Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Verder zou je ons toch wat meer info kunnen geven (budget, waar werk je nu mee, ....) Ik denk dat voor dergelijke systemen 4gig geheugen niet overbodig is, een leuke raptor als schijf, ....
Heb je al een scherm of niet, moet er nieuwe keyboard en muis worden aangekochtn ....
Wat is je budget? Als ik nu zelf een CAD workstation zou willen in elkaar zetten zou het de snelste core2duo of woodcrest worden, iig 2 gieg, een quadro, en raptors zijn leuk maar geen must. Als toch geen storage wilt dan zou ik raptors nemen.
Het werken in solidworks zelf, netzoals de meeste andere CAD/CAM/DCC en 3D programma's, is voornamelijk singlethreaded en dus afhankelijk van hoe snel 1 core is. Die wil je het liefst zo snel mogenlijk. Daarom is bijv een quad core 2.66 c2d leuker voor een renderbak, en een 3ghz dualcore c2d leuker van een "werk" station.
[ Voor 78% gewijzigd door maratropa op 11-10-2006 10:44 ]
Ik teken zelf alleen maar kleine dingetjes, maar mijn collega, met een vergelijkbare machien, kan geregeld naar 't toilet gaan omdat zijn bak staat te rekenen.(hij heeft iets meer geheugen geloof ik)
Solidworks loopt idd voor geen meter...het budget is ligt niet vast, maar goedkoper is zeker beter. Systeem moet wel een aantal jaren mee gaan natuurlijk. De reden dat m'n baas zon'afkeer heeft van dual core is omdattie denkt dat die per core langzamer lopen dan single cores. Nu is dat bij gelijke prijs absoluut zo, maar valt dat in de praktijk wel mee. (Heb zelf een dc bak thuis
Hij vroeg zich vooral af wat het verschil was tussen AMD of Intel qua prijs, performance en schaalbaarheid(in de toekomst)
[ Voor 22% gewijzigd door Rey Nemaattori op 11-10-2006 12:20 ]
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Met 1 GB intern klaagden de gebruikers, en met 2 GB kunnen ze wel goed uit de voeten. Videokaart is een FX540 zo uit mijn hoofd.
Living the American Dream
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
En die laten aan duidelijkheid niets te wensen over:Just_I schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 12:24:
Ik neem aan dat je de minimale systeemeisen al hebt gevonden, zo niet heb je ze bij deze.
De snelste X64 die je baas wil betalen met zoveel mogelijk geheugen. Wellicht een RAIDje erin, maar een snelle 10Krpm-schijf zal op zich ook weg genoeg zijn. Liever meer geheugen dan een snellere CPU.Recommended (Very large models): X64 processor with 6GB or more
Very large models that exceed the 2GB process size limit of 32 bit architecture.
I don't like facts. They have a liberal bias.
REY, wat bedoel je met "rekenen" Gaat gewoon het werken in SW langzaam, of bepaalde specefieke dingen, en weet je of het bij hem meer een geheugen of een processor issue is?
6Gbyte kost hoeveel? 1200 euro? Hoeveel kost een tekenaar die een maand op halve kracht werkt wegens te weinig geheugen in z'n PC? De helft van z'n bruto maandloon. Zeg maar 1250 euro ex, btw en premies, of meer. 6Gbyte geheugen is een investering die best te rechtvaardigen is.gladiool schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:16:
Naja dat is dus voor extreem grote assemblies, als je budget het toe laat is het leuk, maar het lijkt me dat je het een beetje wilt afstemmen op wat nodig is.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Ik zeg alleen, grote kans dat 6gb overkill is en het is interessant om te weten waar nu de flessenhals licht.
Dit is het uitgangspunt, dus er zal niet gewerkt worden met modellen van 2 GB. Een machine met 2 GB geheugen, goede videokaart en een vlotte schijf zal dus al aan de ruime kant zijn.Rey Nemaattori schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 12:17:
Huidig systeem is een duron 1,3ghz met...224mb intern geheugen.![]()
Ik teken zelf alleen maar kleine dingetjes, maar mijn collega, met een vergelijkbare machien, kan geregeld naar 't toilet gaan omdat zijn bak staat te rekenen.(hij heeft iets meer geheugen geloof ik)
Solidworks loopt idd voor geen meter
Mijn advies voor een zakelijke omgeving is om een werkstation bij een van de grote partijen te bestellen. Daarbij heeft HP voor mij de voorkeur boven Dell, maar er zijn natuurlijk allerlei opties te bedenken.
Ikzelf werk in unigraphics en maak redelijk complexe modellen en dat werkt vlot met 2gb ram.
En een core duo is wel handig in zo'n workstation. Als de pc nog een uur staat te renderen kan je de pc nog wel gebruiken aangezien hij maar 1 core gebruikt. Scheelt weer in de aanschaf van een aparte renderstation.
Maar wat ook wel belangrijk om te weten is bij de samenstelling:
-hoeveel workstations worden er gekocht?
-maken jullie renders die 3-24 uur duren?
-zijn er backup mogelijkheden nodig? (raid 1 bijv.)
[ Voor 17% gewijzigd door Dekaasboer op 13-10-2006 10:14 ]
Het is toch eigenlijk vreemd dat jij een PC moet uitzoeken maar dat hij zelf ook al een stevige mening heeft die ook nog eens nergens op gebaseerd is? Laat hij zelf lekker random wat bij Dell bestellen als hij het zo goed weet zou ik zeggen. Nee, dan mijn baas, die zegt gewoon dat hij een PC moet voor een bepaald doeleinde, dan noem ik een bedrag en een leverancier en hij zegt dan ja. Daarom heeft hij nu een C2D 6700 staan thuis voor zijn patience. Schiet tenminste op joh. Ik zal MS eens aanschrijven wanneer sol.exe nou eens een keer SMP gaat supporten.Rey Nemaattori schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 12:17:
De reden dat m'n baas zon'afkeer heeft van dual core is omdattie denkt dat die per core langzamer lopen dan single cores. Nu is dat bij gelijke prijs absoluut zo, maar valt dat in de praktijk wel mee. (Heb zelf een dc bak thuis).
Hij vroeg zich vooral af wat het verschil was tussen AMD of Intel qua prijs, performance en schaalbaarheid(in de toekomst)
[ Voor 4% gewijzigd door smvs op 13-10-2006 10:22 ]
-=-
Wat betreft de CPU: ik zou wel degelijk een dual core nemen. SW zal het op de duur ook ondersteunen, en plugins doen het vaak al.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.