[OpenOffice en MS Office] Heading 1 pakt soms hele paragraaf

Pagina: 1
Acties:

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
Ik heb een probleem bij het maken van een inhoudsopgave in openoffice en dit probleem heb ik soms ook in MS office.

Als ik een kop wil markeren met bijvoorbeel Heading 1, markeert hij ook opeens een heel stuk tekst onder het kopje terwijl ik natuurlijk alleen het kopje heb geselcteert.
Wat je dan automatisch krijgt is wanneer je dan een inhoudsopgave wilt genereren daar hele stukken tekst in komt te staan wat dus niet de bedoeling is.

Ik heb al verschillende dingen geprobleert zoals alles selecteren en dan clear formatting ff gebruiken, maar ik krijg het niet voor elkaar.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Office = Officesuites en -software dus ik verplaats het even vanuit NOS :) Ik snap de titel 'openoffice inhoudsopgave' ook niet helemaal i.c.m. je vraag, dus pas die ook even aan.

Gebruik je een end-of-line of einde-paragraaf teken? (Oftewel: druk je na het typen van de titel op enter?) Dat is wel nodig namelijk, de office suites gaan er terecht van uit dat alles tot het einde van de sectie in dezelfde opmaak moet komen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Vincent17
F_J_K schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 09:42:
Office = Officesuites en -software dus ik verplaats het even vanuit NOS :) Ik snap de titel 'openoffice inhoudsopgave' ook niet helemaal i.c.m. je vraag, dus pas die ook even aan.

Gebruik je een end-of-line of einde-paragraaf teken? (Oftewel: druk je na het typen van de titel op enter?) Dat is wel nodig namelijk, de office suites gaan er terecht van uit dat alles tot het einde van de sectie in dezelfde opmaak moet komen.
Ok bedankt, ik had het forum Officesuites en -software niet opgemerkt.

Ik gebruik na mijn kopje gewoon shift-enter. Is dit niet de goede manier ??

code:
1
2
3
Kop

tekst

Zo zit het bij mij eruit, nadat ik kop heb getypt geef ik 2x shift+enter en dan typ ik mijn tekst. Als ik daarna dan kop selecteer en geef aan dat het een Heading1 moet zijn, selecteer ie plotseling ook mijn hele geschreven tekst daaronder.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Shift + enter geeft een andere afbreking dan een gewone enter. Met de laatste wordt een nieuwe paragraaf begonnen.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-07 07:42
Shift - Enter is voor een return binnen een alinea (of eigenlijk paragraaf). Je hebt typogrammen die voor een gehele alinea gelden (onder andere de headers) en typogrammen voor enkele woorden of zelfs letters (bv om een programmeer-code in Courier te zetten, maar op zich zijn Vet en Cursief ook als zodanig op te vatten).
Als je dus gewoon een enter doet dan ziet Word/oOo-Writer het als een nieuwe alinea.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Vincent17
Owk, ik zou alleen zweren dat ik dit al een keertje had uitgeprobeerd.Ik had ook die optie aanstaan dat je kan zien waar enters zitten (dat gekke symbooltje zit er dan tussen)

Maar idd, met een normale enter werkt het wel goed, weer wat geleerd :)

bedankt
Pagina: 1