Solidworks Workstation

Pagina: 1
Acties:
  • 1.480 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Voor mijn baas ben ik op zoek naar een oplossing voor een krachtig CAD-werkstation. Moet ik dan voor AMD gaan of juist voor Intel? (i.v.m. optimalisaties)

Ik weet dat dual core iig geen zin heeft, aangezien de 2006 versie van solidworks niet multithreaded werkt, en de 2007 versie sofar niet de indruk wekt dat deze dat wél gaat ondersteunen. Qua beeldkaart ligt er al het eea vast(Quadro), ook denken we niet dat raid nodig is.

Kan iemand me helpen een geschikt platform te kiezen waarop we verder kunen bouwen :?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Het programma zelf zal niet van dualcore kunnen genieten, daar heb je gelijk in. Maar ik zou daarom niet alle dualcores verbannen. De nieuwe intel's zijn wel heel goed kwa prijs/prestatie.

Verder zou je ons toch wat meer info kunnen geven (budget, waar werk je nu mee, ....) Ik denk dat voor dergelijke systemen 4gig geheugen niet overbodig is, een leuke raptor als schijf, ....

Heb je al een scherm of niet, moet er nieuwe keyboard en muis worden aangekochtn ....

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je kan ook gewoon een HP workstation kopen. Dualcore en een quadro zit er al in, ik heb er ervaring mee met solidworks, en ze werken prima, plus ze werken ook meteen.

Wat is je budget? Als ik nu zelf een CAD workstation zou willen in elkaar zetten zou het de snelste core2duo of woodcrest worden, iig 2 gieg, een quadro, en raptors zijn leuk maar geen must. Als toch geen storage wilt dan zou ik raptors nemen.

Het werken in solidworks zelf, netzoals de meeste andere CAD/CAM/DCC en 3D programma's, is voornamelijk singlethreaded en dus afhankelijk van hoe snel 1 core is. Die wil je het liefst zo snel mogenlijk. Daarom is bijv een quad core 2.66 c2d leuker voor een renderbak, en een 3ghz dualcore c2d leuker van een "werk" station.

[ Voor 78% gewijzigd door maratropa op 11-10-2006 10:44 ]

specs

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
periphicals zijn er al(tobo/muis, tekentablet, beeldscherm), het gaat er om een bestaand systeem te vervangen. Huidig systeem is een duron 1,3ghz met...224mb intern geheugen. :'(

Ik teken zelf alleen maar kleine dingetjes, maar mijn collega, met een vergelijkbare machien, kan geregeld naar 't toilet gaan omdat zijn bak staat te rekenen.(hij heeft iets meer geheugen geloof ik)

Solidworks loopt idd voor geen meter...het budget is ligt niet vast, maar goedkoper is zeker beter. Systeem moet wel een aantal jaren mee gaan natuurlijk. De reden dat m'n baas zon'afkeer heeft van dual core is omdattie denkt dat die per core langzamer lopen dan single cores. Nu is dat bij gelijke prijs absoluut zo, maar valt dat in de praktijk wel mee. (Heb zelf een dc bak thuis :9 ).

Hij vroeg zich vooral af wat het verschil was tussen AMD of Intel qua prijs, performance en schaalbaarheid(in de toekomst)

[ Voor 22% gewijzigd door Rey Nemaattori op 11-10-2006 12:20 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Hier hebben wij solidworks draaien op HP workstations XW4300. Deze zijn allen voorzien van een P4 3,6GHz en 2GB intern geheugen.

Met 1 GB intern klaagden de gebruikers, en met 2 GB kunnen ze wel goed uit de voeten. Videokaart is een FX540 zo uit mijn hoofd.

Living the American Dream

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:51

Just_I

What did you just say?

Ik neem aan dat je de minimale systeemeisen al hebt gevonden, zo niet heb je ze bij deze.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Just_I schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 12:24:
Ik neem aan dat je de minimale systeemeisen al hebt gevonden, zo niet heb je ze bij deze.
En die laten aan duidelijkheid niets te wensen over:
Recommended (Very large models): X64 processor with 6GB or more

Very large models that exceed the 2GB process size limit of 32 bit architecture.
De snelste X64 die je baas wil betalen met zoveel mogelijk geheugen. Wellicht een RAIDje erin, maar een snelle 10Krpm-schijf zal op zich ook weg genoeg zijn. Liever meer geheugen dan een snellere CPU.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• maratropa
  • Niet online
Naja dat is dus voor extreem grote assemblies, als je budget het toe laat is het leuk, maar het lijkt me dat je het een beetje wilt afstemmen op wat nodig is.

