danwel tegen betaling) het te laten doen door de winkel.
Om deze overbodige opmerkingen te voorkomen, heb ik gepost dat ik het prima vind om te betalen.

Goed, pc inmiddels opgehaald. Blijkbaar was niet alleen het moederbord instabiel, maar ook het geheugen werkte niet goed in combinatie met dit type moederbord. Dus ik heb ander geheugen gekregen. Wel 55 euro kwijt, maar nu wel een een perfect werkend systeem. CDROM-land bedankt :)

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:01
Wat voor merk geheugen werkte niet goed met het moederbord?

• Helsie
  • Niet online
jenk schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:14:
Wat voor merk geheugen werkte niet goed met het moederbord?
Ik had dit besteld:
1024 MB DDR2-RAM PC4200/DDR533
Omschrijving:
• MDT (Assembled in Germany)
• 1024MB • DDR2 • 240 pins
• PC4200 • DDR533 • CL 4
• 16 chips • 2 Bank 512M Chip (64x8)
• Garantie 10 jaar
Maar ik weet niet wat er nu in gezet is.

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 20:23

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ik vind dat ze 't netjes afgehandeld hebben... Maar ja, die ervaring heb ik daar altijd...

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• Helsie
  • Niet online
magic_nl schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:56:
Ik vind dat ze 't netjes afgehandeld hebben... Maar ja, die ervaring heb ik daar altijd...
Ben ik met je eens. Heb vanavond al heerlijk kunnen gamen op mijn nieuwe pc. :)

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
Jeanious schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 11:11:
Als de koeler niet goed gemonteerd wordt, kan het moederbord zeker kapot gaan.
Sowieso vind ik de koelers van Intel gewoon ruk qua montage.
Je moet het moederbord wel hard indrukken wil je de koeler uberhaupt vast krijgen.
Dus als er bijvoorbeeld maar 3 van de 4 pinnen vast zitten, zit de koeler scheef op de cpu en zullen de krachten die op het moederbord komen te staan niet evenredig verdeeld worden.
Dit kan dus resulteren in minuscule scheurtjes in het bord en de banen.

ik kreeg zowat een beroerte toen ik die intel sockets en koelers zag, zo fragiel met uitstekende pinntjes, leg je cpu er maar op en dan hard drukken en hopen dat het goed gaat. En dan die koeler waar zo enorm veel kracht op moet dat het mobo tegen de kast aan komt zowat, vooral met een matx bordje..
Heel begrijpelijk dat het mis kon gaan, wat ik alleen niet snap is dat als het er eenmaal op zit hoe het dan verkeerd kon zitten?

• Helsie
  • Niet online
IRCfreAk schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 08:49:
[...]

ik kreeg zowat een beroerte toen ik die intel sockets en koelers zag, zo fragiel met uitstekende pinntjes, leg je cpu er maar op en dan hard drukken en hopen dat het goed gaat. En dan die koeler waar zo enorm veel kracht op moet dat het mobo tegen de kast aan komt zowat, vooral met een matx bordje..
Heel begrijpelijk dat het mis kon gaan, wat ik alleen niet snap is dat als het er eenmaal op zit hoe het dan verkeerd kon zitten?
Blijkbaar zaten 3 van de 4 punten er toch niet goed genoeg in gedrukt...
Pagina: 1