Ik heb een systeem zelf gebouwd met een Asus P5W DH Deluxe met een E6600 erop. Omdat het systeem instabiel was, heb ik het naar CDROM-land gebracht (daar had ik ook mijn onderdelen gehaald) om na te laten kijken. De afspraak was dat het probleem opgelost zou worden. Indien veroorzaakt door foute montage zou ik 25 euro onderzoekskosten moeten betalen + eventuele reparatiekosten. Dat vond ik acceptabel. Nu blijkt dat ik de koeler fout gemonteerd had. Ok, kan ik me voorstellen. Het voelde namelijk niet echt lekker toen ik ermee bezig was en dus had ik al bij het maken van die afspraak in het achterhoofd gehouden dat ik dat als een potentiële oorzaak zou kunnen aanvaarden. Nu stelt CDROM-land dat daardoor het moederbord vernaggeld is en dus ook vervangen moet worden. Ik hoef echter niet de kosten van het moederbord te betalen, maar wel de arbeidskosten voor het omruilen van het moederbord.
Dit vind ik echter een beetje vaag. Ik vind het geen probleem om die 55 euro te betalen als ik daardoor een werkende pc terugkrijg (zelfbouw = risico dat je iets fout doet en daar wil ik best voor betalen). Maar puur uit technisch oogpunt ben ik benieuwd hoe het moederbord hierdoor kapot kan gaan.... Weet iemand dat toevallig?
Dit vind ik echter een beetje vaag. Ik vind het geen probleem om die 55 euro te betalen als ik daardoor een werkende pc terugkrijg (zelfbouw = risico dat je iets fout doet en daar wil ik best voor betalen). Maar puur uit technisch oogpunt ben ik benieuwd hoe het moederbord hierdoor kapot kan gaan.... Weet iemand dat toevallig?