muis werkt wel onder linux en niet onder windows

Pagina: 1
Acties:

• redpen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-01 14:54
ik heb een heel raar probleem

op me laptop heb ik zoon touchpad zitten deze heeft altijd gewerkt onder windows standaard install etc nooit problemen mee gehad tot op heden

de muis werkte van het ene moment naar het andere niet meer ( het laatste wat ik gedaan had is de laptop in slaapstand gezet )
toen ik hem weer aanzette deed de muis het niet meer ik dacht oke kan gebeuren windows is raar dus ik installereen hem overnieuw nog steeds geen bewegende muis ( komt wel een muispijltje in beeld)

ik denk oke probeer eens linux te installeren en meteen werkende muis alles goed en wel wil ik windows weer terug zetten precies het zelfde wel pijlte maar geen werkende muis

wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn ???

wat heb ik al gedaan:
* fresh installs van linux en windows ( werkt bij linux wel maar niet bij windows )
* bios reset gedaan naar standaard waardes.

beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je het nou de hele tijd over een touchpad of een muis? Daar zit nog steeds een verschil in ;)
En wat voor een laptop heb je? Je hebt namelijk ook software om de touchpad aan en uit te zetten.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Welke windows heb je? In geval van XP helpt systeemherstel naar een dag eerder niet?
Als je naar apparaatbeheer gaat (rechtermuisknop 'deze computer', 'eigenschappen', ergens in die tabbladen) staat er dan ergens een uitroepteken voor?

• redpen
het gaat om een touchpad

het is een barebone laptop die uit verschillende onderdelen bestaad volgens mij oorspronkelijk van msi de drivers hoefde ik nooit te installeren om de muis werkende te krijgen want deze werkte al meteen bij de setup.

systeem herstel is niet meer mogelijk aangezien hij overnieuw geinstalleerd is.

• redpen
heb voor de zoveelste keer weer windows erop gezet maar niets hij wil de muis niet laten werken in de bios staan verder ook geen opties wat er ook maar in de buurt zou kunnen zitten

wat zou dit kunnen zijn?

linux werkte het meteen zonder problemen ??

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:26

lier

MikroTik nerd

Nog uitroeptekentjes in apparaatbeheer ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

geen uitroeptekens in apparaatbeheer???

Dan even de mouse pointer (of hoe dat ding ook heet in apparaatbeheer) verwijderen, rebooten en door windows opnieuw laten detecteren.

• redpen
hij staat er niet tussen en hij detecteerd ook niets bij windows setup ?

terwijl bij linux hij wel meteen werkt ?

• Aetos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10-2025
Waarschijnlijk heb je je touchpad uitgezet met de speciale laptop functies van je toetsenbord.

Zoek naar iets van Fn + icoontje van touchpad. (gebruik je fantasie en de functietoetsenrij).

Linux trekt zich niks aan van de windowsspecifieke disable functies en werkt dus gewoon.

Windows werkt ook goed alleen heeft ergens een stukje state verstopt.

Het zelfde probleem heeft een collega ook eens gehad, hij klaagde over een kapot touchpad.
Pagina: 1