REY, wat bedoel je met "rekenen" Gaat gewoon het werken in SW langzaam, of bepaalde specefieke dingen, en weet je of het bij hem meer een geheugen of een processor issue is?

specs

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

gladiool schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:16:
Naja dat is dus voor extreem grote assemblies, als je budget het toe laat is het leuk, maar het lijkt me dat je het een beetje wilt afstemmen op wat nodig is.
6Gbyte kost hoeveel? 1200 euro? Hoeveel kost een tekenaar die een maand op halve kracht werkt wegens te weinig geheugen in z'n PC? De helft van z'n bruto maandloon. Zeg maar 1250 euro ex, btw en premies, of meer. 6Gbyte geheugen is een investering die best te rechtvaardigen is.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• maratropa
  • Niet online
Te weinig geheugen is natuurlijk slecht, nu doe je net alsof ik wil dat hij te weinig geheugen er in zet.:)
Ik zeg alleen, grote kans dat 6gb overkill is en het is interessant om te weten waar nu de flessenhals licht.

specs

• KifArU
  • Niet online
Rey Nemaattori schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 12:17:
Huidig systeem is een duron 1,3ghz met...224mb intern geheugen. :'(

Ik teken zelf alleen maar kleine dingetjes, maar mijn collega, met een vergelijkbare machien, kan geregeld naar 't toilet gaan omdat zijn bak staat te rekenen.(hij heeft iets meer geheugen geloof ik)

Solidworks loopt idd voor geen meter
Dit is het uitgangspunt, dus er zal niet gewerkt worden met modellen van 2 GB. Een machine met 2 GB geheugen, goede videokaart en een vlotte schijf zal dus al aan de ruime kant zijn.

Mijn advies voor een zakelijke omgeving is om een werkstation bij een van de grote partijen te bestellen. Daarbij heeft HP voor mij de voorkeur boven Dell, maar er zijn natuurlijk allerlei opties te bedenken.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-02 10:42
Die 6gb geheugen heb je bij de meeste bedrijven helemaal niet nodig. Misschien als je auto's/ schepen/ vliegtuigen ontwerpt. Maar voor een normaal productje heb je helemaal niet zoveel nodig.

Ikzelf werk in unigraphics en maak redelijk complexe modellen en dat werkt vlot met 2gb ram.

En een core duo is wel handig in zo'n workstation. Als de pc nog een uur staat te renderen kan je de pc nog wel gebruiken aangezien hij maar 1 core gebruikt. Scheelt weer in de aanschaf van een aparte renderstation.

Maar wat ook wel belangrijk om te weten is bij de samenstelling:
-hoeveel workstations worden er gekocht?
-maken jullie renders die 3-24 uur duren?
-zijn er backup mogelijkheden nodig? (raid 1 bijv.)

[ Voor 17% gewijzigd door Dekaasboer op 13-10-2006 10:14 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Rey Nemaattori schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 12:17:
De reden dat m'n baas zon'afkeer heeft van dual core is omdattie denkt dat die per core langzamer lopen dan single cores. Nu is dat bij gelijke prijs absoluut zo, maar valt dat in de praktijk wel mee. (Heb zelf een dc bak thuis :9 ).

Hij vroeg zich vooral af wat het verschil was tussen AMD of Intel qua prijs, performance en schaalbaarheid(in de toekomst)
Het is toch eigenlijk vreemd dat jij een PC moet uitzoeken maar dat hij zelf ook al een stevige mening heeft die ook nog eens nergens op gebaseerd is? Laat hij zelf lekker random wat bij Dell bestellen als hij het zo goed weet zou ik zeggen. Nee, dan mijn baas, die zegt gewoon dat hij een PC moet voor een bepaald doeleinde, dan noem ik een bedrag en een leverancier en hij zegt dan ja. Daarom heeft hij nu een C2D 6700 staan thuis voor zijn patience. Schiet tenminste op joh. Ik zal MS eens aanschrijven wanneer sol.exe nou eens een keer SMP gaat supporten.

[ Voor 4% gewijzigd door smvs op 13-10-2006 10:22 ]

• Kiezel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-01 09:04
Het klopt opzich wel dat Solidworks single core is. Maar er zijn add-ons die wel dual-core support hebben (zoals photoworks en cosmos). Dus als je veel renderd kan het is een core-duo een goede keus. Zelf werk ik ook met Solidworks voor werk en heb een Dell precision M20 laptop (pentium M 2,13Ghz) van een jaar oud met 1 gig intern geheugen. Daarnaast draai ik ook nog vaak Altium designer. Voor de wat kleinere assemblys is het nog wel te doen, maar zodra het wat groter wordt zit ik toch wel redelijk lang te wachten bij rebuilds.. dus wachten op budget :)

-=-

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik begin wel benieuwd te worden naar wat voor producten jullie ontwerpen? Welke resolutie draaien jullie? Een Quadro is niet direct heel nuttig voor Solidworks, of het moeten gigantische assemblies worden of je wil direct een impressie hebben hoe het er gerenderd eruit ziet. Die zes gigabyte......kolere zeg. Zijn het vliegtuigen ofzo? Ik ben zelf nooit boven de 1,5GB uitgekomen.

Wat betreft de CPU: ik zou wel degelijk een dual core nemen. SW zal het op de duur ook ondersteunen, en plugins doen het vaak al.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Pagina: 1