[Win XP] Werkbalk en directories binnen de werkbalk

Pagina: 1
Acties:

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 18:12
Aangezien ik vaak bezig ben met SSH sessies naar vele servers, heb ik sinds een jaar of 2 een extra werkbalk op mijn tweede monitor staan.
Deze werkbalk heeft de dir c:\putty ingeladen staan, waar snelkoppelingen staan naar de logins voor verschillende servers.

Nu heb ik sinds kort beheer gekregen over een tweede blik servers. En aangezien mijn 'Puttybar' alweer uit 3 rijen bestond (automatisch verbergen _/-\o_ ), begon het een beetje erg te worden. Dus wilde ik het opdelen in verschillende dirs. Mijn bedoeling was dat de dirs, zodra erop geklikt werd, door middel va een soort drop down list geopend worden. (Net zoiets als de quickstart, dubbele pijltjes, als hij te klein is.)

Maar dit lijkt niet zo te werken. Heeft iemand bij toeval een idee of het gedrag wat ik wil mogelijk is met de standaard werkbalken in XP, en zo niet, of er een programmatje is om dit gedrag te realiseren?

Om een idee te geven van wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://www.icheb.nl/GoT/puttybar.png

sebsoft.nl

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Wat je wilt is standaard zo? RMB op de taakbalk -> toolbar -> new toolbar -> verwijs naar de dir waar je files staan -> klaar.

Geen tooltje nodig dus :)
.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Icheb
F_J_K schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 09:46:
Wat je wilt is standaard zo? RMB op de taakbalk -> toolbar -> new toolbar -> verwijs naar de dir waar je files staan -> klaar.

Geen tooltje nodig dus :)
.
Mja, dat heb ik dus al (zie de screenshot).

Wat ik dus zoek is een manier om in plaats van een nieuw explorer venster met de directory, een dropdown list met de inhoud te krijgen ;).

sebsoft.nl

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

En die dropdown is dus standaard :P

Je wilt alleen de balk kleiner maken, dan past 'ie zich naar jouw wensen aan en wordt het een uitklaplijst. Eventueel wil je ook in de eigenschappen er van View - Small icons aanvinken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
ctrl + klik op die mapjes :) maar volgens mij is het niet mogelijk zonder ctrl :(

• Icheb
F_J_K schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 13:04:
En die dropdown is dus standaard :P

Je wilt alleen de balk kleiner maken, dan past 'ie zich naar jouw wensen aan en wordt het een uitklaplijst. Eventueel wil je ook in de eigenschappen er van View - Small icons aanvinken.
Niet precies wat de bedoeling is, maar goed.
Ik ben weer door de knieën gegaan voor de machtige Windows goden, en mijn Puttybar verplaatst naar een knop zonder grootte in mijn start balk. Daar werkt het namelijk wel precies zoals ik wil. Echter moet ik zeggen dat ik mijn bar wel een beetje mis ;).

sebsoft.nl

Pagina: 1