Toon posts:

[Hdd probleem] Dell Dimension 4600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem
Het systeem ziet de hardeschijf niet. En ik kan hierdoor geen nieuwe install er meer opzetten.

Verrichte handelingen
Ik heb hier een Dell Dimension 4600 staan van een kennis. Deze stond vol met virussen/spyware en andere meuk.
Ik heb de hardeschijf (Een 120gb ATA Hitachi) eruit gehaald en in mn eigen computer gestopt en met Partition Magic 8 geformatteerd (Als NTFS). Daarna heb ik de bestanden, waarvan ik een backup had gemaakt, op de 2e partitie gezet en de pc afgesloten en hdd gedemonteerd. Hierna heb ik hem weer in zijn pc gedaan.
Ik heb in de bios 'OS Install Mode' aangezet, in de bootsetup de CDRom op 1 gezet en weer netjes gereboot. Toen begonnen de problemen. Hij zag vanaf toen in zowel zijn als mijn pc de hardeschijf niet meer. (Ook niet in Partition Magic) Ik heb meerdere IDE kabels geprobeert, op zowel de primary als secondary slot, master en slave aansluiting, alle jumper settings, jumpertjes eruit. Niets helpt. (De CDrom drive werkt overigens prima met de zelfde molex+IDE kabel.)

Ik snap er zelf niets meer van, hopelijk zit hier iemand die dit probleem herkent en de oplossing weet.

• Crvdwoestijne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03-2020
Lijkt me een verrotte schijf. En ja, een schijf kan in een keer dood zijn.

Hoofdsysteem , Usenetdownbak

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat de schijf het prima deed, geformateert en wel. Want ik heb dus de backup bestanden er gewoon weer opgezet etc. Toen ik hem eruit haalde deed hij het spontaan niet meer, beetje vreemd dus :)

• Crvdwoestijne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03-2020
Ach als je weet dat ik de vreemdste dingen met schijven heb meegemaakt. PC iets verzetten, en in een keer deetieutniemeer. Overigens na de IBM/Hitachi deadstar serie (GXP 75 en later de Gxp 60) een tijdje maxtor genomen. Van een koude kermis thuisgekomen. Veel schijven overleden gelukkig binnen het jaar (Der was een tijdje maar 1 jaar garantie voor harde schijven). Heb 14 van de 16 maxtor schijven terug moeten sturen of dood moeten verklaren (en ja, genoeg koeling op die dingen) Sinds een jaar maar weer Hitachi schijven omdat die wel altijd 3 jaar garantie gaven en Samsung.

Tegenwoordig heb ik met die Hitachi schijven eigenlijk nooit last. Die blijven braaf hun werk doen.

Hoofdsysteem , Usenetdownbak

Verwijderd

welkom in de wondere wereld die partition magic heet..:)